Vegatopia Forum

1-pits gerechten voor op een bootje

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SanderV

Re:1-pits gerechten voor op een bootje
« Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2005, 19:20:09 »
Of kijk op www.hiking-site.nl daar staan ook ideeen

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:1-pits gerechten voor op een bootje
« Reactie #21 Gepost op: 30 mei 2005, 09:28:18 »
Noedel-roerbakprutje

Bak tofu-stukjes knapperig in een pan, voeg groenten toe (vers gesneden groenten of een zakje roerbakgroenten uit de supermarkt) en noedels of rijst (van te voren koken of van die kant-en-klare roerbaknoedels, die kunnen zo in de pan) erbij. Op smaak brengen met wat ketjap en serveren met gebakken uitjes en casave-kroepoek e.d.

Couscoussalade

Bak roebaktofu krokant in een pan en leg deze apart. Breng wat aan de kook. Meng couscous in een schaal met een bakje sladressing, een zakjes rauwkostsalade en kokend water. Laat dit even staan en meng nog een keer goed door. Strooi de knapperige tofu erover.

Dit laatste recept is van AH, dus je kunt het daar nog even opzoeken om te kijken hoe het ook al weer precies moet. Dit is even uit het blote hoofd.

Toeps

Re:1-pits gerechten voor op een bootje
« Reactie #22 Gepost op: 30 mei 2005, 09:44:34 »
Pannenkoeken!

Haha, dat was ook het eerste wat bij mij opkwam bij het lezen van de topic titel.

Ik heb hier thuis maar twee pitjes, maar daar valt heel wat mee te goochelen hoor! Zo maak ik allerlei roerbakschotels. Je kunt eerst de rijst koken, en zodra die klaar is haal je die van het pitje af, en begin je met de tofu en de groenten. Kruiden erdoor, beetje tomatenpuree, en dan als laatste de rijst een beetje meebakken. Makkelijk en snel, en lekker!

nikita1979

Re:1-pits gerechten voor op een bootje
« Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2005, 12:21:52 »
hi
als het gas (ofzo iets) op is...ga je uit eten in een vega restaurant