Vegatopia Forum

Hoe braaf zijn jullie?

Aiko

Re:Hoe braaf zijn jullie?
« Reactie #280 Gepost op: 24 juni 2005, 13:28:34 »
Zeker van voor mij tijd?

:-\ Heb ik mezelf al weer waardig getoond? ;)

Ik heb het over een slecht begin. Ons geeikel ontstond in een verdergevorderd stadium. Dan kan alles vrijwel schadeloos, toch?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #281 Gepost op: 24 juni 2005, 13:51:08 »
Ons geeikel
Pfff. Mijn ge-eikel!

Jij kan alleen maar socken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #282 Gepost op: 24 juni 2005, 13:53:36 »
En het kan ook anders. We hebben ook een milieu-extremist (zo mag je Lovelocker wel noemen), en die laat zijn mening ook duidelijk blijken. Ongetwijfeld zijn de meeste mensen op dit forum wel een beetje milieubewust, en begrijpen ze zijn argumenten dus. Hij gaat veel verder in milieubewustheid dan anderen hier (niet vliegen en zo) maar ik heb niet de indruk dat zijn opmerkingen erover als storend door mensen worden ervaren.

Kiwi

« Reactie #283 Gepost op: 24 juni 2005, 15:12:30 »
maar ik heb niet de indruk dat zijn opmerkingen erover als storend door mensen worden ervaren.

En dat komt vooral door de manier waarop hij het brengt. Als een ander hetzelfde zou beweren als hij zou ik er misschien veel minder begrip voor kunnen opbrengen.

Zespri

« Reactie #284 Gepost op: 24 juni 2005, 15:25:38 »
maar ik heb niet de indruk dat zijn opmerkingen erover als storend door mensen worden ervaren.

En dat komt vooral door de manier waarop hij het brengt. Als een ander hetzelfde zou beweren als hij zou ik er misschien veel minder begrip voor kunnen opbrengen.

Omdat jullie 'vriendjes' zijn bedoel je?  :P ;)

Kiwi

« Reactie #285 Gepost op: 24 juni 2005, 15:28:02 »
En wie zegt dat ik met die anderen waar ik het over heb geen 'vriendjes' ben of zou kunnen zijn?

Zespri

« Reactie #286 Gepost op: 24 juni 2005, 15:30:12 »
En wie zegt dat ik met die anderen waar ik het over heb geen 'vriendjes' ben of zou kunnen zijn?

Geen idee, maar ik kan me wel een voorstelling maken van een voorbeeld!  ;)

Kiwi

« Reactie #287 Gepost op: 24 juni 2005, 15:33:05 »
Ja, dat éne voorbeeld kennen we allemaal wel. :shutup:

Maar dat is nu juist het verschil tussen mij en 'die anderen'; ik zou wel normaal met iemand om kunnen gaan ook al hebben we niet voor 100% dezelfde mening over dingen.

Zespri

« Reactie #288 Gepost op: 24 juni 2005, 16:00:47 »
Ja, dat éne voorbeeld kennen we allemaal wel. :shutup:

Maar dat is nu juist het verschil tussen mij en 'die anderen'; ik zou wel normaal met iemand om kunnen gaan ook al hebben we niet voor 100% dezelfde mening over dingen.

Aldus jezelf uiteraard...  :O ;)

Kiwi

« Reactie #289 Gepost op: 24 juni 2005, 16:21:52 »

mjets

« Reactie #290 Gepost op: 30 november 2006, 19:30:15 »
Ik ben wel eens benieuwd hoe strikt vegetarisch of veganistisch iedereen is....
Ben je een pietlut of juist heel gemakkelijk. Eet je soms wel eens vlees wat je stiekem altijd heel lekker vond of walg jer ervan....

Ik ben zelf vegetarier.....

Leuke vraag idd, toch niet verwacht dat er zoveel diverse antwoorden zouden zijn. Duidelijk niet veel over nagedacht...  :-\ oke.... Natuurlijk geen dieren eten, of ze nu vliegen zwemmen of lopen. Geen kaas met dierlijk stremsel, geen bijen producten eten/gebruiken. Maar dan wel weer boter, melk en eieren gebruiken... hmm... AL hou ik dan wel weer de producten met zogenaamde verborgen dode dieren in de gaten (gelatine e.d.). Proefdierachtige producten proberen te vermijden: make-up e.d. (maar wat te doen als je ziek bent? medicijnen e.d.???) Een vriendin die net aan het lijnen is wilde graag eens komen buurten, omdat ik bepaalde dingen ook niet MAG eten, zo was haar gedachtengang, dat schept een band, dacht ze. Waarop ik mezelf verbaasde door nogal fanatiek te antwoorden: ik mag alles eten, alleen wil ik geen dieren eten. Vandaar waarschijnlijk dat het me zo makkelijk af ging toen ik ermee stopte...

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #291 Gepost op: 30 november 2006, 21:16:25 »
Die is er natuurlijk. Alleen ze moeten het eens toepassen :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Daphne

• 438
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #292 Gepost op: 01 december 2006, 12:56:22 »
Die is er natuurlijk. Alleen ze moeten het eens toepassen :)

Dat bedoelde ik uiteraard ;)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Kaatie

« Reactie #293 Gepost op: 01 december 2006, 13:04:56 »
Ik eet geen vlees en let er ook op dat in soep bv geen vleesbouillon zit. Ik eet en drink zuivel, en eieren alleen scharrel. Wel eet ik nog vis. Niet schieten! Ik krijg er steeds meer moeite mee, dat wel, maar het is nog niet het moment om ermee te stoppen. Met vlees heb ik ook heel lang getwijfeld of ik zou stoppen, tot ik er op een dag gewoon klaar voor was. Wat vis betreft komt die dag denk ik ook nog wel. Of niet.

Offline Anna

• 319
« Reactie #294 Gepost op: 01 december 2006, 23:12:09 »
Kaatie --> iedereen beslist zelf hoe 'ver' diegene gaat t.a.v je dagelijkse 'dieet'! :) Ik wil je alleen even wijzen op de scharrel eieren die je noemt. Als je google't op scharreleieren dan zul je foto's tegen komen van kippen die nog steeds met velen opgesloten worden in een kleine ruimte! Dus van scharrelen komt niet veel terecht! Ik denk trouwens dat iedereen tegenwoordig scharrel eieren koopt omdat die leg batterij dingen niet meer verkocht worden door supermarkten...

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je wilt eten maar ik dacht: ik meldt het maar even omdat veel mensen gewoon niet zoveel weten over eieren en denken als ze het woord 'scharrel eieren' zien staan: oh dat is goed!

Offline braam

• 460
« Reactie #295 Gepost op: 02 december 2006, 08:55:02 »
Ik ben strikt vegetarisch, eet wel eieren van een hobbyboer uit de buurt, prima, ben blij met hem. Gisteren paar stukjes vlees gegeten. Ik was vergeten dat ik uitgenodigd was voor de goumet van de biljartclub van mijn man. Hele aardige mensen maar vegetarisch zijn leeft niet voor ze. Dus thuis nog gauw een salade gegeten en op de plaats des onheils veel stokbrood en saus gegeten en voor de vorm mijn pannetje laten pruttelen. Ik heb dan geen zin om in de discussie te raken. Pas me liever een beetje aan. Gebeurt zeer sporadisch, heb er zo geen problemen mee.

Offline Daphne

• 438
« Reactie #296 Gepost op: 02 december 2006, 10:43:58 »
Kaatie --> iedereen beslist zelf hoe 'ver' diegene gaat t.a.v je dagelijkse 'dieet'! :) Ik wil je alleen even wijzen op de scharrel eieren die je noemt. Als je google't op scharreleieren dan zul je foto's tegen komen van kippen die nog steeds met velen opgesloten worden in een kleine ruimte! Dus van scharrelen komt niet veel terecht!

Bovendien worden ze ontsnaveld omdat ze anders door ruimtegebrek elkaar kapot pikken.

Offline Daphne

• 438
« Reactie #297 Gepost op: 02 december 2006, 10:44:34 »
Ik ben strikt vegetarisch, [...] Gisteren paar stukjes vlees gegeten.

Huh?

Offline Ona

• 271
« Reactie #298 Gepost op: 02 december 2006, 12:19:20 »
Kaatie --> iedereen beslist zelf hoe 'ver' diegene gaat t.a.v je dagelijkse 'dieet'! :) Ik wil je alleen even wijzen op de scharrel eieren die je noemt. Als je google't op scharreleieren dan zul je foto's tegen komen van kippen die nog steeds met velen opgesloten worden in een kleine ruimte! Dus van scharrelen komt niet veel terecht!

Bovendien worden ze ontsnaveld omdat ze anders door ruimtegebrek elkaar kapot pikken.

En daarbij (niet als kritiek bedoeld want ik eet zelf ook eieren) waar de meesten vaak niet bij stil staan 'waarom blijft een kip steeds eieren leggen?' Juist, omdat ze steeds worden weggehaald. Ik heb zelf nooit een ei gelegd maar het lijkt me toch niet fijn om dit dagelijks een paar keer te moeten doen. Hmm, misschien moet ik mijn principes maar weer eens herzien.  ::)
« Laatst bewerkt op: 02 december 2006, 12:57:18 door Ona »

Offline Daphne

• 438
« Reactie #299 Gepost op: 02 december 2006, 12:24:04 »
Ja, inderdaad. Koeien worden ook kunstmatig zwanger gehouden om melk te blijven geven.