Vegatopia Forum

Angst voor dieren

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #20 Gepost op: 30 december 2004, 01:30:33 »
Citaat
maar ben gebeten door die honden en nu ben ik er wel een beetje bang voor,


Au! niet al te hard mag ik hopen?

Beetje maar, waren puppies en hadden nog het melkgebit dus viel mee maar de sterkste en was ook de agressiefste die probeerde me telkens op de grond te trekken, was niet beide honden samen. Beide waren van mijn zusje maar zijn, gelukkig, weg gedaan. Ik snap niet dat er mensen zijn die een stafford of andere sterke hond kruist met een andere misschien gevaarlijke hond. Ik denk daar altijd over dat dat soort mensen een hekel hebben aan honden, die honden zullen namelijk waarschijnlijk van hot naar her gebracht worden omdat ze vaak gedragsproblemen hebben en dat ligt vaak niet aan de hond. De meeste mensen met zo'n hond vinden dat gewoon stoer, kunnen de hond niet aan en gaat die naar een ander iemand. Veel van dat soort kruisingen worden volgens mij toch meestal afgemaakt, meestal vanwege de angst dat ze zullen bijten, niet veel mensen zullen ze willen hebben en je hebt er eigenlijk papieren voor nodig die de meeste pittbuls niet hebben. Kan het mis hebben natuurlijk want ik zie dit waarschijnlijk toch wat anders.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Angst voor dieren
« Reactie #21 Gepost op: 06 januari 2005, 00:06:14 »
Ik HAAT honden, maar haaien zijn juist :heart:
'fish are friends, not food!'

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #22 Gepost op: 06 januari 2005, 16:34:15 »


Citaat
Het enige wat niemand snapt is dat ik een blokje om ga als iemand aankomt met een teckel
.

Ha, Ha, Ha :O :O :O :O :O :O

Waarom dat nou weer?


Toen ik nog kleuter was had mijn moeder een kennis en die fokte ze. Toen had ik al het idee dat teckels achterbaks zijn, maar sinds ik door een teckel ben gebeten weet ik het zeker.

Dat beest werd door twee mensen vastgehouden onder een eettafel en toch wist hij zich los te wurmen en een sprint naar mij (ik zat op de bank) te nemen en zich in mijn bovenarm vast te bijten. Hij zat zo vast, dat ik hem er echt af moest trekken (gewoon slaan hielp niet) en hij had een stukje huid uit me getrokken.

Daarnaast zijn ze klein en gaan ze dus altijd voor je enkels. Kutbeesten...
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #23 Gepost op: 06 januari 2005, 16:37:55 »
Sinds ik weet dat jij geen teckelliefhebber bent, moet ik daar elke keer aan denken als ik zo'n wandelende worst zie ;D
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #24 Gepost op: 06 januari 2005, 21:53:06 »



Citaat
Toen had ik al het idee dat teckels achterbaks zijn, maar sinds ik door een teckel ben gebeten weet ik het zeker
Hij zat zo vast, dat ik hem er echt af moest trekken (gewoon slaan hielp niet) en hij had een stukje huid uit me getrokken

Oh, vandaar.
Sorry dat ik er om lachen moest, een Teckel is wel 1 van de laatste hondensoorten waar je van verwacht dat ze kunnen bijten, maar ik kan het me wel voorstellen dat je een soort angst voor ze hebt i.v.m de bovenstaande situatie.
Maar goed, blijf wel in je achterhoofd houden dat je niet alle Tekkels over 1 kam mag scheren,
Je trof toevallig een bijtgraag etterbakje, maar er zijn ook lieve teckels. :)
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2005, 21:53:26 door Magic Aura »

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Angst voor dieren
« Reactie #25 Gepost op: 06 januari 2005, 22:38:54 »
Teckels schijnen een van de meest agressieve hondensoorten te zijn....

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #26 Gepost op: 06 januari 2005, 23:20:54 »
Dankjewel, Poek!  :worshippy:

En Magic Aura, zit er maar niet mee, hoor. Ik vind het niet erg dat je moest lachen. De meeste mensen moeten er om lachen. Boeit me niks. Lachen is goed voor je, zullen we maar zeggen.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #27 Gepost op: 07 januari 2005, 23:07:25 »
Citaat
Lachen is goed voor je, zullen we maar zeggen.

Inderdaad, en ik lach nogal weinig, dus bedankt voor de vitamientjes ;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Angst voor dieren
« Reactie #28 Gepost op: 09 januari 2005, 16:07:29 »
een van mijn studiegenootjes is bang voor alle dieren en haar moeder ook
Supercalifragilisticexpialidocious!

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #29 Gepost op: 09 januari 2005, 16:09:43 »

Citaat
een van mijn studiegenootjes is bang voor alle dieren en haar moeder ook

Weet je ook waarom?
Ik vind dit erg bijzonder, dit heb ik namelijk nog nooit eerder gehoord ???

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Angst voor dieren
« Reactie #30 Gepost op: 09 januari 2005, 16:29:50 »
En ook echt álles? Ook lieve kleine schattige fluffy jong spul, kleine poesjes enzo??

Ik ben ook wel een beetje bang voor honden, mijn angst is onder andere recht evenredig met de hoeveelheid kwijl die het betreffende beest produceert.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Angst voor dieren
« Reactie #31 Gepost op: 09 januari 2005, 16:41:57 »
Teckels hebben dat killerinstinct ingefokt gekregen. Geen hond zou anders zo gek zijn om een ondergronds hol in te kruipen om daar op een fret te jagen.

Maar een teckel kan je tenminste met een goeie trap nog de sloot in krijgen ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #32 Gepost op: 09 januari 2005, 17:06:54 »
Ik durf niet in open water te zwemmen uit angst voor.....vissen.
Het idee dat ze aan je grote teen sabbelen of zo glibberig langs je dijbeen gaan :o
Ook ben ik bang voor de dwergpapagaai van mijn vriend. Het beest heeft duidelijk een probleem met mij en grijpt me overal waar ie kan (lip, neus, oorlel, nek, vinger)
Verder niet echt iets. Ja, net als een aantal anderen respect voor bepaalde diersoorten. Ik ga niet m'n hoofd in de bek van een krokodil steken....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Tamara

Re:Angst voor dieren
« Reactie #33 Gepost op: 09 januari 2005, 17:22:39 »


Citaat
Ik ben ook wel een beetje bang voor honden, mijn angst is onder andere recht evenredig met de hoeveelheid kwijl die het betreffende beest produceert.

Je bedoelt hondsdolheid, nee maar even zonder gekheid, wij hebben ook een ontzettend grote hond gehad vroeger, een Sint Bernard, en wat voor slijmslierten daar uit kwamen?
Nou, dat was wat hoor, vreselijk!
Maar hij was ontzettend lief

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Angst voor dieren
« Reactie #34 Gepost op: 10 januari 2005, 10:19:40 »
En ook echt álles? Ook lieve kleine schattige fluffy jong spul, kleine poesjes enzo??

ja, ook voor vissen vogels en knuffelige beesten
maar omdat er dus meer bange mensen zijn in haar familie, heeft niemand huisdieren, en dan zie je ook nooit dat die best wel lief kunnen zijn

ik geloof trouwens niet dat ik zelf bang ben voor een diersoort in het algemeen, maar soms ben ik wel bang voor een bepaald dier, als het heel aggressief is ofzo
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Angst voor dieren
« Reactie #35 Gepost op: 10 januari 2005, 11:28:50 »


Citaat
Ik ben ook wel een beetje bang voor honden, mijn angst is onder andere recht evenredig met de hoeveelheid kwijl die het betreffende beest produceert.

Je bedoelt hondsdolheid, nee maar even zonder gekheid, wij hebben ook een ontzettend grote hond gehad vroeger, een Sint Bernard, en wat voor slijmslierten daar uit kwamen?
Nou, dat was wat hoor, vreselijk!
Maar hij was ontzettend lief

Ik denk nog niet eens aan hondsdolheid, maar ik vind het gewoon goor zo'n kwijlende hond. Ik vind het dan ook altijd superaso als jij ergens loopt en zo'n onaangelijnde hond komt op je af en de 'baas' van die hond doet niets. Vooral als kind vond ik dit erg bedreigend. Ik vraag niet om een vieze springende hond, neem dan een dier waar niemand last van heeft, of zorg dat niemand er last van heeft!* Dit ook nog los van alle hondenpoep op straat...   :-X

Dit niet gelijk als aanval tegen alle hondenbezitters hier, maar ik erger me gewoon af en toe (ik kom de laatste tijd minder honden tegen) aan hondenbezitters...
'fish are friends, not food!'

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Angst voor dieren
« Reactie #36 Gepost op: 10 januari 2005, 12:32:23 »
Rotsvissen. Oergiftige kutkrengen die je pas ziet op het moment dat je ze al bijna hebt aangeraakt.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Angst voor dieren
« Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2005, 13:06:06 »
Hoe komt iemand eigenlijk aan angst voor alle dieren? En is daar wat aan te doen met therapie? Lijkt me wel een soort psychiatrische aandoening, toch?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Angst voor dieren
« Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2005, 15:55:45 »
ja, ze komt denk ik aan die angst, omdat haar moeder hem ook heeft, maar hoe die moeder er dan aan komt?

ze vroeg me laatst of t klopte dat als je vaker met iets te maken krijgt, of de angst dan minder wordt, en ik heb haar verteld dat het voor mij voor naalden wel geldt (ik ben de laatste tijd heel veel geprikt, en merk nu ook dat mijn angst minder heftig en acuut is, ik val nu niet meer flauw als iemand mij wil prikken, en ik vind vorken met lange tanden ook niet meer eng. Als ik nu een tijdlang niet meer geprikt ben, wordt de angst vanzelf wel weer heftiger) en nu overweegt ze om eens op bezoek te gaan bij mensen met lieve huisdieren en dat soort dingen
maar ze had t ook al over therapie,omdat ze het zelf ook wel onhandig vind
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Angst voor dieren
« Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2005, 15:58:17 »
In dat soort therapieen wordt je blootgesteld aan dieren. Telkens doe je een stapje. Ik weet dat als je angst hebt voor 1 dier dat de genezingskans dan heel groot is. Geen idee hoe dat zit als je voor alle dieren bang bent. Ligt er ook aan hoe ver haar vermijdingsgedrag gaat.