Vegatopia Forum

Diervriendelijke ongediertebestrijding

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Gepost op: 12 februari 2005, 15:38:17 »
Is er een diervriendelijke manier om kakkerlakken te verjagen?

(behalve ze vangen en op andere plekken uitzetten?)

Was er niet al een draad over diervriendelijk ongedierte?
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2005, 15:39:03 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2005, 15:46:45 »
Voorkomen is beter dan genezen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2005, 15:53:07 »
Voorkomen is beter dan genezen.

Tuurlijk. Maar bij sommige mensen is het voorkomen te laat.
Is overigens niet hier hoor, maar voor iemand die in de Bijlmer woont en kakkerlakken overlast heeft.
Als ik een diervriendelijke methode wist om ze weg te krijgen, dan zou deze ze niet genadeloos afmaken enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2005, 16:12:37 »
Als ik een diervriendelijke methode wist om ze weg te krijgen, dan zou deze ze niet genadeloos afmaken enzo.

hmm die beesten schijnen atoomoorlogen te overleven. Een vriendelijke methode om ze weg te krijgen is er geloof ik niet. Sterker nog: bij onvriendelijke methodes blijven ze vaak al niet weg.
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2005, 16:36:11 »
Een kat nemen. Als je boft valt die ze aan.

Oh nee, wacht, dan gaan ze nog steeds dood. Nou ja, dat is in elk geval milieuvriendelijk.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2005, 16:36:48 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Kiwi

Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2005, 03:17:40 »
In je eentje kakkerlakken bestrijden heeft geen enkele zin; zolang ze nog bij de buren zitten zijn ze zó weer terug. Waarschijnlijk zullen ze door een echte verdelger aangepakt moeten worden, en dan voor het hele blok of de hele flat tegelijk. Anders krijg je ze echt niet weg!

O ja, en je moet ze ook niet doodtrappen. De kans bestaat dan namelijk dat er eitjes onder aan je schoenen komen, die je dan vrolijk verder verspreidt, en zo krijg je er alleen maar meer last van!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2005, 10:11:10 »
Je kunt ze vangen...maar waar moet je ze dan laten  ??? Ik heb natuurlijk wel enkele suggesties: bij buurvrouw Helderder bijvoorbeeld. Maar dat is een onzeker bestaan daar, als kakkerlak zijnde. Denk aan Zaza uit Pluk van de Petteflet.

Misschien kun je een remigratieproject opzetten  :P
de tuin: dat ben ik

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2005, 11:51:40 »
Kakkerlakken: niets diervriendelijks aan te doen. Eten opbergen helpt ook niet, ze eten alles, ook papier en zeep etc. Het is echt een complete ramp. Na een maand diervriendelijkheid toen ik in China zat, toch maar de grootste bus kakkerlakkenkill gekocht die ik kon vinden. Dagelijks gebruik hield de populatie een beetje in toom, maar ze verdwenen niet. Een van de grootste dilemma's waar ik mee geworsteld heb (maak anders nooit dingen dood...)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2005, 12:31:03 »
Ja dat zou ik ook moeilijk vinden idd. Snap het wel hoor Sam.

Bij mij is het tot nu toe gebleven bij een wespennest wat vanzelf is weggegaan  8)

Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.231
Re:Diervriendelijke ongediertebestrijding
« Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2007, 11:18:46 »
Help!

Omdat ik hier twee weken terug lekkage heb gehad, heeft de loodgieter m'n plafond opengemaakt en zitten er enorme schimmelplekken in de badkamer. Ik heb nog niet van hem gehoord of hij nog terug moet komen (maar het lekte na een paar dagen niet meer dus ik hoop / neem aan dat hij klaar is), maar daar zou-d-ie me nog over bellen.

Anyway, sinds het gat in het plafond, zitten er vliegjes in de badkamer, geen bromvliegen maar hele typische, beetje klein en driehoekig uitziend met rafelige vleugeltjes. Komen ongetwijfeld speciaal daar op af. Het waren er steeds max. 8 ofzo op een hele dag en die zette ik dan buiten. Nu waren het er toen ik net opstond al meer dan 10! En ik vrees dat ik natuurlijke selectie heb aangemoedigd door de sloomste exemplaren te vangen (alhoewel ik er nog nooit eentje níet heb gevangen als ik hem zag), want deze vliegen allemaal weg als ik ze probeer te vangen. Aaaargh!

Ik ben bang dat het een ware pest gaat worden als ik geen drastischer maatregelen neem. Maar, ik dood dus eigenlijk nooit dieren, dus buuhuuhuu.
Weet iemand een (andere) oplossing?
Ik wil vega bananenschuimpjes.