Vegatopia Forum

Wat lusten jullie nu wel als vegetariër (en ervoor niet)

Offline Twilightje

• 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat lusten jullie nu wel als vegetariër (en ervoor niet)
« Reactie #40 Gepost op: 01 mei 2006, 19:18:20 »
Linzen at ik ervoor wel, maar ik apprecieer ze nu toch meer. Seitan vind ik nu ook wel lekker in bepaalde gerechten. En dingen als havervlokken gebruik ik nu ook.

En verder, maar niets met vegetarisme te maken maar met ouder worden: olijven (ben ik nu zot van), kappertjes, koffie, peren, gestoofde ui (rauw nog steeds niet), look, pickles, mosterd...

luke 7

« Reactie #41 Gepost op: 03 mei 2006, 21:31:22 »
Vooral bonen, die lustte ik niet, nu wel, maar wat ik erg vind is kaas dat heb ik nooit van mijn leven gelust en nu nog niet, ook geen room en boter en melk, soms zijn er mensen die erg hun best doen om het mij naar de zin te maken en iets met kaas voorschotelen, en moet ik hun telkens teleurstellen  :-[  :-[
Zijn er nog mensen met dit probleem?Desnoods begin ik een ander topic hoor  8)

Miriam

« Reactie #42 Gepost op: 04 mei 2006, 08:36:59 »
Ja, ikke! Ik lust wel feta en mozarella, en ook wel gesmolten op een pizza en tussen een tosti, en dan nog in beperkte mate (geen kaassoufle!) maar een broodje kaas ofzo... jakkie... en franse schimmelkazen e.d. hoef ik al helemaal niet... Vaak in restaurants zijn de veg. gerechten met brie en geitenkaas enzo.. da's echt heel jammer...

Edit: ik lust trouwens ook geen melk...
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2006, 08:37:36 door Miriam »

Offline veggiesara

• 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #43 Gepost op: 07 mei 2006, 14:22:36 »
Ik ken ook mensen die helemaal geen kaas lusten! Een vriend van me wordt al misselijk als hij het nog maar ruikt.. En op pizza eet hij het wel :)

Wabi Sabi

« Reactie #44 Gepost op: 04 augustus 2006, 16:33:49 »
Toen ik net uit huis was, ging ik ineens peen-en-uien maken (hutspot), terwijl ik dat thuis echt supersmerig vond. M'n moeder moest echt lachen.

Ik was toen wel al een paar jaar vegetariër. Ik ben in de tussentijd heel veel dingen gaan lusten, beetje zoals iedereen hierboven: bruine bonen, linzen, aubergine, artisjok, feta, geitenkaas, rauwe witlof, kiemgroenten, waterkers, tofu (vond ik echt rubber zonder smaak), seitan, bataat (zoete aardappel), polenta, havermout, pruimen en veel rood fruit, olijven, kappertjes. Lust pastinaak nog steeds niet echt.

Tempeh lust ik nog steeds maar soms. Meestal vind ik het wat naar plastic ruiken en smaken. Hele verse is wel lekker, maar dan moet je niet in het vegavak van de Konmar zijn! Working on it though...

Het zit ondertussen wel in m'n systeem om telkens een klein risico te nemen en iets nieuws te proberen om het interessant te houden. Dat vind ik eigenlijk nu juist het leukste aan vegetariër zijn! En daardoor ben ik gek genoeg een makkelijkere eter dan mijn carnivoor-boyfriend!

grts
Wabi Sabi

Wabi Sabi

« Reactie #45 Gepost op: 04 augustus 2006, 16:34:48 »
Ohja en dingen met laurier of kruidnagel!

Dat was echt een voordeel van vegetariër worden: geen haché met laurier meer.

Nu gooi ik het zelf in m'n hutspot, hahahah.

Jannijntje

« Reactie #46 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:50:33 »
Ik lustte nooit witlof. Maar als je vegetariër bent wil je toch steeds gevarieerder eten is mijn ervaring. Ik at een keer witlof op z'n surinaams, met peper, knoflook, tomaat...jammie! Ook moet je zorgen dat je het uiterste stukje van de stronk niet meekookt want dat is juist zo bitter. Nooit geweten dus :) Witlof staat nu dus regelmatig op het menu :)

Lelle

« Reactie #47 Gepost op: 15 augustus 2006, 09:06:54 »
Champignons! Dat ik die ooit niet gelust heb!
Smikkelsmikkel vind ze nu heerlijk.

Pebbles

« Reactie #48 Gepost op: 24 augustus 2006, 13:21:05 »
ik lust eigenlijk alles... ik ben gewoon andere ingrediënten gaan gebruiken sinds ik zelf veggie kook, dervoor had ik ze nog nooit gegeten, dus kan ik ook geen vergelijking maken. Linzen, aubergine, artisjok,... had ik nog nooit gegeten. Thuis was het altijd boerenkost: aardappelen, één soort groente (bv spruitjes) en vlees. Toen ik veggie werd bakte mijn ma een veggie-burger ipv vlees. Nu ik zelfstandig ben en zelf kook, doe ik nooit nog een veggieburger klaar. Ik ben het gewoon kotsbeu gegeten. Tofu, Quorn, Seitan,... lust ik enkel als het in kleine stukjes in mjin spaghetti is...