Vegatopia Forum

Waar ligt de grens van veganisme

remco

Re:Waar ligt de grens van veganisme
« Reactie #220 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:48:14 »
wetende dat de mens zelf schandalig verspilt en misbruikt tot ver in het luxe.
:bye:

Ik neem tenminste aan dat je je computer nu de deur uit doet, namelijk ;)

Die sturen we naar China als tweedehands, waar die mensen open en bloot gesteld worden aan zware metalen, vanwege het uit elkaar slopen van de onderdelen..

Maar wij kunnen roepen.. Wij recyclen hoor...

Aiko

« Reactie #221 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:49:29 »

Ik heb geen Quooker (of hoe heet dat kreng), geen afwasmachine, geen auto, geen brommer, geen kleding dat ik korter dan een half of een heel jaar geleden gekocht heb. En ik ben compenserend actief met plantengekwekerij.

Enneh, de computer is een werkding voor mij! Ik als interactie-ontwerper / graficus / aanstaand mediatechnoloog moet zo'n dinges hebben. Lekker puh!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #222 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:50:38 »
Okee. Dan koopt Aiko in ieder geval nooit een nieuwe meer, en zet ie deze ook niet meer aan.

In ieder geval gaan we 'm hier niet meer zien :(
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #223 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:53:17 »
In ieder geval gaan we 'm hier niet meer zien :(

Nee, want als interactie-ontwerper / graficus / aanstaand mediatechnoloog hoeft hij niet op fora rond te hangen natuurlijk. :-\

Aiko

« Reactie #224 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:53:31 »
Zou je wel willen, hè!

Aiko

« Reactie #225 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:54:04 »
Nee, want als interactie-ontwerper / graficus / aanstaand mediatechnoloog hoeft hij niet op fora rond te hangen natuurlijk. :-\

Dat begrijp ik niet.

Kiwi

« Reactie #226 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:56:53 »
Nou oké, niet op dit forum dan. :P

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #227 Gepost op: 27 augustus 2005, 12:09:47 »
Zolang de honden zelf er geen last van hebben zie ik het probleem niet. Waarom zouden we (als verschillende diersoorten zijnde) niet mogen samenwerken?
Is er sprake van echte diersoorten? Honden zijn in de menselijke wereld nou niet echt een dier te noemen, maar meer een object wat gebruikt is door de mens voor de behoeften van de mens.
De wil van de mens is de wet voor de voortgang van honden. En in hoeverre kan je spreken over samenwerking?
De honden zijn opgevoed in hun 'matrix'-wereld, dus een omgeving die wij gecreeert hebben en die kennen alleen die wereld. Hoeverre kan je dan spreken over die samenwerking? Immers hebben we geen wederzijdse toestemming, maar gewoon wat honden is aangeleerd om te doen in een wereld waarin de honden niet 'beter' weten.

Citaat
Ik zie het bij de hulphond van mijn schoonmoeder, die voelt zich op zijn best als hij dingen voor haar kan doen. Het gaat veel verder dan alleen de dingen die hij doet, de emotionele band is voor haar (en voor de hond) ook heel waardevol. Zolang er ook aan zijn behoeften wordt voldaan (voldoende uitlaten etc.) zie ik echt geen probleem, integendeel.
Ja, dat zal best. De hond is vanalles geleerd. En die kent verders geen andere wereld dan die voor hem gecreeerd is. De hond heeft nooit een keuze gehad in de samenwerking. De mens heeft bepaald.

Citaat
Al zag ik laatst iets op tv (ik viel er midden in) over een aap die werd getraind als hulpaap  en daar had ik wel weer twijfels bij, dat leek mij onnatuurlijker.
Terwijl er eigenlijk geen verschil is. Dan zie je toch wel een beetje dat het niet 'juist' is.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aap

« Reactie #228 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:26:39 »
Ik ben tegen elke vorm van extremisme, de gulden middenweg, die moeten we op!

Is extremisme in jouw ogen dan ook meteen alles wat jij niet 'gewoon' vind?
Extremisme is een kwestie van perspectief. Jij vind mij extreem, ik vind jou extreem.

Als jij tegen dierenleed bent is dat begrijpelijk, als jij daardoor geen vlees eet is dat (in mijn visie) kortzichtig. Als jij daardoor tegen elke vorm van mens & dier bent vind ik dat niet extreem, maar is dit extreem.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=extreem

Aap

« Reactie #229 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:32:00 »
Citaat
Nee, we hebben het recht niet om die honden te trainen etc. De honden zouden er niet moeten zijn.
Citaat

(Waarschijnlijk) Zouden "wij" er zonder de hond niet eens zijn (denken somige evoluogen). Dankzij de jacht & speur & waak & beschermkwaliteiten van de hond, heeft de homo sapiens het kunnen winnen van andere mensachtigen die geen honden hadden. Dit betekend niet dat homo sap de neadertaler heeft uitgemoord, maar gewoon beter was. Hond kon hierdoor ook zijn leefgebied uitbreiden.

Dan is daar in 2005 dr@iko die het zielig voor de hond vind en daardoor maar uit moet sterven....
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2005, 13:40:31 door Aap »

Aap

« Reactie #230 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:37:29 »

Ik heb geen Quooker (of hoe heet dat kreng), geen afwasmachine, geen auto, geen brommer, geen kleding dat ik korter dan een half of een heel jaar geleden gekocht heb. En ik ben compenserend actief met plantengekwekerij.

Enneh, de computer is een werkding voor mij! Ik als interactie-ontwerper / graficus / aanstaand mediatechnoloog moet zo'n dinges hebben. Lekker puh!

inconsequentie , uw naam is aiko. Werken = niet prive, dus alles mag dan weer?

Aiko

« Reactie #231 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:38:56 »
Niet hakken om het hakken, Aap van een jongen. Een luxeattribuut is in principe ongelijk aan een werkattribuut.

Aap

« Reactie #232 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:41:27 »
Niet hakken om het hakken, Aap van een jongen. Een luxeattribuut is in principe ongelijk aan een werkattribuut.

En als jij met je werkatrbuut, luxeatributen maakt/aanprijst?

Kiwi

« Reactie #233 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:42:19 »
Een luxeattribuut is in principe ongelijk aan een werkattribuut.

Maar, zoals ik ook al opmerkte; je komt hier niet op het forum om te werken, toch? ::)

Aiko

« Reactie #234 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:52:55 »
Ik gebruik mijn werkpaard óók om een eindje te rijden en poog de prins op het witte paard [ik heb een witte computer] uit te hangen. Dat gaat in één moeite door nu ik 'm toch heb.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #235 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:54:28 »
Als jij tegen dierenleed bent is dat begrijpelijk, als jij daardoor geen vlees eet is dat (in mijn visie) kortzichtig.
Kortzichtig? Moet je horen wie het zegt.
Daarnaast zijn er nog genoeg andere redenen voor mij om zeker geen vlees te eten. En ei en melk. etc.

Citaat
Als jij daardoor tegen elke vorm van mens & dier bent vind ik dat niet extreem, maar is dit extreem.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=extreem
Ik ben tegen uitbuiting van dieren door mensen. En ben tegen uitbuiting van mensen door mensen.
Dat is tegen de vorm uitbuiting.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #236 Gepost op: 27 augustus 2005, 13:57:55 »
(Waarschijnlijk) Zouden "wij" er zonder de hond niet eens zijn (denken somige evoluogen).
Ja right... *zucht*

Citaat
Dankzij de jacht & speur & waak & beschermkwaliteiten van de hond, heeft de homo sapiens het kunnen winnen van andere mensachtigen die geen honden hadden. Dit betekend niet dat homo sap de neadertaler heeft uitgemoord, maar gewoon beter was. Hond kon hierdoor ook zijn leefgebied uitbreiden.
tuurlijk joh...
Citaat
Dan is daar in 2005 dr@iko die het zielig voor de hond vind en daardoor maar uit moet sterven....
Ik heb het nooit over zielig gehad. Ik heb het gehad over 'niet juist'.

Kiwi

« Reactie #237 Gepost op: 27 augustus 2005, 14:00:01 »
Als jij tegen dierenleed bent is dat begrijpelijk, als jij daardoor geen vlees eet is dat (in mijn visie) kortzichtig.

Dat is niet kortzichtig, dat is voor de meeste mensen hier de enige logische consequentie die ze aan de gevoelens van medelijden voor die dieren die al dat leed moeten ondergaan kunnen verbinden.

Aap

« Reactie #238 Gepost op: 27 augustus 2005, 14:02:23 »
Citaat
Citaat
Dankzij de jacht & speur & waak & beschermkwaliteiten van de hond, heeft de homo sapiens het kunnen winnen van andere mensachtigen die geen honden hadden. Dit betekend niet dat homo sap de neadertaler heeft uitgemoord, maar gewoon beter was. Hond kon hierdoor ook zijn leefgebied uitbreiden.
tuurlijk joh...

Ik zeg niet dat het zo is, maar er zit wel wat in. Een betere bewaking/alarm is er anno 2005 bijna nog niet. Wilde dieren, andere mensen of andere gevaren, allemaal op blafstand. Kunnen we lekker rustig slapen.

Citaat
Citaat
Ik heb het nooit over zielig gehad. Ik heb het gehad over 'niet juist'.
Citaat

Het "grotere" niet juist bedoel je? "Het had niet zo moeten zijn" bedoel je? Wie ben jij om daar over te oordelen?

Aap

« Reactie #239 Gepost op: 27 augustus 2005, 14:04:28 »

Dat is niet kortzichtig, dat is voor de meeste mensen hier de enige logische consequentie die ze aan de gevoelens van medelijden voor die dieren die al dat leed moeten ondergaan kunnen verbinden.

Dat is misschien niet kortzichtig, maar ik VIND het wel kortzichtig. Ik kan ook wel een bepaald punt bedenken waar het logisch lijkt om geen dieren te eten, denk ik verder, is het onzin.... (excuseerd u mij voor de arrogantie, maar zo zie ik het)