Vegatopia Forum

Dierentuinen

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #300 Gepost op: 28 december 2005, 12:53:53 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dierentuinen
« Reactie #301 Gepost op: 28 december 2005, 14:24:57 »
Nee, ik kom nooit in een circus. Goed van mij, he!? Het kost me ook geen enkele moeite om eerlijk te zijn  ;) Gewone katten in een circus  ??? Dat is zeer onkats. Wat doen die voor kunstjes?
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #302 Gepost op: 28 december 2005, 14:47:55 »
Tsja.. kan vanalles zijn. Ik heb eens gehoord dat ze een soort mini variant waren voor leeuwen/tijgers. En dat ze door brandende hoepels moesten springen. Maar ook kunstjes dat ze op de rug van andere dieren moeten rijden etc.

Zie deze foto eens:
http://www.biteback.be/assets/images/actie_circus_moscou_05_05_2005_c.jpg
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #303 Gepost op: 28 december 2005, 14:48:43 »
Nee, ik kom nooit in een circus. Goed van mij, he!?

 :thumbsup:
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #305 Gepost op: 28 december 2005, 15:28:00 »
lol
Stem op de Partij voor de Dieren

Tamara

Re:Dierentuinen
« Reactie #306 Gepost op: 28 december 2005, 16:13:04 »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dierentuinen
« Reactie #307 Gepost op: 28 december 2005, 16:23:10 »
Alleen als het een actie tegen misbruik van katten is.

Vandaag stond nog een artikel van een pdva-kamerlid en de AAP-directeur tegen gebruik van dieren in circussen. Zie hier voor de intro.

Tamara

Re:Dierentuinen
« Reactie #308 Gepost op: 28 december 2005, 16:24:23 »
Citaat
Quote door Poek:
Alleen als het een actie tegen misbruik van katten is.

 ::) :P

« Laatst bewerkt op: 28 december 2005, 16:25:21 door Magic Aura »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #309 Gepost op: 28 december 2005, 16:46:01 »
Alleen als het een actie tegen misbruik van katten is.

Daar houd ik je aan ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Dierentuinen
« Reactie #310 Gepost op: 29 december 2005, 23:05:45 »
Draakje stond vandaag bij ons in de krant (AD Dordtenaar), met naam en al !

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #311 Gepost op: 29 december 2005, 23:12:47 »
Mooi.. heb je toevallig een scanner? Of kan je wellicht vertellen of het bericht positief of negatief over ons is?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #312 Gepost op: 29 december 2005, 23:13:33 »
En eh.. hoeveel edities heeft het AD dan wel niet? AD rotterdam had niets erover...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Dierentuinen
« Reactie #313 Gepost op: 29 december 2005, 23:37:05 »
En eh.. hoeveel edities heeft het AD dan wel niet? AD rotterdam had niets erover...
Scanner heb ik niet, maar zal klein stukje over je overtypen, daar waar het over jou begint:

Kop: Dierenactivist krijgt bij Ahoy rake klappen
...
...
In de lezing van actievoerder Alex Romeijn stonden de beveiligingsmedewerkers van Ahoy met hun armen over elkaar toen Duitse cirsusartiesten hem en andere actievoerders belaagden. "Waarschijnlijk waren ze van een van de circussen waarva acts zijn ingehuurd door Ahoy". Door deze hele gebeurtenis zijn we nog meer gaan beseffen dat hjet voor de dieren erg verschrikkelijk moet zijn om in het circus te leven", aldus Romijn. de actiegroep deelt sinds vrijdag voor het circus flyers uit waarin wordt gewezen op vermeend dierenleed achter de coulissen. De actiegroep beschikt hiervoor over vergunning.

Tamara

Re:Dierentuinen
« Reactie #314 Gepost op: 29 december 2005, 23:59:57 »
En eh.. hoeveel edities heeft het AD dan wel niet? AD rotterdam had niets erover...
Scanner heb ik niet, maar zal klein stukje over je overtypen, daar waar het over jou begint:

Kop: Dierenactivist krijgt bij Ahoy rake klappen
...
...
In de lezing van actievoerder Alex Romeijn stonden de beveiligingsmedewerkers van Ahoy met hun armen over elkaar toen Duitse cirsusartiesten hem en andere actievoerders belaagden. "Waarschijnlijk waren ze van een van de circussen waarva acts zijn ingehuurd door Ahoy". Door deze hele gebeurtenis zijn we nog meer gaan beseffen dat hjet voor de dieren erg verschrikkelijk moet zijn om in het circus te leven", aldus Romijn. de actiegroep deelt sinds vrijdag voor het circus flyers uit waarin wordt gewezen op vermeend dierenleed achter de coulissen. De actiegroep beschikt hiervoor over vergunning.

Het is ronduit schandalig te noemen wat er is gebeurd .
Ik begrijp best vanaf de cirusmensen hun kant dat het voor hun vervelend moet zijn om negatieve kritiek te mogen ontvangen en megafoons door de voorstelllingen te horen klinken( terwijl ik de circussen finaal afkeur!!) maar is geweld dan de juiste manier om je gevoel van onbehagen hierover te uiten??
Terwijl de activisten een geweldloze acitie prefereren en die ook uitvoerenkiezen de mensen voor het circus voor geweld !
Dierenactivisten  die onrecht zien en daarvoor  trachten een oplossing te bieden pleiten voor de vrijheid van het dier.
Zij hebben het goed met de dieren voor want immers is houden van niet elkaar in waarde laten en elkaar de vrijheid gunnen? elkaar respecteren?
Respect kent vele kanten maar elkaar in de waarde laten is daar 1 van.
Dat is waar zij voor pleiten die mensen waar het om draait denken mischien wel werkelijk dat ze respect geven aan hun werkpaarden(om ze maar zo te noemen inkomstenbron mag ook) maar nogmaals houden van is vrij laten in keuzes en bewegingsvrijheid niet vastbinden en zeggen: jij bent van mij en doet wat ik zeg terwiijl men dondersgoed weet dat dieren net zoals wij graag hun eigen keuzes willen maken en van huin vrijheid willen genieten.

Dus,
Waarom niet gewoon in Debat?
Omdat het te confronterend is?

Oke het is hun inkomen zij zien het als hun manier van leven een circus runnen maar ondanks het eigen gewin zien ze niet dat die talloze dieren lijden zij zien het kennelijk anders spreken over dat de dieren het goed hebben ectetera. (zij zien het anders in een andere belevingswereld dan dat de dierenactivisten dat doen of zoals de dieren het slachtoffer zelf het beleven, want zij zijn immers de wezens waar het allemaal om draait,
 zij zitten gevangen en staan onder curatele en moeten kunstjes verrrichten omdat een ander dat van ze verlangt ongeacht of ze dan nou leuk vinden of niet en al dat soort dingen allemaal meer)maar nogmaals die dierenactivisten willen die circusmensen niet ten onder zien gaan maar de dieren bevrijden dat is het uiteindelijke doel, immers als ie dieren vrij zijn waarom zou je dan die mensen iets slecht toe wensen?
maar dat doel schiet de goeie pijlen af en treft juist de slechte, jammer erg jammer, geweld escaleerd de zaak alleen maar , geweld lost niets op.

« Laatst bewerkt op: 30 december 2005, 00:35:03 door Magic Aura »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #315 Gepost op: 30 december 2005, 00:11:36 »
Sommige journalisten luisteren ook niet echt he?

"de actiegroep deelt sinds vrijdag voor het circus flyers"

Nee, we stonden er die vrijdag ook.. maar niet vanaf vrijdag dat we al bezig zijn.. het is op diverse plekken in NL steeds :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierentuinen
« Reactie #316 Gepost op: 30 december 2005, 08:12:54 »
Door deze hele gebeurtenis zijn we nog meer gaan beseffen dat hjet voor de dieren erg verschrikkelijk moet zijn om in het circus te leven", aldus Romijn.
Nou, dat is wel een beetje theatraal, hoor...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dierentuinen
« Reactie #317 Gepost op: 30 december 2005, 08:36:54 »
Ik geloof er eigenlijk ook niets van.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #318 Gepost op: 30 december 2005, 09:03:07 »
lol
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dierentuinen
« Reactie #319 Gepost op: 30 december 2005, 09:24:58 »
Met veel respect...deze uitspraak slaat nergens op. Actievoerders slaan en al dan niet goed voor dieren zijn, zijn twee verschillende zaken.
de tuin: dat ben ik