zou jij je katten zich dan binnenshuis gewoon laten voortplanten? Als er uiteindelijk teveel katten bij je zijn zullen er wel wat gaan zwerven en zijn er dus niet meer te veel.
Maar nogmaals, hebben die katten erom gevraagd om geholpen te worden of bepaalt de mens voor ze wanneer ze geholpen moeten worden? En als het ook voor je gezelschap is, dan gebruik je een dier toch ook voor je eigen plezier? Waarom breng je de poezen niet naar een kattenstichting? Die weten waarschijnlijk veel beter wat goed voor de kat is dan jij.
Pardon? zeg jij nu dat ik niet weet wat goed is voor mijn katten?
Of dat ik ze 'gebruik'? Ik heb duidelijk gezegd dat het gezelschap een bijkomende factor is. Ik geef ze veel liefde en ik krijg veel liefde terug.
En ik hoef mijn gedrag tegenover de katten ECHT niet te verantwoorden. Ik geef ze alles wat ik kan. Ik doe werkelijk ALLES voor ze. Jij gaat mij niet vertellen dat ik niet goed genoeg weet wat goed voor hun is.
3 waren er al gesteriseerd door het asiel, en een katertje wat we nu hebben is dus nog niet gecastreerd.
De mens heeft bepaald dat ze geholpen moeten worden, omdat mensen haten dat er een overschot is. IK kan in mijn eentje dat niet veranderen.
De meeste mensen kunnen niet verantworodelijk met dieren omgaan en als ik er van elke poes weer 6 jonkies bij krijg en ik kan daar geen huis voor vinden moeten ze ook naar een stress-vol asiel en daar doe ik die asiels ook geen plezier mee.
Ik ga dit heel netjes zeggen, maar ik vind je onbeschoft en ik word er erg boos om. Zelf doe je zo weinig om de wereld 'beter' te maken, en toch heb je het hoogste woord over hoe niet goed ik het doe, en spreek je iedereen op van alles aan.
Discussieren is prima, maar je bent gewoon een beetje raar bezig. Je wilt perse je gelijk halen over van alles, en vooral dat je volgens mij vind dat de mens superieur is aan dieren, en als ik of iemand anders ergens een steekje laten vallen in dat tegendeel (bv ik vind dieren en mens gelijk maar ik hou wel katten) dan ga je daar meteen vol bovenop. Ik vind dat niet aardig.