maar dat mag niet ten koste gaan van de dieren zelf.
Maar zelfs daar bestaan al verschillende opvattingen over. Ik denk dat bijvoorbeeld Dragonfly veel eerder het idee heeft dat iets ten koste van het dier zelf gaat dat dat ik dat zal hebben.
Natuurlijk bestaan daar verschillende opvattingen over, maar we scheren alles over een kam.
Als je het per individueel gaat bekijken voelt het ene dier zich bij een bepaald gezin veel meer op zijn plaats dan bij een ander, maar om dan meteen te roepen dat het dieronvriendelijk is, omdat iemand misbruik van zijn huisdier maakt vind ik te ver gaan.
Ik vind het ook mensonterend als je oude mensen in een bejaarde tehuis stopt, omdat ze slecht ter been worden, waardoor ze jouw een blok aan je been worden, maar er zijn een heleboel mensen die het wel doen.
En hier is het ook zo dat de ene bejaarde het er wel naar zijn zin heeft in het tehuis en de andere vervalt in vergeetachtigheid en kwijnt weg...
Nu ben ik geen expert, maar volgens mij worden dieren die de mensheid helpen over het algemeen beter verzorgt en behandeld dan de gemiddelde huis tuin en keukenkat.