Zijn er nog meer mensen die er een vergelijkbare gedachte op nahouden?
Ik heb alle respect voor jouw beslissing om weer af en toe vlees te gaan eten; ik heb er echt alle begrip voor en vind het heel goed dat je voor biologisch vlees kiest. Maar ik geloof persoonlijk niet in jouw argumentatie dat dat beter zou zijn voor de dieren; ze kunnen dan wel niet voor zichzelf spreken, maar ik ben er bijna zeker van dat ze zouden zeggen dat ze liever een natuurlijke dood zouden sterven Ik denk dat jouw beslissing gewoon voortkomt uit het feit dat je af en toe een ontzettende, onweerstaanbare craving voor vlees krijgt, en daar wil ik echt niet over oordelen of zo, maar ik denk wel dat het de eerlijkste verklaring is.
Een craving voor vlees? Nou neu. Kben jaren bewust vegetarisch geweest en wordt het zonder problemen zo weer. Ik eet echt nooit ander vlees (als ik het al eet dan) dan biologisch. En, ik ben nog thuiswonend, ik eet het wanneer ik het voorgeschoteld krijg. Niet dat ik er vaak om ga zitten zeuren of zo. Daarnaast; ik ga volgend jaar studeren, en kies er dan ook bewust voor om in een studentenhuis te gaan wonen met allemaal vegetariers. Dus, met alle respect, dat van die eerlijkste verklaring is niet zo eerlijk als je denkt. Overigens, als je het op een logische manier bekijkt; ik ben vanf mijn geboorte vegetarisch geweest. Hoe kan ik dan ooit een 'craving' ontwikkelen. (is dit een onzin-redenatie, laat m dan maar vallen hoor
, ik heb er niet voor niets 'overigens' bij gezet)
En verder over degenen die vinden dat mijn beredenering vrij krom is. Ik wil wel even een paar misverstanden uit de weg helpen:
Ten eerste is het biologische vlees wel degelijk beter voor de behandeling van dieren. Daarnaast, dat ze een goede pr-man hebben weet ik ook wel, maar ik weet echt wel wat er gebeurd in de 'biologische wereld'. Ik wordt thuis meestal biologisch gevoederd (ben ik van plan om ook door te zetten overigens), dus dit is geen reactie op de biologisch, eigenlijk heel logisch-campagne die destijds gestart is.
Verder heb ik ook natuurlijk nooit beweerd dat vegetarisch zijn onzin is en effectloos. Ik heb alleen de volgende beredenatie proberen uit te drukken; Ik neem waar dat nog steeds verreweg het overgrote deel van de bevolking 'normaal' vlees eet, en niet bereid is om vegetarier te worden. En als het biologisch vlees een serieus alternatief kan worden (bijvoorbeeld door een iets lagere prijs die door veel mensen nog als opstakel wordt gezien) (door de biologische vlees sector te stimuleren, dus biologisch vlees te kopen), zullen waarschijnlijk relatief veel mensen (ik zeg niet 'veel') de overstap naar biologisch vlees overwegen en/ of maken. Dit is een verbetering voor de dieren. Ik zeg niet dat het ideaal is of zo, maar zie het als een trappensysteem; je moet in stapjes gaat om hogerop te komen.
En de opmerking dat ik met mijn eens in de 2 weken maar een te verwaarloze bijdrage aan lever; misschien ben ik gewoon niet 'craving' genoeg