Vegatopia Forum

Bruiloft & eten

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #60 Gepost op: 27 januari 2005, 16:35:25 »
Ik heb je een mailtje gestuurd!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Trouwen
« Reactie #61 Gepost op: 28 januari 2005, 10:29:08 »
- de oude vertrouwde kruidenboter die, als ik het zelf maak, er altijd met bakken doorheen vliegt op

- tomatensalsa
- salsa verde


Ehm... zou je misschien dat recept willen delen?Of is dat geheim van de kok?! Vooral van die kruidenboter... Heb sinds ik vegan eet geen kruidenboter meer gegeten, en daar was ik echt zooooo gek op....
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Trouwen
« Reactie #62 Gepost op: 28 januari 2005, 19:49:30 »
- de oude vertrouwde kruidenboter die, als ik het zelf maak, er altijd met bakken doorheen vliegt op

- tomatensalsa
- salsa verde


Ehm... zou je misschien dat recept willen delen?Of is dat geheim van de kok?! Vooral van die kruidenboter... Heb sinds ik vegan eet geen kruidenboter meer gegeten, en daar was ik echt zooooo gek op....

Vegan kruidenboter kan je heel makkelijk maken met Wajang margarine (zo'n pakje), teen knoflook, beetje zout, verse peterselie, bieslook en versgemalen zwarte peper.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2005, 21:41:49 door Annemieke »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #63 Gepost op: 28 januari 2005, 20:10:59 »
Mijn recept wil ik best delen:
1 pakje roomboter (of dus de wajang van Annemieke), een scheutje bio-tamari, versgemalen peper en een klein beetje grof zeezout, verse gehakte peterselie en natuurlijk een flinke teen geperste knoflook!
Lekker alles op kamertemp. mengen.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Trouwen
« Reactie #64 Gepost op: 29 januari 2005, 14:05:25 »
*LOL* toen ik trouwde:

een kant van de zaal: vegetarisch eten
het complete andere kant van de zaal: de niet vegetarisch eten!

Simpel!... als je gasten toch vlees willen...

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Kiwi

Re:Trouwen
« Reactie #65 Gepost op: 29 januari 2005, 14:21:01 »
als je gasten toch vlees willen...

Je gasten hebben niets te willen, het is jouw trouwdag, dus jij mag bepalen wat er gegeten wordt. En als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar naar huis. Als ze zelfs die ene dag niet zonder vlees kunnen. :-\

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Trouwen
« Reactie #66 Gepost op: 29 januari 2005, 14:40:04 »
als je gasten toch vlees willen...

Je gasten hebben niets te willen, het is jullie trouwdag, dus jullie mogen bepalen wat er gegeten wordt. En als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar naar huis. Als ze zelfs die ene dag niet zonder vlees kunnen. :-\


Als de partner wel vlees eet, dan wil die misschien dat de ene helft wel vlees kan eten?

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2005, 14:40:49 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Trouwen
« Reactie #67 Gepost op: 29 januari 2005, 15:08:54 »
Je gasten hebben niets te willen, het is jouw trouwdag, dus jij mag bepalen wat er gegeten wordt. En als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar naar huis. Als ze zelfs die ene dag niet zonder vlees kunnen. :-\

Ik ondersteun deze uitspraak.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #68 Gepost op: 29 januari 2005, 16:36:17 »
Och, mijn vriend heeft liever een lekkere vega lasagna ipv een schraal stukje kipfilet met gekookte aardappels en groenten. Gelukkig maar.....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Trouwen
« Reactie #69 Gepost op: 31 januari 2005, 10:46:29 »
Je gasten hebben niets te willen, het is jouw trouwdag, dus jij mag bepalen wat er gegeten wordt. En als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar naar huis. Als ze zelfs die ene dag niet zonder vlees kunnen. :-\

Ik ondersteun deze uitspraak.

Nou, eigenlijk is het jullie, niet jij.

Kiwi

Re:Trouwen
« Reactie #70 Gepost op: 31 januari 2005, 11:03:37 »
Jaja. ;)

Ik merk vaak toch dat de bruiden het verloop van zo'n dag bepalen, en dat de bruidegom het allemaal wel goed vindt. Voor vrouwen schijnt het toch belangrijker te zijn of zo.

LovingLaVie

Re:Trouwen
« Reactie #71 Gepost op: 16 februari 2005, 14:33:05 »
Ach, mijn vriend vind dat ik al veel te ver vooruit loop (maar dat moet ook) en dat niet de hele bruiloft om eten moet gaan draaien. Ik denk dat het een groot onderdeel van de dag zelf is en het moet toch gebeuren. Ik wil dat het goed gebeurd!
Hij zou rustig een pan soep met broodjes (laten) neerzetten......

Lekker vegetarisch soepje is niks mis mee toch??
Maar misschien niet heel erg vullend.

Ik ga echt eens nazoeken wat er allemaal voor werk te doen is in de huwelijksbranche, ik vind trouwerijen echt geweldig en misschien is er wel een carriere voor me weggelegd!

Word je Wedding Planner en ga je er met de man van je eerste klant vandoor  :O

----

Persoonlijke zou ik op mijn trouwdag een combinatie maken van vlees, vis en vega. Zou mensen geen ander eten willen "opdringen", dat zou ik ook niet willen op MIJN DAG (onze dag).

Maar ik ben dan ook geen vegetariër eigenlijk, misschien maakt dat het grote verschil?

Stella_Maris

Re:Bruiloft & eten
« Reactie #72 Gepost op: 16 februari 2005, 15:24:51 »
Ik vind ook dat je op de grote dag geen rekening hoeft te houden met gasten. Als ze idd die ene dag niet zonder vlees kunnen, dan hoeven ze er van mij niet bij te zijn! Gelukkig is mijn vriend ook vegetarier, dat maakt het wel makkelijker. Mochten we ooit eens gaan trouwen, geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om vlees te serveren voor die carnivoren.... Ik wil lekker van alles kunnen snoepen... al zit ik ook wel ooit te denken dat ik het liever zelf allemaal maak dan... maar goed... dat zijn meisjesdromen van nu want trouwen zit er voorlopig nog niet in :P  

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #73 Gepost op: 18 februari 2005, 19:59:58 »
Lijkt me super vegetarische catering op mijn bruiloft. Ik denk dat mijn vriend dat ook niet zo´n probleem zou vinden. Dus wie weet.
ahum heb alleen nog niet echt trouwplannen ;)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Paula

Re:Bruiloft & eten
« Reactie #74 Gepost op: 19 februari 2005, 22:11:10 »
Wij gaan op 15 juli van dit jaar trouwen. Op onze bruiloft wordt alleen maar biologisch/vegetarisch eten geserveerd. Wij willen geen geld aan vlees of iets dergelijks uitgeven.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #75 Gepost op: 20 februari 2005, 00:15:35 »
Hapjes presenteren die lekker zijn vallen altijd goed. Sommigen hebben dan niet eens door dat er geen vlees of vis in zit. Hier op Vegatopia zijn veel ideeën te lezen, heel waardevol.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #76 Gepost op: 21 november 2005, 10:59:31 »
De trouwdagplannen vorderen steeds meer. We gaan als borrel en diner bij een Italiaans restaurant eten. Als borrel hebben we antipastischotels gedaan. Ik heb van alles wat gekozen, dus ook vlees(1x) en vis(1x), maar het meeste vegetarisch.
Als diner kunnen de gasten kiezen uit een aantal pasta's en pizza's.
Als toetje snijden we de bruidstaart aan :), met een lekker kopje koffie/thee.

Voor het feest verhuizen we naar een andere lokatie. Daar hebben we de receptie en later het feest. Op het feest zal het een combinatie van borrelhapjes (warm) en een borrelbuffet (koud) worden. Zoveel mogelijk vegetarisch, maar de keuze is niet zo enorm.
Phoe, het kost allemaal een hoop geld....ben druk bezig met afdingen :-\
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Aiko

Re:Bruiloft & eten
« Reactie #77 Gepost op: 21 november 2005, 11:11:58 »
Welke datum is het nu? We moeten natuurlijk wel de kans krijgen de dag vrij te houden en een gezonde eetlust op te wekken de dagen vantevoren voor de schranspartij het feestmaal.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Bruiloft & eten
« Reactie #78 Gepost op: 21 november 2005, 11:15:47 »
Probeert hier iemand zichzelf uit te nodigen?

Re:Bruiloft & eten
« Reactie #79 Gepost op: 21 november 2005, 11:18:00 »

Vegetarisch - voor iedereen, staat er toch echt boven.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner