Vegatopia Forum

Brood

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brood
« Reactie #100 Gepost op: 07 mei 2010, 23:48:54 »
We??

mr.Paul

Re:Brood
« Reactie #101 Gepost op: 08 mei 2010, 12:35:32 »
Ja: tegen hunnie

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Brood
« Reactie #102 Gepost op: 09 mei 2010, 13:54:08 »
Over Allinson brood: kennelijk is dit geen beschermde naam (meer), of mag je hem gewoon verkeerd schrijven.

Hm stom.
Ja er komen wel steeds meer goede bakkers, maar vooral in de steden natuurlijk. In Amsterdam: Paul Annee, Hartog, yum! Buiten de steden kun je natuurlijk wel goed brood krijgen bij natuurwinkels, maar niet iedereen heeft daar het geld voor.
Het Allison van AH is dan nog wel een enigszins redelijk alternatief.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Brood
« Reactie #103 Gepost op: 09 mei 2010, 16:32:03 »
Ik vind het passiebrood van AH ook wel lekker, maar ik geloof dat dat niet overal gebakken wordt. Ik vind brood van echte bakkers lekkerder, maar mijn ritme past niet bij dat van bakkers, heb een paar keer recht vanuit mijn bed brood willen kopen, en toen was het al uitverkocht (en ik heb ondertussen alle bakkers in de buurt, en die in de buurt van ouders/werk gehad, en ze vonden het allemaal compleet logisch dat ze om halfeen al geen brood meer hadden). Misschien moet ik gaan voordat ik ga slapen, maar volgens mij zijn ze dan nog niet open.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brood
« Reactie #104 Gepost op: 10 mei 2010, 23:25:45 »
Absurd hè, varkenshaar toevoegen aan brood om het dagenlang voor vers door te kunnen laten gaan  ???
Ben zo blij met mijn broodbakmachine!
Nou, ik vind eendenveren ook een smerig idee hoor! Zouden die lieve eendjes levend of dood geplukt zijn  :'(

Ik heb altijd een lijstje bij me met E-nummers die niet vegetarisch zijn of niet altijd vegetarisch zijn. Ik heb het naast het zaans volkoren gelegd van Albert Heyn en het leek me in orde. Maar misschien zijn er ingrediënten die ze niet op het etiket hoeven te zetten.

Aiko

Re:Brood
« Reactie #105 Gepost op: 10 mei 2010, 23:32:08 »
Ik vind het passiebrood van AH ook wel lekker, maar ik geloof dat dat niet overal gebakken wordt. Ik vind brood van echte bakkers lekkerder, maar mijn ritme past niet bij dat van bakkers, heb een paar keer recht vanuit mijn bed brood willen kopen, en toen was het al uitverkocht (en ik heb ondertussen alle bakkers in de buurt, en die in de buurt van ouders/werk gehad, en ze vonden het allemaal compleet logisch dat ze om halfeen al geen brood meer hadden). Misschien moet ik gaan voordat ik ga slapen, maar volgens mij zijn ze dan nog niet open.

Laat naar bed gaan. Om twee uur in de nacht zijn ze al aan het bakken. Of je broertje langs laten komen?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brood
« Reactie #106 Gepost op: 10 mei 2010, 23:34:20 »
Of misschien een avondje niet tot drie uur op topia zitten en op tijd je bed uit gaan, brood inslaan voor de hele week, vriezer volproppen en hupsa. :hungry:

Ik vind het trouwens echt niet vreemd hoor dat er 's middags geen vers brood meer is. Ik ben niet anders gewend. Dat zal toch bijna overal zo zijn?
Het lekkere brood is in ieder geval altijd al uitverkocht als ik een keer kies uit te slapen.


waar ik eigenlijk op wilde antwoorden; zitten er eendenveren in brood?
En zo nee, waar dan wel in?

Ik moet het eigenlijk niet vragen want er is een enorme last van me af sinds ik dat achterlijke E-nummer lijstje niet meer meezeul, maar ben toch nieuwsgierig.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Brood
« Reactie #107 Gepost op: 11 mei 2010, 00:21:28 »
Brood uit de vriezer is niet zo lekker meer hoor, en brood van een week oud ook niet. Maar ik voel me echt beroerd als ik vroeg genoeg op moet voor brood, dan hoef ik het brood niet meer.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Brood
« Reactie #108 Gepost op: 11 mei 2010, 08:35:41 »
Of je bestelt een brood, dat ze voor je apart leggen, zodat je het 's middags op kan halen?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Brood
« Reactie #109 Gepost op: 11 mei 2010, 09:59:20 »
Of misschien een avondje niet tot drie uur op topia zitten en op tijd je bed uit gaan, brood inslaan voor de hele week, vriezer volproppen en hupsa. :hungry:
Heb je weleens vers brood gegeten? Dan wil je toch geen vriezerbrood meer... (Of althans: dan kun je net zo goed brood van de supermarkt kopen.)

Citaat
Ik vind het trouwens echt niet vreemd hoor dat er 's middags geen vers brood meer is. Ik ben niet anders gewend. Dat zal toch bijna overal zo zijn?
Ik snap echt niet waarom dat niet vreemd is. Nu gaat de bakkerswinkel om zeven uur open en zijn ze om elf uur uitverkocht op een drukke dag. Daarvoor is de bakker om vijf uur (of eerder?) begonnen met werken. Ik weet niet zeker of die daar nou blij mee is. En dan is er dus ook nog te weinig, want als ze later nog brood hadden, zou Fem het ook kopen.
Dat zijn dus twee partijen die allebei niet blij zijn.

Terwijl de enige bakker waar ik vaak kom, de enige bakker die ik ken waar je om vijf uur 's middags nog vers brood kunt krijgen, ook onder bakkers heel populair is om te werken: omdat er ook overdag wordt gebakken daar, hoeft niet elke bakker daar elke ochtend zo vroeg op.
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brood
« Reactie #110 Gepost op: 11 mei 2010, 10:07:25 »
Ja, het schiet zn doel inderdaad voorbij om lekker brood in de vriezer te stoppen.
Tsja, dan is het nou eenmaal niet anders.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Brood
« Reactie #111 Gepost op: 11 mei 2010, 10:37:08 »
Ik zou ook heel happy zijn met een bakker die de hele dag vers brood verkoopt. In het buitenland is dat ook geen enkel probleem, kijk bijvoorbeeld naar Frankrijk, in Duitsland heb ik ook wel eens laat op de dag vers, warm brood gekocht. Ik vind het ergens ook zonde, het lekkerste brood is in Leiden te krijgen om half zes 's morgens, heet en knapperig uit de oven, het is toch onzin dat dat om half zes wel mogelijk is en om half twee niet?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Brood
« Reactie #112 Gepost op: 11 mei 2010, 10:50:50 »
Citaat
Ik vind het trouwens echt niet vreemd hoor dat er 's middags geen vers brood meer is. Ik ben niet anders gewend. Dat zal toch bijna overal zo zijn?
Ik snap echt niet waarom dat niet vreemd is. Nu gaat de bakkerswinkel om zeven uur open en zijn ze om elf uur uitverkocht op een drukke dag. Daarvoor is de bakker om vijf uur (of eerder?) begonnen met werken. Ik weet niet zeker of die daar nou blij mee is. En dan is er dus ook nog te weinig, want als ze later nog brood hadden, zou Fem het ook kopen.
Dat zijn dus twee partijen die allebei niet blij zijn.

Twee uur 's nachts, beginnen de meeste bakkers, want dat brood moet ook nog een tijdje rijzen.  En ik snap wel dat er om vijf uur 's middags niet meer zoveel keus is, maar als net na elven brood wil kopen voor de lunch, dan is er al niets meer, zelfs geen witbrood. Dat vind ik wel vreemd, want ik zal toch niet de enige zijn die wel eens luncht. (Goed, eerlijk is eerlijk, voor mij is dat dan ontbijt, maar op een tijdstip dat wel meer mensen brood eten.)

Dus ik snap heel goed dat hele volksstammen hun brood bij de supermarkt kopen. En als die supermarkt dan ook nog redelijk brood heeft, wat je wél om negen uur 's avonds kunt kopen, dan wordt het wel heel verleidelijk.

Bakkers maken zich op dit moment enorm druk over de supermarkten, omdat hun omzetten daardoor dalen. Maar het is best simpel op te lossen, maak brood wat lekkerder is dan dat van de supermarkt, en zorg dat mensen het kunnen kopen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Brood
« Reactie #113 Gepost op: 11 mei 2010, 11:17:09 »
Hoor, hoor!
This is between me and the vegetable!

mr.Paul

Re:Brood
« Reactie #114 Gepost op: 11 mei 2010, 11:46:18 »
Goeie bijdrage, Maartje!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Brood
« Reactie #115 Gepost op: 11 mei 2010, 12:07:39 »
Hmmmmm, de bakkers die ik ken die hebben 'smiddags nog wel brood. Niet veel keuze soms, maar nog wel een paar soorten, zelfs 'savonds meestal.
Thuis, als ik geen zin heb om naar de bakker te gaan, en er is geen zelfbakbrood, dan bak ik zo broodjes af in de oven, daar zijn best lekkere soorten tussen ook.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brood
« Reactie #116 Gepost op: 11 mei 2010, 12:55:48 »
ik vind brood van de bakker ingevroren lekkerder dan supermarkt brood hoor!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.567
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Brood
« Reactie #117 Gepost op: 11 mei 2010, 13:33:48 »
Even lekker jaloers maken: ik heb gisteren bij de Steinecke om de hoek om vijf uur 's middags een heerlijk Angeschobenes mit Ölsamen gescoord.

Wij kopen ons brood trouwens ongesneden (we hebben een welhaast antieke broodsnijmachine). Het brood blijft duidelijk langer vers en lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Brood
« Reactie #118 Gepost op: 11 mei 2010, 14:16:05 »
Doen wij ook. Maar dan met een broodmes.
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brood
« Reactie #119 Gepost op: 11 mei 2010, 16:16:26 »
Fem, is het geen idee zelf brood te bakken? Of lust je dat niet?
Heeeerlijk wakker worden met de geur van vers brood om je heen!