Vegatopia Forum

(Nep-)vegetariers

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tamara

Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2005, 22:18:19 »
Citaat
Als je echtecht vegetarier wilt zijn,
dan kan niemand je toch dwingen om vlees te eten??
Of ben ik nou raar? En denk ik te makkelijk? ???

Natuurlijk mag niemand je dwingen om vlees te eten, als jij het onverantwoord vind om vlees te eten dan moet je dat zeker niet doen, en daar sta je geheel vrij in.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #41 Gepost op: 13 januari 2005, 09:36:58 »
Als je echtecht vegetarier wilt zijn,
dan kan niemand je toch dwingen om vlees te eten??
Of ben ik nou raar? En denk ik te makkelijk? ???
je kan wel e vrede willen bewaren thuis, je moet er immers wel nog een tijdje wonen en het is wel fijn als dat in goede harmonie kan
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #42 Gepost op: 13 januari 2005, 17:36:28 »
Als je echtecht vegetarier wilt zijn,
dan kan niemand je toch dwingen om vlees te eten??
Of ben ik nou raar? En denk ik te makkelijk? ???
je kan wel e vrede willen bewaren thuis, je moet er immers wel nog een tijdje wonen en het is wel fijn als dat in goede harmonie kan

een harmonie is het dan toch nooit als het binnen in je knaagt als je steeds vlees moet eten? Als ouders echt zeggen dat je iets moet eten/doen en je vind dat echt niet leuk, dan is dat echt niet prettig. Harmonie betekent dat het van beide kanten prettig is. Harmonie is er echt niet als je het maar eet omdat het moet.
Stem op de Partij voor de Dieren

gummibeertje

Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #43 Gepost op: 13 januari 2005, 19:47:30 »
Bij ons thuis werd mijn broer als eerste vegetarier. Mijn
moeder vond dat in eerste instantie heel raar, vooral
omdat hij toen hij klein was frikadellen of loempia's vroeg
voor zijn verjaardag... Sinds we om de bocht van een
slachthuis wonen is er echter veel veranderd en zijn
we ons allemaal bepaalde dingen pas echt gaan realiseren...

In eerste instantie dacht mijn moeder ook echt dat
vlees goed was, dat het hoorde, zo was ze thuis ook
opgevoed. Omdat mijn broer er serieus over was en
zijn keuze kon verantwoorden met doordachte argumenten
waarom hij hiervoor koos is mijn moeder gaan nadenken.
Inmiddels zijn we alledrie al meer dan 10 jaar vegetarier.

Dat noem ik harmonie in huis!! Niet dat iemand per se
ook vegetarier moet worden als een andere huisgenoot/
gezinslid het wil worden, maar dat je serieus wordt
genomen, dat er naar je geluisterd wordt en dat je
beweegredenen geaccepteerd worden ook als ze
misschien niet aansluiten bij iemands eigen visie...

Dan kun je er ook overal voor uitkomen dat je vegetarier
bent, misschien zit daar wel een deel van de moeilijkheid
in voor mensen om dit serieus op school, op het werk of
bij vrienden duidelijk te maken. Als je thuis niet eens
serieus wordt genomen, waarom zou je dan verwachten
dat het ergens anders wel gedaan wordt?? Misschien
nemen mensen daarom liever hun eigenlijke 'principes'
niet zo nauw om gedoe te voorkomen en worden ze
daarom gezien als 'nep-vegetariers'


Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #44 Gepost op: 13 januari 2005, 21:50:23 »
Citaat
Harmonie betekent dat het van beide kanten prettig is. Harmonie is er echt niet als je het maar eet omdat het moet.

Het was vast per ongeluk, maar je hebt hier zowaar iets zinnigs gepost, Alex!
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #45 Gepost op: 14 januari 2005, 10:49:55 »
een harmonie is het dan toch nooit als het binnen in je knaagt als je steeds vlees moet eten? Als ouders echt zeggen dat je iets moet eten/doen en je vind dat echt niet leuk, dan is dat echt niet prettig. Harmonie betekent dat het van beide kanten prettig is. Harmonie is er echt niet als je het maar eet omdat het moet.

tja, ik weet t ook niet hoor, mijn ouders deden er niet zo moeilijk over toen ik vegetarier wilde worden, maar ik kan me niet voorstellen dat er iets in mij had geknaagt als zij er zo op tegen waren dat ik ervoor gekozen had om het later pas te doen
maar er zijn verschillende vegetariers, ik had het waarschijnlijk even irritant gevonden, nog een paar keer met ze gepraat, en als ze het echt niet wilden, uitgesteld tot ik uit huis was
van jou kan ik me niet voorstellen dat je er zo mee om zou gaan, jij lijkt me eerder het type dat in hongerstaking gaat als hij vlees zou moeten eten
misschien is de bewuste kennis wel meer zoals ik, dan zoals jij
Supercalifragilisticexpialidocious!

gummibeertje

Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #46 Gepost op: 14 januari 2005, 23:32:21 »
Vandaag las ik dat vooral mensen die uit gezondheidsoverwegingen geen vlees willen eten wel vis blijven eten. Blijkbaar weten ze niet dat ze dit ook kunnen vervangen of vinden ze dit niet nodig... Misschien zijn daardoor wel misverstanden in de wereld gekomen over of vegetariers wel of geen vis eten...

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #47 Gepost op: 19 januari 2005, 22:58:22 »
Vandaag las ik dat vooral mensen die uit gezondheidsoverwegingen geen vlees willen eten wel vis blijven eten. Blijkbaar weten ze niet dat ze dit ook kunnen vervangen of vinden ze dit niet nodig...

Vegetariėrs zeggen veel te makkelijk dat vis of vlees wel vervangen kan worden door iets vegetarisch. Uit weerzin tegen het product zijn wij vrij snel tevreden; hoeft er niet eens al te veel op te lijken of naar te smaken, als je het maar weg kunt krijgen en er zitten wat gezondheidsvoordelen aan, dan kraaien we al victorie. We realiseren ons veel te weinig dat vleeseters heel andere criteria hanteren. De bite, de geur, de smaak, het mondgevoel; allemaal heel anders. Alleen als je het goed verstopt in een saus valt het niet al te veel op.

Kreeg van de week nog een brief of ik een initiatief wilde sponsoren waarbij een van de plannen was om vleeseters te laten proeven van vegetarische burgers en zo. Briefje erbij en dat zou de mensen dan wel overtuigen. Ik snap daar niks van. Het is heel goed bedoeld allemaal, maar het is net zo onzinnig als een kraampje vol rooms-katholieken dat zieltjes voor de kerk probeert te winnen door ouweltjes uit te delen.

Elsbeth

Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #48 Gepost op: 22 januari 2005, 15:21:05 »
ik ken iemand die gewoon een slager binnenloopt en zegt; “Meat is murder“
terwijl ze gewoon grotendeels vlees eet, ok ze wil wel vegetariėr worden (mag niet van dr ouders) maar dan nog

Mag niet van je ouders vind ik het meest domme excuus, serieus. Ze kunnen moeilijk eten in je mond proppen toch (als je de leeftijd van 10 gepasseerd bent dan)? Als je écht wil, dan doe je het ook (geldt overigens voor alles in je leven).

Offline Wup

  • ***
  • 138
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #49 Gepost op: 24 januari 2005, 00:22:50 »
Mag niet van je ouders vind ik het meest domme excuus, serieus. Ze kunnen moeilijk eten in je mond proppen toch (als je de leeftijd van 10 gepasseerd bent dan)? Als je écht wil, dan doe je het ook (geldt overigens voor alles in je leven).


Ook onder de 10 jaar kun je kids niet dwingen om een bepaalde etenswaar te eten hoor! Vergeet het maar. Prop het in hun mond en ze kotsen het uit waar je bij staat. Ook al op die leeftijd heb je te respecteren dat ze iets niet willen eten. En verder ben ik het absoluut met je eens dat ouders daar niets over te zeggen hebben. Er is niets mis met vegetarisch eten. Ik ben zelf begonnen omdat oudste ook vegetarisch wilde (Hij was toen een jaar of 8-9). Hij heeft er nog spijt van  ;D, hij hoeft niet meer, en ik kook steeds vaker vegetarisch  :O.
gr. Wup
Dit jaar wil ik helderheid!

Patrick

Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #50 Gepost op: 15 oktober 2007, 09:44:20 »
Eigelijk vind ik het al raar als je, als niet vega op dit soort forums komt?.

En ik denk toch echt als je er voor kiest om vega te worden, en toch een keer in de tijd een stuk je vlees of vis eet. Dat je dan geen vega bent.

Zeg het als ik het fout heb. Vega,Groentes,Vega,planten. daar staat vega voor. en dan gaan we hiet niet over lacto of ovo heben :D.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2007, 09:46:23 door Patrick »

Offline karl

  • *****
  • 6.352
  • Geslacht: Man
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #51 Gepost op: 15 oktober 2007, 17:29:41 »
Er is hier laatst een carnivoor geweest, die zorgde dan wel voor een
geanimeerde discussie. Ik denk niet dat het de bedoeling is die telkens weer te voeren. Ik denk wel dat "oprechte positieve belangstelling voor vegetarisme" voldoende is om hier iets opbouwends te zeggen. En dat 100 % vega zijn geen vereiste is.

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #52 Gepost op: 15 oktober 2007, 18:25:43 »
Vegatopia.com, lekker vegetarisch voor iedereen.
Forumkenner 2007 8)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #53 Gepost op: 16 oktober 2007, 11:39:41 »
Ik denk wel dat "oprechte positieve belangstelling voor vegetarisme" voldoende is om hier iets opbouwends te zeggen. En dat 100 % vega zijn geen vereiste is.

Wie hier wil posten, mag hier posten, ook als ie nul procent vegetariėr is en geen enkele belangstelling voor vegetarisme heeft. Men dient zich slechts aan Da Rules te houden.

channes

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #54 Gepost op: 01 december 2007, 15:17:33 »
Maar ondertussen zijn er dus mensen die zich vegetariėr noemen en dus een gerecht met vis posten! Twistpunt, mijns inziens.

Nee hoor, die noemen zich ten onrechte vegetariėr:
Citaat
vege“tariėr ve·ge·ta·ri·er
de vegetariėr (mannelijk); de vegetariėrs

1   iemand die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

Weet ik! Maar er zijn veel mensen die zich vegetariėr noemen, terwijl ze wel vis eten en daardoor denken veel niet-vegetariėrs dat de meeste vegetariėrs wel vis eten (nooit op een feestje de vraag gehad: maar eet je wel vis?). De vraag hier is dus: wanneer kan je jezelf 'met recht' vegetariėr noemen?
De definitie van vegetariėr die jij geeft sluit gelatine of stremsel immers ook uit,maar wordt door veel vegetariėrs wel genuttigd (en is dus ook een twistpunt.... of juist niet!?)
haha ja ik krijg steeds de vraag eet je wel vis?? pfff nee natuurlijk niet

Odilia

Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #55 Gepost op: 02 december 2007, 16:35:50 »
Citaat
haha ja ik krijg steeds de vraag eet je wel vis?? pfff nee natuurlijk niet
Citaat

Ja die vraag kreeg ik ook.  
"als je vegetariėr ben dan mag je toch wel vis eten? " ???
Nee, vissen zijn ook dieren, weet je nog wel.
Stelletje slimmers.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vega's op tv/ Bekende vega's
« Reactie #56 Gepost op: 03 december 2007, 17:14:41 »
Citaat
haha ja ik krijg steeds de vraag eet je wel vis?? pfff nee natuurlijk niet
Citaat

Ja die vraag kreeg ik ook.  
"als je vegetariėr ben dan mag je toch wel vis eten? " ???
Nee, vissen zijn ook dieren, weet je nog wel.
Stelletje slimmers.
Gisteren kreeg ik nog de vraag of ik wel kip at  ???
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #57 Gepost op: 03 december 2007, 19:07:46 »
Is toch niet zo'n rare vraag, kip groeit immers aan bomen en gedijt het best naast de ansjovisstruik  :P :heehee:
 
Ik vind 'ow..dat mag jij natuurlijk niet' altijd erg grappig van de niet-vegetarier als er ergens vleesch/visch in zit...
« Laatst bewerkt op: 03 december 2007, 19:08:21 door Joysetsfire »
Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #58 Gepost op: 04 december 2007, 15:23:48 »
Is toch niet zo'n rare vraag, kip groeit immers aan bomen en gedijt het best naast de ansjovisstruik  :P :heehee:
 

Dat ik daar niet aan gedacht heb! Dat weet toch iedereen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:(Nep-)vegetariers
« Reactie #59 Gepost op: 04 december 2007, 21:57:30 »
Volgens mijn collega's mag ik geen vleestomaten en vruchtvlees eten. En vrijen mag ik ook al niet.  ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!