Vegatopia Forum

Chinese producten

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Chinese producten
« Reactie #40 Gepost op: 07 juli 2006, 23:56:29 »
Die op het Hoofddorpplein is een Indonesische toko. Ik dacht dat die wel naar 18:00 uur open was ivm afhaal? Of zoek je een Chinese? Dan moet je toch echt op de Nieuwmarktbuurt zijn..
Edit: Calimero was me voor, maar zoekt Aiko wel een Indonesische en niet Chinese toko?
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2006, 23:57:07 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Chinese producten
« Reactie #41 Gepost op: 07 juli 2006, 23:59:16 »
Kweenie, hij zoekt een toko, en ze verkopen daar ook wel Chinese producten, dus 't leek me best een goede tip eigenlijk, al zeg ik het zelf. :P
Overigens vraagt 't jong expliciet om een toko in zuid.
En Oriental en Dun Yong sluiten allebei om 18:00 toch?
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2006, 00:01:42 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

Re:Chinese producten
« Reactie #42 Gepost op: 08 juli 2006, 00:03:50 »
maar zoekt Aiko wel een Indonesische en niet Chinese toko?

Die jongen heeft eigenlijk geen enkel idee wat hij precies zoekt. Zo'n winkel met sojabrokken, bakken met tofu, potjes met allerlei vage sausjes en dat soort zooi, ongeveer.

Wat is het verschil tussen een Indonesische en een Chinese toko?

Aiko

Re:Chinese producten
« Reactie #43 Gepost op: 08 juli 2006, 00:05:42 »
Dan moet je toch echt op de Nieuwmarktbuurt zijn..

Ja, daar kom ik nou nooit echt in de buurt. Vanaf het WTC ga ik zo rechtstreeks per (bomvolle) trein naar Mooi Mariahoeve. En tegen de tijd dat ik in Den Haag ben, is de boel aldaar ook allang dicht.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Chinese producten
« Reactie #44 Gepost op: 08 juli 2006, 00:13:12 »
Blokken tofu en vage sausjes zijn zeker op het Hoofddorpplein te vinden  :D Die lui op de Nieuwmarkt sluiten idd trouwens om 18:00 uur. Er moet nog ergens een toko in de buurt van het Hoofddorpplein zitten (Aalsmeerweg?) maar de mensen van de Hoofddorpplein toko zijn erg aardig (die ene keer dat ik er was in ieder geval).
Sja hoe omschrijf je het verschil tussen en Chinese en Indonesische toko?
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Chinese producten
« Reactie #45 Gepost op: 08 juli 2006, 00:14:10 »
Sambal en zwarte-bonensaus.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Chinese producten
« Reactie #46 Gepost op: 08 juli 2006, 00:15:58 »
maar zoekt Aiko wel een Indonesische en niet Chinese toko?

Die jongen heeft eigenlijk geen enkel idee wat hij precies zoekt. Zo'n winkel met sojabrokken, bakken met tofu, potjes met allerlei vage sausjes en dat soort zooi, ongeveer.

Wat is het verschil tussen een Indonesische en een Chinese toko?
sojabrokken, tofu en vega-sausjes heeft de natuurwinkel ook, en er zit er een op de amstelveenseweg, net voorbij de zeilstraat. Ik denk dat dat een minuutje of tien lopen is vanaf stadionplein.

Er staat op de site niet tot hoe laat hij open is, maar ik ben er een aantal keer geweest, en het is een yuppen-natuurwinkel, dus hij is vast wel tot een uur of zes open.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Chinese producten
« Reactie #47 Gepost op: 08 juli 2006, 00:16:48 »
Naast die toko (bijna er naast) zit ook een Natuurwinkel, maar die zal wel om 18:00 u dicht gaan.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Chinese producten
« Reactie #48 Gepost op: 08 juli 2006, 00:34:06 »
In die natuurwinkel op de Amstelveenseweg ben ik al wel eens geweest, geloof ik. Maar nadeel van die natuurwinkelarij is dat ze zoveel duurder zijn dan toko's, en soms nog schandelijker hun producten verpakt hebben qua lagen plastic met full colour opdruk. Daar pas ik liever voor.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Chinese producten
« Reactie #49 Gepost op: 10 juli 2006, 19:23:53 »
Pff, dan had het niet zo veel zin dat ik het hele Damsterdiep afgefietst heb... Maar bedankt! ik zal er snel eens gaan kijken. Weet je ook waarom ze ophouden? En gaan ze misschien ergens anders door of is het echt definitief?
Er zijn drie toko's in Groningen waaronder één aan het damsterdiep. Maar die lijkt Antilliaans te zijn. Is die nieuw en kent iemand die andere?

Toko Soeradj Center Korreweg 26,    Toko "Semarang" Gedempte Zuiderdiep 119,
Toko Antillano "NOS Ku Nos" Damsterdiep 269
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Aiko

Re:Chinese producten
« Reactie #50 Gepost op: 06 augustus 2006, 23:10:53 »
Iemand hier die 'goji berries' kent?

MissK

Re:Chinese producten
« Reactie #51 Gepost op: 11 augustus 2006, 10:12:37 »
Goji Berries of Lycium bessen heb ik toevallig vorige week gehaald bij de chinese supermarkt in Rotterdam. Ik doe iedere dag een handje in mijn blender en maak er een shake van met andere vruchten en sojamelk.

groetjes Miss K

Aiko

Re:Chinese producten
« Reactie #52 Gepost op: 29 augustus 2006, 23:08:28 »
Ah, dank. Het is dus te verkrijgen in dit land.
Ik zal ook eens in de toko's hier kijken. Het zijn kleine rode besjes, meer weet ik er ook niet van. Eens kijken of dat gevonden gaat worden tussen al het andere onbekende dat in de schappen ligt...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Chinese producten
« Reactie #53 Gepost op: 21 september 2006, 21:26:46 »
Er zijn drie toko's in Groningen
Volgens mij zijn er wel veel meer toko's.

Ik ben nu voor het eerst bij die vegetarische toko aan het begin van het Damsterdiep geweest. Wow, wat een boel sojaspul! (Ook die kip met botten en kip in de vorm van een kip etc.) En pakjes soft tofu voor maar 95 eurocent! Verder heel veel pakjes en zakjes zonder e-nummers (daar screent de eigenaar op, vertelde hij), kant-en-klaar-maaltijdzakken, heel veelgedroogde peulvruchten, etc etc. Daar ga ik wel vaker naar toe de komende tijd...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

boktor

Re:Chinese producten
« Reactie #54 Gepost op: 23 februari 2007, 23:34:59 »
Pff, dan had het niet zo veel zin dat ik het hele Damsterdiep afgefietst heb... Maar bedankt! ik zal er snel eens gaan kijken. Weet je ook waarom ze ophouden? En gaan ze misschien ergens anders door of is het echt definitief?
Er zijn drie toko's in Groningen waaronder één aan het damsterdiep. Maar die lijkt Antilliaans te zijn. Is die nieuw en kent iemand die andere?

Toko Soeradj Center Korreweg 26,    Toko "Semarang" Gedempte Zuiderdiep 119,
Toko Antillano "NOS Ku Nos" Damsterdiep 269


die aan het damsterdiep heet gaurangi's superstore, en is niet antilliaans maar surinaams/indiaas, en 100% vegetarisch.
ik hoorde dat ze vanaf 1 maart beginnen met afhaalmaaltijden. zonder vlees, uiteraard.

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #55 Gepost op: 24 februari 2007, 14:10:08 »
Ze hebben ook een website , ziet er goed uit. Als ik weer eens in Groningen ben ga ik er zeker een kijkje nemen !  :D

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #56 Gepost op: 01 maart 2007, 21:30:52 »
die aan het damsterdiep heet gaurangi's superstore, en is niet antilliaans maar surinaams/indiaas, en 100% vegetarisch.
ik hoorde dat ze vanaf 1 maart beginnen met afhaalmaaltijden. zonder vlees, uiteraard.
Ik was er vandaag en de jongeman die er werkt is heel aardig. Ik heb er "chickenlegs", vegetarische dumplings, vegetarische Gamba's gekocht en ze hebben de treinreis in een diepvriestas overleefd!  :) En ik heb er ook een blikje met een of ander linzengerecht gekocht. Ik ben heel benieuwd, morgen eet ik misschien de gamba's (ze zien er eng echt uit, vind ik). Ik heb ook van de roti geproefd en omdat de vriendin met wie ik was een glutenallergie heeft kreeg zij een groentegerechtje met rijst om te proeven; heel lekker! Jammer dat ik niet in Groningen woon....

mjets

Re:Chinese producten
« Reactie #57 Gepost op: 01 maart 2007, 21:58:12 »
Goji Berries of Lycium bessen heb ik toevallig vorige week gehaald bij de chinese supermarkt in Rotterdam. Ik doe iedere dag een handje in mijn blender en maak er een shake van met andere vruchten en sojamelk.

groetjes Miss K

Welke Chinese Super????? Graag adres! (mag ook Haags of Delftse super) Ik wil nmlk ook Gojiberries!!
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2007, 22:02:45 door mjets »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Chinese producten
« Reactie #58 Gepost op: 01 maart 2007, 22:37:13 »
die aan het damsterdiep heet gaurangi's superstore, en is niet antilliaans maar surinaams/indiaas, en 100% vegetarisch.
ik hoorde dat ze vanaf 1 maart beginnen met afhaalmaaltijden. zonder vlees, uiteraard.
Ik was er vandaag en de jongeman die er werkt is heel aardig. Ik heb er "chickenlegs", vegetarische dumplings, vegetarische Gamba's gekocht en ze hebben de treinreis in een diepvriestas overleefd!  :) En ik heb er ook een blikje met een of ander linzengerecht gekocht. Ik ben heel benieuwd, morgen eet ik misschien de gamba's (ze zien er eng echt uit, vind ik). Ik heb ook van de roti geproefd en omdat de vriendin met wie ik was een glutenallergie heeft kreeg zij een groentegerechtje met rijst om te proeven; heel lekker! Jammer dat ik niet in Groningen woon....

 :D Ja, die jongen is heel aardig. Ik heb ooit een zakje met kikkererwtencurry (niet poeder ofzo, maar een zakje die je in een pan met water moest hangen) gekocht en die was :kwijl:.

Het meeste is wel duur trouwens. Die dumplings heb ik nog nooit gezien, ga ik eens halen!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese producten
« Reactie #59 Gepost op: 02 maart 2007, 07:42:16 »
Het was inderdaad wel duur maar ik wist zeker dat ik spijt zou krijgen als ik niet zou inslaan want in Nijmegen heb ik nog geen toko ontdekt met zulke geweldige vega spullen.  :D En van die dumplings zag ik geloof ik maar 1 zak  :-[, die waren ook wel prijzig (4,50 e)  :-[ maar ze zullen ze vast wel vaker hebben.