Vegatopia Forum

Dierentuinen

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Dierentuinen
« Reactie #100 Gepost op: 15 juni 2005, 01:13:38 »
Ik heb ook een mailtje gestuurd. Zal er wel geen reactie op krijgen...

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #101 Gepost op: 15 juni 2005, 01:15:15 »
Ik heb ook een mailtje gestuurd. Zal er wel geen reactie op krijgen...
Jawel...de standaard meel
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dierentuinen
« Reactie #102 Gepost op: 15 juni 2005, 08:58:25 »
Ik stuur ze ook wel een mailtje, dat ze een extra klant hebben gekregen door de actie.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierentuinen
« Reactie #103 Gepost op: 15 juni 2005, 09:03:15 »
weblog marianne:
Citaat
Beetje gek nieuws: Max Havelaar, een zeer lovenswaardig initiatief om producten te promoten die Oké zijn, heeft een wel heel gekke aktie. Je kunt nu bij Max Havelaar produkten sparen voor  25% korting op dagjes naar allerlei dierentuinen. Een lid van de Partij voor de Dieren die belde met Max Havelaar om te vragen of dat nu wel erg fair is omdat heel veel dieren het helemaal niet zo Oké hebben achter de tralies in dierenparken, werd weggehoond door een medewerkster van de Fair Trade organisatie. Misschien goed als er wat meer telefoontjes en mailtjes gaan naar info@maxhavelaar.nl om ze erop te wijzen dat maatschappelijk verantwoord ondernemen zich niet zou moeten beperken tot de leef- en arbeidsomstandigheden van alleen mensen…
Drie woorden: Pick your battles.

Ik had althans van Marianne Marianne Thieme wel verwacht dat ze kon prioriteren en de afweging kon maken welke onderwerpen de tijd en de moeite waard zijn.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2005, 09:03:52 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Dierentuinen
« Reactie #104 Gepost op: 15 juni 2005, 09:03:41 »
Citaat
Ik stuur ze ook wel een mailtje, dat ze een extra klant hebben gekregen door de actie.

Dan is voor hen de actie waarschijnlijk geslaagd, reden om nog een keer zoiets te organiseren. :heehee:

edit:quote ingevoegd
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2005, 09:09:33 door Kiwi »

Aiko

Re:Dierentuinen
« Reactie #105 Gepost op: 15 juni 2005, 11:30:07 »
Jawel...de standaard meel

Tot nu toe ook die nog niet eens...

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #106 Gepost op: 16 juni 2005, 01:27:02 »
Drie woorden: Pick your battles.

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter. Martin Luther King

Alles is belangrijk om aan te spreken. Of het nou in verhouding maar een klein dingetje is of een groot geheel.
Jij kan misschien daar anders om denken, maar zo denkt de meeste niet bij de partij voor de dieren. Niet zo selectief.

Citaat
Ik had althans van Marianne Marianne Thieme wel verwacht dat ze kon prioriteren en de afweging kon maken welke onderwerpen de tijd en de moeite waard zijn.
Marianne weet ook waar de leden mee bezig zijn natuurlijk :) En als die aan het mailen zijn naar max havelaar dan is het een vermelding waard :)

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #107 Gepost op: 20 juni 2005, 21:44:01 »
Iemand mijn naam nog laatst in de telegraaf gezien? :)

Overigens had de Makro een soortgelijke actie als max havelaar
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2005, 21:44:54 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

Re:Dierentuinen
« Reactie #108 Gepost op: 10 juli 2005, 11:10:45 »
Nieuws van vandaag: In de VS is een reuzenpanda geboren. De moeder was in de dierentuin van Washington kunstmatig bevrucht. De jonge panda wordt over één of twee jaar naar een reservaat in China gebracht.  
Dierentuinen doen toch ook wel nuttige dingen blijkbaar. :-X

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #109 Gepost op: 10 juli 2005, 11:43:12 »
De moeder was in de dierentuin van Washington kunstmatig bevrucht.
kunstmatig *verkracht*
Citaat
De jonge panda wordt over één of twee jaar naar een reservaat in China gebracht.  
Dierentuinen doen toch ook wel nuttige dingen blijkbaar. :-X
Dat is alleen wat ze zeggen... toevallig had een belgisch dierentuin laatst bijna ook panda's gehad. Echter ging de uitwisseling met china (reservaat?) niet door. Misschien dat ze er nu 1 weer over hebben....
Stem op de Partij voor de Dieren

Kiwi

Re:Dierentuinen
« Reactie #110 Gepost op: 10 juli 2005, 11:45:53 »
FYI: reuzenpanda's staan op uitsterven, en dat er dus in dierentuinen mee gefokt wordt is alleen maar goed om het aantal op peil te houden lijkt mij, zeker als ze daarna ook nog eens in het wild uitgezet gaan worden.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2005, 11:46:03 door Kiwi »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierentuinen
« Reactie #111 Gepost op: 10 juli 2005, 11:47:59 »
De moeder was in de dierentuin van Washington kunstmatig bevrucht.
kunstmatig *verkracht*
Volgens mij moet jij een leven gaan krijgen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #112 Gepost op: 10 juli 2005, 11:53:33 »
FYI: reuzenpanda's staan op uitsterven, en dat er dus in dierentuinen mee gefokt wordt is alleen maar goed om het aantal op peil te houden lijkt mij, zeker als ze daarna ook nog eens in het wild uitgezet gaan worden.

Het is goed als men beschermd, dat ben ik mee eens. Maar men moet geen dierentuinfoksel gebruiken. Maar zorgen dat de dieren in het wild gaan voortplanten en kunnen voortplanten. Met dierentuin dieren is het altijd de vraag in hoeverre die al te veel zijn doorgefokt. Misschien valt het met de panda's nog mee, maar die hebben ook jarenlang vaccins enzo gehad. Ik vraag me nl. af wat dat allemaal voor effecten heeft op de rest als die in de natuur gezet worden.
Daarnaast vind ik kunstmatige bevruchting niet correct.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #113 Gepost op: 10 juli 2005, 11:54:29 »
De moeder was in de dierentuin van Washington kunstmatig bevrucht.
kunstmatig *verkracht*
Volgens mij moet jij een leven gaan krijgen.
Volgens mij moet jij gewoon eens normaal reageren ipv die stomme inhoudloze reacties.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierentuinen
« Reactie #114 Gepost op: 10 juli 2005, 11:58:52 »
De moeder was in de dierentuin van Washington kunstmatig bevrucht.
kunstmatig *verkracht*
Volgens mij moet jij een leven gaan krijgen.
Volgens mij moet jij gewoon eens normaal reageren ipv die stomme inhoudloze reacties.
Als jij ophoudt met het ge/misbruiken van beladen termen wil ik dat heus wel doen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Dierentuinen
« Reactie #115 Gepost op: 10 juli 2005, 11:59:28 »
Maar men moet geen dierentuinfoksel gebruiken. Maar zorgen dat de dieren in het wild gaan voortplanten en kunnen voortplanten. Met dierentuin dieren is het altijd de vraag in hoeverre die al te veel zijn doorgefokt.

Als er in de vrije natuur niet genoeg exemplaren meer zijn van een bepaalde soort verzwakt het ras ook door inteelt. Dus dan kan het helemaal geen kwaad om er af en toe wat nieuw bloed tussen te zetten lijkt me.

Citaat
Daarnaast vind ik kunstmatige bevruchting niet correct.

Nee, ze kunnen beter een mannetjespanda van weet ik veel waar vandaan overvliegen (stress voor dat beest), dan een buisje sperma. :-\


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #116 Gepost op: 10 juli 2005, 12:05:16 »
Als er in de vrije natuur niet genoeg exemplaren meer zijn van een bepaalde soort verzwakt het ras ook door inteelt. Dus dan kan het helemaal geen kwaad om er af en toe wat nieuw bloed tussen te zetten lijkt me.
Ok zou natuurlijk kunnen.

Maar waarom dan niet meteen de jonge panda en ouder daarheen? Of alle panda's in de dierentuinen daarheen. Volgens mij is dit toch weer meer iets voor publiek en voor een goede naam hebben dan dat het voor de dieren is.

Citaat
Nee, ze kunnen beter een mannetjespanda van weet ik veel waar vandaan overvliegen (stress! voor dat beest), dan een buisje sperma. :-\

Ja, gewoon alle panda's dan in de dierentuinen in een reservaat in china. Waarom zijn al die dieren nou verspreid over de wereld? Men wil de panda toch in hun natuurlijke omgeving hebben? Ik weet wel waarom... want zonder panda hebben de dierentuinen weer geen publiekstrekker.

Daarnaast blijft kunstmatige bevruchting toch onjuist.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Dierentuinen
« Reactie #117 Gepost op: 10 juli 2005, 12:05:56 »
Als jij ophoudt met het ge/misbruiken van beladen termen wil ik dat heus wel doen.

Ik zeg alleen waar het op staat.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dierentuinen
« Reactie #118 Gepost op: 10 juli 2005, 12:09:39 »
Als jij ophoudt met het ge/misbruiken van beladen termen wil ik dat heus wel doen.
Ik zeg alleen waar het op staat.
Nee, dat doe je niet. Je lijkt niet te beseffen dat "verkrachting" een metafoor is. Als het om koeien en varkens in de bio-industre gaat kan ik me nog wel in die vergelijking vinden. Maar in dit geval zijn er genoeg argumenten aan te dragen om de keuze voor KI te rechtvaardigen. Dat doet Kiwi dan ook. Maar ik heb er zelf geen zin meer in om jouw retoriek te gaan ontkrachten met argumenten. Kom eerst zelf maar eens met een afgewogen en onderbouwde mening in plaats van met holle kreten die je waarschijnlijk ook alleen maar nabauwt van wat je ergens online gelezen hebt.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2005, 12:13:03 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Dierentuinen
« Reactie #119 Gepost op: 10 juli 2005, 12:13:35 »
Feit is dat de betreffende dieren er niet mee gebaat zijn, louter de soort. En de mens, die zo in de ogen van een aantal personen niet alleen wat schuld poogt af te kopen, maar vooral investeert in een dierentuin. Waar naar we verwachten geldelijk gewin een rol speelt. Ik kan mij heel goed voorstellen waar Dragonfly een probleem mee heeft.