Ik blader net door
Delia's Vegetarische Favorieten en daar staat een recept in voor (36!) Vegetarische Worstenbroodjes! Jihoe!
Deeg:
Vouw 175 g boter in folie en leg deze 45 min in de vriezer
Zeef 225 g bloem met snuf zout in kom
Rasp de ijskoude boter boven de kom (af en toe in bloem deppen)
Verdeel met een lepel de geraspte boter door de bloem zodat alle boter bedekt is met de bloem, bedruppel met 1 el koud water en kneed tot een samenhangend deeg.
Laat verpakt in plastic 30 min rusten in koelkast
Vulling:
Meng:
275 g vers broodkruim
225 g geraspte pittige kaas
1 grote fijngesneden ui
3 eetl. dikke room
1 eetl verse fijngehakte groene kruiden (bieslook, peterselie, tijm)
1,5 theel mosterdpoeder
mespunt cayennepoeder
zout
versgemalen zwarte peper
Rol het deeg op een met bloem bestrooid werkblad uit tot een lap van 30 x 60 cm en snijdt hiervan 3 lange repen.
Verdeel de vulling in 3 gelijke porties en maak er 3 rollen van die net zo lang zijn als de deegrepen. Bestrooi ze met wat bloem tegen het plakken.
Leg op elke deegreep een rol van de vulling. Bestrijk een rand van het deeg met wat losgeklopt ei, vouw het deeg over de vulling en druk de randen voorzichtig op elkaar. Draai de gevulde rol zo dat de naad onderop komt te liggen. Druk licht aan en snij de rol in 12 gelijke stukjes van 5 cm lang. Knip met een schaar 3 V-vormen in elk broodje en bestrijk ze met losgeklopt ei.
Leg de broodjes op een ingevette bakplaat en zet ze 20-25 minuten in de oven. Laat ze op een rooster afkoelen.
Ze lijken me erg leuk, misschien ga ik ze nu wel maken....
Als ik dat doe, dan laat ik natuurlijk nog weten of ze moeite waard zijn!