Vegatopia Forum

Hoe braaf zijn jullie?

bienne

Hoe braaf zijn jullie?
« Gepost op: 15 april 2005, 16:55:05 »
Ik ben wel eens benieuwd hoe strikt vegetarisch of veganistisch iedereen is....
Ben je een pietlut of juist heel gemakkelijk. Eet je soms wel eens vlees wat je stiekem altijd heel lekker vond of walg jer ervan....

Ik ben zelf vegetarier.....
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2005, 08:00:53 door Sånder »

Offline bloempjuh

• 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Hoe braaf zijn jullie???
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2005, 17:21:04 »
Ik heb pas geleden besloten geen melk meer te drinken en verder ben ik 'gewoon' vegetariër. Ik zondig alleen door soms kaas of (nog minder vaak) een toetje te eten. En ik let niet altijd op eieren in voorgemaakte producten als koekjes enzo.

Maar ik eet nooit vlees of iets dergelijks, let heel erg op wat ik eet.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Monie

« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2005, 17:27:54 »
Ik eet strikt vegetarisch (dus bv. geen tomatensoep van runderbouillon). Verder drink ik geen melk maar gebruik ik wel biologische eieren en vleesvervangers waar scharrelkippen-ei in zit. En elke dag een beetje biogardejoghurt, daar ben ik zo'n beetje verslaafd aan  :-[. Dat kun je wel weer heel goed combineren met sojavla, krijg je vlaflip en de kartonachtige smaak van de sojavla valt dan weg  :). Ik let niet op e-nummers, dat voelt voor mij te krampachtig (al heb ik wel respect voor mensen die dat wel doen). Ik zou uiteindelijk graag veganistisch willen eten, voor nu voelt dat nog niet haalbaar. Maar ik merk wel dat ik steeds minder met zuivel dus wie weet, lukt het me toch nog eens.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2005, 20:23:26 »
Leuk onderwerp.
Ik hou mij vrij strikt aan de grenzen die ik zelf gesteld heb. Geen dieren die daar rechtstreeks voor gedood zijn en ook geen voedsel waar dieren rechtstreeks van te lijden hebben gehad. Dus geen artikelen uit de bioindustrie. Zuivel altijd biologisch, eieren altijd graseieren, maar wel leren schoenen. Uiteraard is dit grens arbitrair, maar ik voel me er lekker bij.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2005, 22:00:29 »
Ik steef elke dag naar 100% veganistisch ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2005, 22:10:00 »
Wij zijn hier in huis niet strikt, ik noem mij normaal dan ook geen vegetarier. Ik eet dus zelden en zo min mogelijk vlees.
Waar we wel tegenwoordig braaf in zijn is dat eieren, melk en het evt vlees biologisch is.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline animal lover

• 592
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2005, 09:56:47 »
geen vlees en vis ,zo min mogelijk gelatine,biologische eieren en yoghurt en soms melk. Kaas probeer ik biologisch, maar dat lukt niet altijd.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Kiwi

« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2005, 10:42:26 »
Ik kon me herinneren zo'n soort vraag als eens eerder gezien te hebben, en dat klopt!

de_veelvraat

« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2005, 12:02:14 »
Het ongelofelijk fijne aan dit forum is dat er zelden gezeurd wordt over de striktheid van medeforummers. En als dat gebeurt dan wordt die gewoonlijk op de vingers getikt.

Daar kunnen ze in België wat van leren. Als je daar iets post over vegetarische kaas of vegetarische recepten kan je ervan op aan dat er binnen de dag iets staat over de wreedheden van het niet-veganistisch leven en over veganistische productopties. Opmerkingen als: "vegetariërs beseffen dat ze niet correct bezig zijn". Gelukkig ken ik ook veganisten waar ik niet het schijt van krijg.

Dergelijke agressieve beschuldigingen leiden toch tot niets? Integendeel zelfs. Ik heb ook echt geen zin om met hen in de discussie te gaan. Het is alsof ze elke vegetariër beschouwen als iemand die eigenlijk liever veganist wel zijn maar er de ruggegraat niet voor heeft.

Offline Anya

• 737
« Reactie #9 Gepost op: 21 april 2005, 16:15:04 »
Daar kunnen ze in België wat van leren. Als je daar iets post over vegetarische kaas of vegetarische recepten kan je ervan op aan dat er binnen de dag iets staat over de wreedheden van het niet-veganistisch leven en over veganistische productopties. Opmerkingen als: "vegetariërs beseffen dat ze niet correct bezig zijn". Gelukkig ken ik ook veganisten waar ik niet het schijt van krijg.

EVA-forum, toevallig? :)

Het is inderdaad oervervelend als je aangevallen wordt omdat je bv. wel kaas eet. Ik vraag me dan altijd af of die mensen ook iedereen op straat gaan aanspreken of ze misschien vlees eten of lederen schoenen dragen ::)

de_veelvraat

« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2005, 12:13:55 »
Inderdaad  :D
En ik eet enkel vegetarisch gestremde kaas maar daar hoef ik niet mee te paraderen want ik hoef me helemaal niet te verantwoorden over al dan niet kaaseten. Dan lijkt het alsof dergelijke veganisten het recht hebben om iedereen die minder 'correct' leeft dan hen aan te vallen. Uiteindelijk moet je je verantwoorden omdat je 'maar' vegetariër bent.

Van zo'n dergelijke agressieve aanpak krijg ik het als vegetariër al op mijn heupen, laat staan dat vleeseters daardoor geneigd zullen zijn vegetariër of veganist te worden.

ZEG zijn dat leren schoenen?

Kiwi

« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2005, 13:17:46 »
Ik heb bij sommige veganisten ook wel eens het gevoel dat zij zichzelf als superieur beschouwen aan vegetariërs, en zeker aan vleeseters. Ze zouden beter blij kunnen zijn met elk beetje dierenleed dat voorkomen wordt.  Laat iedereen lekker in z'n waarde, en wees blij met alle kleine beetjes die helpen! :)

greentro

« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2005, 19:18:40 »
Ik ben vanaf mijn 10e vegetariër (ben nu 17). Ik woon in een boerendorpje in Gelderland en heb dus behoorlijk veel commentaar gehad, maar heb geen enkel moment getwijfeld om weer vlees te gaan eten. Als ik vlees zie, zie ik geen voedsel, maar een dier dat waarschijnlijk behoorlijk geleden heeft en ik zou dus geen hap door mijn keel kunnen krijgen. Ik heb trouwens veel respect voor veganisten. Als je koeken koopt in de winkel, zijn daar waarschijnlijk geen biologische eieren voor gebruikt en dus heeft de kip erg moten lijden. Verder wil ik nog ff zeggen dat als jullie échte 'dierenvrienden' willen zijn, leef dan ook proefdiervrij. Dit is iets waar je misschien niet bij stil staat, maar jaarlijks sterven er alleen in nederland alleen al honderdduizenden dieren: ratjes, muizen, konijnen, cavia's, honden, katten etc...
Vraag eventueel de cosmeticagids aan op proefdiervrij.nl

::) ::) bye!! :D

Aiko

« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2005, 19:42:07 »
Ik woon in een boerendorpje in Gelderland en heb dus behoorlijk veel commentaar gehad, maar heb geen enkel moment getwijfeld om weer vlees te gaan eten.

Aiko die ook uit een boerendorpje in Gelderland komt (Didam) is mede dankzij zijn enorme nieuwsgierigheid geinteresseerd of dat toevalligerwijs hetzelfde dorpje zou kunnen zijn met dat verschil dat Aiko totaal geen commentaar gehad heeft van deze boereninwoners. Volgens mij heb je in de grote stad waar ik nu woon veel meer mensen die je maar erg mallotig vinden als je vegetarier bent en zich afvragen waarom je toch alleen maar konijnenvoer wil eten... Geen grotere intolerantie dan in de stad, denk ik juist.

greentro

« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2005, 20:01:01 »
Ik woon in Zelhem.... Maar, nou moet ik ook wel zeggen dat ik vooral vroeger (toen ik besloot geen vlees meer te eten) veel commentaar kreeg... nu valt het op zich wel mee, en ik ga nu ook in Doetinchem op school en daar wordt het wel geaccepteerd hoor :)

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2005, 21:16:26 »
Ik kom ook uit een dorpje in de Achterhoek (Eibergen) maar ben pas vegetarier geworden toen ik al het huis uit was. Commentaar van de boertjes van buuten heb ik dus nooit naar hoeven luisteren ;)
Een poos terug raakte mijn moeder aan de praat met kennissen in de supermarkt die vertelde dat hun kind vegetarier was geworden en dat ze dat toch wel moeilijk vonden en bang waren dat hun kind niet de benodigde voedingsstoffen binnen zou krijgen. Toen zei mijn moeder dat zij daar ook bang voor was geweest, maar dat Christiaan en ik gewoon goed en gezond eten en dat ze hun kind anders gewoon elke dag een vleesvervanger moeten geven want dan zou het zeker de juiste voedingsstoffen binnen krijgen. Mijn supermommy!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

bienne

« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2005, 11:30:23 »
Goeie mama...
Ik zeg altijd. Ik heb al zeker 6 jaar geen griep meer gehad. Dus als ik ongezond zou leven dan was ik om de haverklap ziek...
Dus vegetarier zijn valt best mee :O

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2005, 08:47:25 »

Een poos terug raakte mijn moeder aan de praat met kennissen in de supermarkt die vertelde dat hun kind vegetarier was geworden en dat ze dat toch wel moeilijk vonden en bang waren dat hun kind niet de benodigde voedingsstoffen binnen zou krijgen. Toen zei mijn moeder dat zij daar ook bang voor was geweest, maar dat Christiaan en ik gewoon goed en gezond eten en dat ze hun kind anders gewoon elke dag een vleesvervanger moeten geven want dan zou het zeker de juiste voedingsstoffen binnen krijgen. Mijn supermommy!
haha, ik woon in amsterdam, maar mijn moeder heeft regelmatig discussies met collega's over hun vegetarische kinderen
mijn moeder vind dat apart vegetarisch helemaal niet moeilijk is, en dat je dat gewoon moet doen voor je kind, en dat je je niet moet verstoppen achter excuses "maar dan krijgen ze niet genoeg binnen"
Supercalifragilisticexpialidocious!

Danielle

« Reactie #18 Gepost op: 25 april 2005, 10:58:25 »
En een kind kan een moeder (of vader) ook weer overtuigen.

Sinds ik vegetarisch werd gingen mijn ouders, mijn broertje en mijn zus (die nu ook niet meer thuis wonen) ook telkens minder vlees eten. Mijn ouders en zus (en haar man) alleen nog maar biologisch vlees en vis en mijn broertje woont in een studentenhuis waar gezamelijk gekookt wordt en als hij aan de beurt is maakt hij altijd wat vegetarisch! En dat vind ik heel moedig voor hem, want het nodige commentaar heeft hij wel gehad.

Offline willem

• 2.430
« Reactie #19 Gepost op: 25 april 2005, 11:18:11 »
Goeie mama...
Ik zeg altijd. Ik heb al zeker 6 jaar geen griep meer gehad. Dus als ik ongezond zou leven dan was ik om de haverklap ziek...
Dus vegetarier zijn valt best mee :O
Daar zeg je zowat over die griep. De overdracht van het virus vindt heel vaak plaats via de handen. Dus handjeschudden, derukruk vastpakken e.d. Ik heb wel eens gedacht aan het gegeven dat slagers altijd met blote handen het vlees behandelen. Dat komt dan in de keuken en het klaarmaken op een plankje waarop bijvoorbeeld ook komkommer gesneden wordt en je krijgt het virus gratis mee. Misschien is dat bij meer vegetarisch etende mensen het geval: minder griep. Is dit zo? Bij mij wel.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken