Toen ik net uit huis was, ging ik ineens peen-en-uien maken (hutspot), terwijl ik dat thuis echt supersmerig vond. M'n moeder moest echt lachen.
Ik was toen wel al een paar jaar vegetariër. Ik ben in de tussentijd heel veel dingen gaan lusten, beetje zoals iedereen hierboven: bruine bonen, linzen, aubergine, artisjok, feta, geitenkaas, rauwe witlof, kiemgroenten, waterkers, tofu (vond ik echt rubber zonder smaak), seitan, bataat (zoete aardappel), polenta, havermout, pruimen en veel rood fruit, olijven, kappertjes. Lust pastinaak nog steeds niet echt.
Tempeh lust ik nog steeds maar soms. Meestal vind ik het wat naar plastic ruiken en smaken. Hele verse is wel lekker, maar dan moet je niet in het vegavak van de Konmar zijn! Working on it though...
Het zit ondertussen wel in m'n systeem om telkens een klein risico te nemen en iets nieuws te proberen om het interessant te houden. Dat vind ik eigenlijk nu juist het leukste aan vegetariër zijn! En daardoor ben ik gek genoeg een makkelijkere eter dan mijn carnivoor-boyfriend!
grts
Wabi Sabi