Vegatopia Forum

Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #60 Gepost op: 08 januari 2006, 22:51:53 »
He, zeg eens iets zinnigs over (vr)eten hier ja! GRMRBL :frusty: Er babbelen al te veel idioten in het café.  :puh2:  *zucht*
:witch2:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #61 Gepost op: 08 januari 2006, 22:56:53 »
Sorry!

"Bij patiënten die regelmatig veel eten, rekt de maag uit. In het ernstigste geval kan de maagwand scheuren door het plotselinge uitzetten van de maag. Dit laatste komt echter niet zo vaak voor. "

Dan zal je het, zoals Aiko al zei, dus vrij bont moeten maken. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Dee

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2006, 14:40:29 »
Nee, dat zijn tien porties uit een kilo rijst, dat zijn dan echt geen grote porties hoor.

Wij houden ook 100 gram aan met rijst en pasta
Ik heb rijst in builtjes en zo'n ongekookt builtje weegt 125, op de verpakking staat dat het voor 2 personen is. Ik houd die maat aan en heb dan ook nog over.
Qua pasta kook ik voor vier personen zo'n 250 gr. We hebben dan echt genoeg gegeten en ik heb mijn huisgenoten nooit als kleine eters beschouwd...misschien moet ik mijn visie bijstellen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2006, 19:21:28 door Dee »

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #63 Gepost op: 10 januari 2006, 14:49:06 »
Qua pasta kook ik voor vier personen zo'n 250 gr. We hebben dan echt genoeg gegeten en ik heb mijn huisgenoten nooit als kleine eters beschouwd...misschien moet ik mijn visie bijstellen.

 :o Wij eten 250 g pasta met zijn tweeen.
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2006, 15:35:31 »

 :o Wij eten 250 g pasta met zijn tweeen.

Wij ook. Volgens mij gaan ze in de meeste recepten toch ook uit van zo'n beetje 100 g pasta per persoon?

Dee

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2006, 15:43:54 »
Qua pasta kook ik voor vier personen zo'n 250 gr. We hebben dan echt genoeg gegeten en ik heb mijn huisgenoten nooit als kleine eters beschouwd...misschien moet ik mijn visie bijstellen.

 :o Wij eten 250 g pasta met zijn tweeen.

Ik geef er wel altijd een slaatje bij...  ::). Erm ik zal dan maar aanvaarden dat we hele kleine etertjes zijn  :heehee:

Aiko

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #66 Gepost op: 10 januari 2006, 15:47:15 »
Hoe klein zijn jullie dan wel niet?
Ik ben geloof ik dan wel een enorme schrokop...

Dee

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #67 Gepost op: 10 januari 2006, 16:00:18 »
 :heehee:
Ik vond het in het begin ook weinig, want mijn moeder kookt altijd veel te veel, maar met veel groenten erbij, heb je ook genoeg. Ik heb geloof ik een ingebouwde angst om dik te worden  :bloos:.