Vegatopia Forum

Brood

woem

Hamburgerbroodje maken?
« Reactie #80 Gepost op: 23 juli 2009, 11:51:16 »
Ik heb op de thread van "Zelf snitzels, hamburgers of filets maken" heel wat inspiratie gehaald om zelf hamburgers te maken en ik ben nu nog op zoek naar een recept om zelf zo'n zacht hamburger broodje te maken. Bestaat daar een officiƫle benaming voor zodat ik wat doelgerichter naar recepten kan zoeken? Heeft er misschien iemand een recept dat hij/zij zelf al heeft geprobeerd en dat echt een succes is geworden?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hamburgerbroodje maken?
« Reactie #81 Gepost op: 23 juli 2009, 12:05:48 »
Bedoel je zo'n zacht bolletje?

woem

« Reactie #82 Gepost op: 23 juli 2009, 12:08:48 »
Inderdaad, het zachte broodje waar de hamburger in zit. Liefst met zaadjes erop :)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2009, 12:15:07 door Hizikigrrrl »

woem

« Reactie #84 Gepost op: 23 juli 2009, 12:19:50 »
De broodjes op die pagina zijn eerder voor ontbijtkoeken maar ik heb via die pagina wel een recept gevonden voor hamburger buns (een beetje naar beneden scrollen, na het recept van de hamburger zelf). En da's meteen ook de benaming van zo'n broodje, geweldig! Dan kan ik lekker experimenteren met mais- en speltmeel en wijnsteenpoeder, omwille van enkele intolleranties.

woem

« Reactie #85 Gepost op: 31 juli 2009, 11:10:45 »
Dit is het uiteindelijke geworden: Hamburgers met een linzenburger en Belgische frietjes.

Zoals gezegd heb ik rekening gehouden met enkele intolleranties dus de burger buns heb ik gemaakt met spelt- en maismeel en weisteenpoeder. Ook voor de burger heb ik gebruik gemaakt van maismeel. En puur voor de smaak heb ik de frietjes gemaakt van bataat, dat is echt zo ontzettend lekker. De broodjes waren naar mijn mening toch niet zacht genoeg, dus daar moet ik zeker nog aan werken. Wat meer weisteenpoeder en meer maismeel ten opzichte van het speltmeel zal al veel doen denk ik.

Bedankt voor alle raad!

Schanulleke

« Reactie #86 Gepost op: 31 juli 2009, 11:47:34 »
Dit is het uiteindelijke geworden: Hamburgers met een linzenburger en Belgische frietjes.

En puur voor de smaak heb ik de frietjes gemaakt van bataat, dat is echt zo ontzettend lekker.

Dat klinkt errug lekker! :hungry: Ik heb me voorgenomen om ook eens zo'n lekker hamburgermenu voor mezelf te maken. En die tip van die bataatpatat ga ik zeker ook uitproberen. Ik had wel eens bataat zien liggen in de biowinkel, maar wist niet zo wat ermee te doen. Maar nu dus wel. ;D Jij ook bedankt voor de tip, Woem.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #87 Gepost op: 31 juli 2009, 12:00:30 »
weisteenpoeder
wijnsteenpoeder?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #88 Gepost op: 31 juli 2009, 12:07:49 »
En die tip van die bataatpatat ga ik zeker ook uitproberen. Ik had wel eens bataat zien liggen in de biowinkel, maar wist niet zo wat ermee te doen. Maar nu dus wel. ;D Jij ook bedankt voor de tip, Woem.
Erg lekker met komijnmayonaise.
Supercalifragilisticexpialidocious!

woem

« Reactie #89 Gepost op: 31 juli 2009, 12:40:06 »
weisteenpoeder
wijnsteenpoeder?
Inderdaad wijnsteenpoeder. Ik had me even vergist tussen weipoeder en wijsteenpoeder :)

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #90 Gepost op: 31 juli 2009, 23:18:01 »
weisteenpoeder
wijnsteenpoeder?
Inderdaad wijnsteenpoeder. Ik had me even vergist tussen weipoeder en wijsteenpoeder :)
"wijsteen"?? Je bedoelt wijsvinger... blijven we klutsen?  :D
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Marga

Rood gekleurd brood
« Reactie #91 Gepost op: 31 oktober 2009, 08:01:12 »
Hallo allemaal,
Ik vul vaak boerenbroden, als je deze in puntjes snijd zien de laagjes groente er heel mooi uit. Een rood brood lijkt me helemaal super! Ik weet dat er rode bietensap gebruikt kan worden.
Wie kan mij helpen aan een recept? Misschien weet iemand een leuk recepten boek waar groente als kleurstof wordt gebruikt, het gaat mij dan vooral om brood.

Fijn weekend
Marga

Aiko

Re:Rood gekleurd brood
« Reactie #92 Gepost op: 31 oktober 2009, 11:24:48 »
Van kerrie (zelfs een klein beetje) wordt het geel, vliesbessensiroop (donkerpaars) kleurt mijn griesmeelpudding grauwgrijs (met het brood nog niet geprobeerd), en cacao maakt je brood bruindonker.

(Oh, niet echt groente, zie ik.)

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #93 Gepost op: 31 oktober 2009, 11:46:22 »
Beetje ijzeroxide door je bloem.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Marga

« Reactie #94 Gepost op: 31 oktober 2009, 11:53:20 »
Bedankt voor de antwoorden, ik wil het graag met bietensap doen maar kan geen goed recept voor een boerenbrood vinden. Dat is eigenlijk wat ik zoek.

Offline Eline

• 243
« Reactie #95 Gepost op: 31 oktober 2009, 13:01:18 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #96 Gepost op: 31 oktober 2009, 13:28:13 »
Ziet er cool uit!

Marga

« Reactie #97 Gepost op: 31 oktober 2009, 18:26:33 »
Ik baal hier altijd zo van, vindt het echt moeilijk om een engels recept te kunnen vertalen. Dit is wel precies wat ik bedoel. Super! Ga mijn best doen, als het gelukt is laat ik het weten.
Bedankt!

joline

« Reactie #98 Gepost op: 31 oktober 2009, 22:11:46 »
post je vragen maar.. wil wel ff helpen vertalen?

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #99 Gepost op: 06 november 2009, 20:29:16 »
In een van de kerstrecepten ooit stond een recept voor brood oranje-rood gekleurd met gerookt paprika poeder: zag er leuk uit en was lekker.  :)