Vegatopia Forum

Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2005, 15:26:46 »
uhm, een beetje late reactie, maar goed. met vasten bedoel ik niet snoepen en zo, ik eet natuurlijk wel gewoon. voor mezelf weet ik dan dat ik makkelijk zonder de chocolade kan, dat ik er niet afhankelijk van ben, jaja, je wordt er hard van (door steeds alle aangeboden lekkere dingen niet aan te nemen) . het gaat daarna dan ook heel lang goed, alleen als de feestdagen er weer aankomen ga ik helaas ook weer steeds meer snoepen, maar ja dat mag dan ook wel vind ik...

Offline Anne

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2005, 17:16:08 »
thnx voor de tips  :)
sinds vorige week al geen erge vreetbui ofzo meer gehad. Alleen 1 keer 2 ons kaas gekocht, maar das nog niet op, en ging voor een deel ook over mn avondeten. en het was demeterkaas dus ik voel me er maar een klein beetje schuldig over.
Verder even met een vriendin die 3e jaars psychologie is gepraat. Zij zei ook van -of met kleine hoeveelheden kopen, en dat dan eten als een soort beloning, dus nadat je iets naars hebt gedaan (studeren ofzo)
-of heel veel kopen en in 1 keer opeten, zodat misselijk wordt en vervolgens kaas/nootjes/watdanook associeert met misselijk en het niet meer wilt.

Dat laatste lijkt me niet zo'n optie, helemaal geen zin om zo ontzettend veel te eten dat ik misselijk wordt. Maar tot nu toe gaat matig inkopen best redelijk :)

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2005, 17:23:24 »
"eten als een soort beloning, dus nadat je iets naars hebt gedaan (studeren ofzo)"

Misschien dat het je helpt en dan heb ik niks gezegd, maar ik wil je toch graag mijn verhaal erover vertellen.
Tijdens mijn studie ben ik 16 kilo aangekomen (ons per studiepunt), omdat ik mezelf belonend door de toetsstof hielp.
Dat ben ik nu dus juist aan het afleren. Ik probeer niet meer als beloning te eten, maar alleen als ik er echt trek in heb en ik probeer dan echt van de smaak te genieten. Het gaat steeds beter!

sterkte!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2005, 19:09:40 »
Ik ken dat ook dat een verpakking helemaal leeg moet voordat de rust kan wederkeren en dus ben ik ook wel met enige regelmaat overvol tot misselijk geweest van mijn grote zwak: chips. Maar ik kan er echt nog steeds niet vanaf blijven, ik associeer het alleen maar met lekker.  Als ik ziek geweest ben en weinig of niks heb gegeten heb ik als eerste vaak weer zin in chips.  ::)

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2005, 08:32:56 »
De laatste tijd lukt het mij juist steeds beter om de koekjestrommel niet in een keer leeg te eten,maar bv. een week met een pak koekjes te doen.Ik denk dat je daarmee moet oefenen totdat het lukt.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Danielle

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2005, 18:02:20 »
Het is ook een probleem als je iets koopt wat voor jouzelf alleen bestemd is. Dan 'maakt het niet uit' want het is toch van jou en kun jij het opeten wanneer je wilt. Daar valt ook 'meteen alles' onder.

Ik probeer alleen dingen te halen die mijn vriend ook eet en dan eten we het samen, met elkaar. Als de een dan genoeg heeft stopt de ander vanzelf ook.
Net zo bij mijn moeder of bij mijn zus, waar ik vaak te vinden ben, neem ik iets mee of krijg ik iets wat we met z'n tweeën of drieën opeten.

's Avonds alleen achter de tv met iets eetbaars op schoot is trouwens ook funest.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #26 Gepost op: 06 juni 2005, 22:50:56 »
Ik kreeg van de dietist de tips om mezelf 2x per week iets heel lekkers toe te staan (bv een gebakje en een stuk chocolade) en dit aan de eettafel, zonder afleiding, rustig en bewust op te eten.
Ik ben weer begonnen met lijnen, dus die 2x per week mezelf belonen met iets wat ik héél erg lekker vind heb ik ook wel nodig.
Ik zou zelf niet voor chips kiezen want dit vind ik niet om van te genieten. Chips is om het snaaien. Een lekker gebakje.....daar geniet ik écht van!
Ik kan me nu al verheugen op zaterdag, want dan ga ik een gebakje kopen :D
En woensdagavond ga ik een stuk chocolade eten met een kop thee :P
De rest van de week blijf ik van alle snoeperijen en tussendoortjes af!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #27 Gepost op: 08 juni 2005, 09:57:34 »
Wat misschien ook kan helpen bij sommigen is het probleem verleggen naar gezondere varianten....Mijn probleempje zijn vooral koekjes. Ik ben een koekiemonster. Wat helpt is heel erg lekker brood van de warme bakker kopen, want daar houd ik ook veel van.
Het lost het niet helemaal op, maar is minder slecht. Niet kopen is natuurlijk de beste optie. Vooral in het weekeinde. Het is een toer op zondag, waar ik woon althans om aan lekkere koekjes te komen. Best streng, doe ik alleen als ik echt iets teveel weeg naar mij zin. Alles relatief.....Mevrouw Quetelet nooit horen piepen, tenminste niets sinds mijn schildklierfunctie op peil wordt gehouden.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2005, 09:58:16 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Marizzie

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #28 Gepost op: 08 september 2005, 16:47:26 »
Ik ken dat ook dat een verpakking helemaal leeg moet voordat de rust kan wederkeren en dus ben ik ook wel met enige regelmaat overvol tot misselijk geweest van mijn grote zwak: chips. Maar ik kan er echt nog steeds niet vanaf blijven, ik associeer het alleen maar met lekker.  Als ik ziek geweest ben en weinig of niks heb gegeten heb ik als eerste vaak weer zin in chips.  ::)

Aaargh! Dat ken ik! Heb echt een chipsverslaving. Zodra dat voor m'n neus staat kan ik er niet van afblijven. Maakt ook niet uit welk tijdstip van de dag. Wel vervelend, soms halen m'n collega's een zak chips en als die eenmaal open is... echt zwak vind ik het zelf. Maarja, het is zo lekker!  ;D

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #29 Gepost op: 08 september 2005, 21:51:17 »
haha ben nu twee weken verhuisd en heb nu een voorraadkast en koop vanalles in de aanbieding ook chips dus jullie raden het al..........
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #30 Gepost op: 09 september 2005, 13:27:37 »
...van mijn grote zwak: chips. Maar ik kan er echt nog steeds niet vanaf blijven...

Aaargh! Dat ken ik! Heb echt een chipsverslaving.

Ja, chips zijn echt des duivels! Ik kan er ook niet afblijven.  :crying:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #31 Gepost op: 11 september 2005, 12:57:45 »
...gewoon niet kopen...
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #32 Gepost op: 11 september 2005, 13:38:12 »
Dat is dus ook mijn taktiek.

Maar als ik dan eens op een feestje ben...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Mel

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #33 Gepost op: 12 september 2005, 10:10:22 »
...gewoon niet kopen...

Ik ben ook zo'n chipsmonster en gewoon niet kopen helpt maar tot op bepaalde hoogte. Op gegeven moment knal ik gewoon uit elkaar en moet ik gewoon chips hebben. En de AH is tot 22.00 uur open........

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #34 Gepost op: 12 september 2005, 10:14:30 »
Ik ben ook zo'n chipsmonster en gewoon niet kopen helpt maar tot op bepaalde hoogte. Op gegeven moment knal ik gewoon uit elkaar en moet ik gewoon chips hebben. En de AH is tot 22.00 uur open........

Verhuizen naar een dorp waar de kruidenier gewoon tot zes uur open is, zaterdags tot vijf uur?

Mel

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #35 Gepost op: 12 september 2005, 11:00:26 »
Ja! Da's een goeie. Ik zal vanavond even thuis overleggen en morgen gaan we op huizenjacht!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #36 Gepost op: 12 september 2005, 11:02:52 »
 :laugh:  :thumbsup:

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #37 Gepost op: 12 september 2005, 12:08:40 »
Wij wonen in een dorp waar geeneens een supermarkt is!

(maar ik werk in een dorp met 3 supermarkten...)  

Offline Kim

  • ***
  • 114
Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2005, 14:20:31 »
Ik ken het probleem wel, maar omdat we meestal maar twee keer in de week boodschappen doen blijft het binnen de perken.
Ik koop dan wel wat lekkers waar ik op dat moment zin in heb, maar als ik het dan in een keer opeet is het ook gewoon op en is er niets meer in huis tot ik weer boodschappen doe.
Misschien is dat dus een tip: niet te vaak boodschappen doen, en dan wel met een lijstje zodat je voor de komende dagen wel genoeg te eten hebt en niet op een hongermoment nog even snel naar de super moet.
Werkt bij mij ook goed in combinatie met de tip van Elsbeth, er een uitdaging van maken om voor zo weinig mogelijk geld zo volledig mogelijke maaltijden klaar te kunnen maken van je boodschappen.

Elsbeth

Re:Vreetbuien / teveel boodschappen, wat doe je eraan?
« Reactie #39 Gepost op: 25 oktober 2005, 17:08:14 »
Ja precies, dat helpt bij mij heel erg. Ik vind al die snoepdingen namelijk zo duur! Al vaak boven de euro en en voor 50 cent heb je een stronk broccoli..