Ook dit klinkt fantastisch. Het spreekt mij juist daarom heel erg aan omdat ik in een huis woon met praktisch die eigenschappen.
Het is interessant om eens te zien wat ze op gebied hebben van producten die helpen om de impact minder te krijgen.
Kijk eens op
www.treehugger.comDaar komen dingen als waterloze toiletten enzo langs
Maar dan nog: je kunt er niet omheen dat je dierlijke producten gebruikt. Ook in zonne-energie zit dat verwerkt. De laptop moet ook stroom hebben. Kortom aan het hele leven zitten gevolgen voor dieren. Dan rijst de vraag: waarom moet je mensen die de grens een ietse pietsie verder hebben gelegd veroordelen.
Tuurlijk je ontkomt niet snel aan iets. Wat zit er overigens in zonne-energie verwerkt? Je doelt op lijmen enzo?
Anders kan je altijd nog zelf wat maken
Dat er gevolgens zijn voor dier en natuur daar ben ik me bewust van. Ik ga niet zeggen dat ik 100% veganistisch leef, want het is een streven van een startpunt. Daar is het verschil met vegetarisme. Er is geen duidelijkheid meer over waar iemand begint. De ene noemt zich vegetarier op het moment dat het alleen vlees laat staan, de ander als het gestopt is met ook gelatine enzo en sommige noemen zich vegetarier als ze alleen nog vis eten.
Een veganist noemt zich pas veganist als die alle dierlijke producten stopt te kopen, stopt te eten etc.
Die zal niet nog eieren eten en zich veganist noemen. Hoewel soms lijkt dat er van dat startpunt ook wat aan het veranderen is. Dat hoop ik niet dat het gebeurd.