Vegatopia Forum

Aardappels vs. pasta & rijst

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2005, 00:57:48 »
@Dragonfly: ik herinner mij dat ter bestrijding van beri-beri (bestaat dat nog? woord geen eeuwen gehoord) mensen in ontwikkelingslanden werd aanbevolen rijst met vliesje te eten. Daar zit de vitamine B-nogwat namelijk in en beri-beri onstaat bij gebrek daaraan.
Ik lees dat beri-beri veroorzaakt word door tekort van vit. B1. Dus dan zal het dat wel veel bevatten.

Citaat
Daarnaast is Nederland in rap tempo anders gaan koken...veel meer "buitenlands", voor zover het nog kan koken natuurlijk.

Maar 'buitenlands' is ook veel lekkerder dan de nederlandse keuken. Wat is nou een goed en lekker nederlands gerecht?
Stem op de Partij voor de Dieren

andrez

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2005, 01:02:10 »
Niks mis met hollandse kost hoor, wat mij betreft. Zouden we best wat trotser op mogen zijn. Toeristen zijn daar volgens mij ook veel meer in geïnteresseerd dan in dat imitatie eten.

Lekkere hutspot met in het midden een kuiltje voor de ju bijvoorbeeld!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2005, 01:06:11 »
Lekkere hutspot met in het midden een kuiltje voor de ju bijvoorbeeld!

Nou niet voor mij hoor... het was voor mij vele jaren een groentesoort en aardappelen (voor vegetarier zijn niet eens vlees). Af en toe wel een hutspot, maar dat maar 1 keer in de zoveel tijd. En het is allemaal niet lekker.
Nu eet ik eigenlijk al veel gevarieerder en lekkerder als ik wat roerbak enzo. met wat kruiden met rijst. Of iets met een pasta.
En wat sauzen erdoor.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2005, 01:06:37 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

andrez

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #43 Gepost op: 15 februari 2005, 01:11:25 »
Ik even goed ook hoor (gisteren nog Mexicaans bijvoorbeeld), maar het kan wat mij betreft best samengaan.

andrez

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #44 Gepost op: 15 februari 2005, 01:24:14 »
Ik eet het wel eens op brood; best lekker!

Hey, dat brengt een goede herinnering terug! Deed ik ook wel eens. Inderdaad, niet zo voor de hand liggend maar vond ik zeker ook lekker (vooral goudbruin gebakken aardappels). Gemakkelijke hap.

Danielle

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2005, 14:41:59 »
Ik ga een Word-document aanmaken met Willem's wijsheden!  :thumbsup:

Danielle

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #46 Gepost op: 15 februari 2005, 14:48:03 »
Oh, hihi. Dat is wat t is: naar smaak kwark en mosterd mengen, evt. wat zout of peper er bij, en in een klein bakje doen om je aardappels in te dippen.
Sorry, maar dat vond ik trouwens niet zo lekker. Liever mosterdsaus uit 't potje (al is die wel wat calorierijker)

Kinnycry

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #47 Gepost op: 07 april 2009, 08:40:09 »
Aardappelen eten we zo'n drie maal per week maar dan meestal als puree of stamppot, anders vind ik het nogal smakeloos. Couscous eten we vooral in de zomer.

« Laatst bewerkt op: 07 april 2009, 13:09:26 door Hizikigrrrl »

Re:Aardappels vs. pasta & rijst
« Reactie #48 Gepost op: 07 april 2009, 10:31:09 »







------------------------------------
Reparation System Computer

Wat heeft dat met aardappels te maken ???


Edit: link verwijderd
« Laatst bewerkt op: 07 april 2009, 13:10:17 door Hizikigrrrl »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner