Dat niet, maar wat vind je nou eigenlijk van het idee dat je zonder zuivel gewoon beter af bent, er vanuit gaande dat je verder wel gebalanceerd eet (lees: voldoende B12 binnenkrijgt)?
Het nuttigen van zuivel is voor mij (en ik denk voor de meeste mensen die geen vlees eten) de makkelijkste manier om de jusite voedingsstoffen binnen te krijgen. Anders wordt het inderdaad wel erg lastig om aan je ADH B12 te komen.
Nu moet ik zeggen dat ik nooit gewone melk drink (alleen 4 keer per week een bekertje karnemelk in de lunchpauze) en weinig toetjes eet. Maar ik eet wel veel kaas, dat is gewoon te lekker om te laten staan, en soms kook ik met crème fraiche of zo, en af en toe ijs. En zolang ik geen lekkere vervanger voor kaas ken zal ik ook niet stoppen met het eten daarvan.
Het wil er bij mij alleen niet in dat zuivel zo verschrikkelijk schadelijk is als hier beweerd wordt. Ik ken niemand in mijn omgeving die lactose-intolerant is, en ik geloof ook al die onderzoeken die er in de loop der tijd uitgevoerd zijn best wel.