In dat geval klopt dat wel ja. Er zijn belangrijkere dingen dan mensenlevens. Ik vind ook dat er belangrijkere dingen zijn dan katten of computers of fietsen of gordijnen. Ben ik dan ook een katten-computer-fietsen-gordijnen-hater?
Kortom... jij vind het goed te keuren dat er mensen uitgebuit worden, mishandeld worden, en zelfs vermoord worden omdat jij bepaalde kleding goed/mooi vind en bepaalde lekkernijen als chocolade/koffie wilt hebben.
Nee dit vind ik niet goed te keuren. Ik bedoel dat je niet koste wat kost mensenlevens kunt sparen. Neem nou je eigen voorbeeld van vivisectie, als er door vivisectie in Nederland 100 mensen per jaar minder zouden sterven dan ben ik daar nog niet voor. Het moedwillig laten lijden van duizenden dieren jaar in jaar uit vind ik zwaarder wegen dan die 100 extra dode Nederlanders. Als jij die keuze kon maken, wat zou jij dan kiezen? Ben je dan gelijk een mensehater?
De chocolade-slaven, uitgebuitte koffieboeren, Chinezen die voor een hongerloontje 80 uur in de werk knuffelberen maken voor de "westerse" markt. Het is allemaal niet fraai, maar hiervoor moet wetgeving ontwikkelt worden.
Alleen geen chocola kopen, max havelaar koffie kopen enz. zijn GEEN methoden om deze problemen aan te pakken. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Waarom al je energie in zo'n zachte helengsmethode steken??
Nou je noemde mij een mensenhater ergens.. waarom wil je mij zo wel noemen, terwijl je zelf meer toont van mensenhater gedrag door bepaalde mensen ondergeschikt te stellen aan voedsel en kleding. Je vind dus mensen minder waarde hebben als bepaalde materialistische dingen.
Waar noemde ik jou een mensenhater oid?