Nou dan ben ik benieuwd naar jullie antwoorden. Stelling hierboven uitgelegd: electriciteitsgebruik leidt tot aantasting van waterleven. PVC gebruik idem.
Nou ik zit nu aan een computer, en die zijn niet helemaal onschuldig, maar hij staat zoveel mogelijk uit. Ik kijk haast geen tv, ik heb spaarlampen, maar ik heb haast nooit licht aan in de zomer. In de winter maak ik veel gebruik van kaarsen. Ik draai 1 was per week en doe dit met wasmiddel van de natuurwinkel, eeeh wat heb je nog meer. Dus ja, de computer is erg vervelend, vind ik zelf ook, maar wil ik nog fungeren in deze maatschappij (scripties moeten getypt worden), dan moet ik hem houden. Ik recycle iig en breng het dan naar zo'n perron.
Verder is veganisme voor mij een startpunt. Daar begint het. Alles wat ik dan er nog xtra bij kan doen is des te beter!
ps. overigens had iemand het hier ooit over boeken. Nou als mijn studieboeken volgens jaar niet-vegan lijm mochten bevatten koop ik ze WEL. Want kopieeren is ook niet echt supermilieuvriendelijk, en immers, als ik afgestudeerd ben en bv een stukje land kan betalen om afgedankte dieren op te vangen, dan hebben de dieren meer aan mij dan dat ik werkeloos thuis zit. Denk ik. Dus hier geef ik mijn inconcequentie op dat vlak toe.