Vegatopia Forum

Oud-en-nieuw hapjes

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
Re:Oud-en-nieuw hapjes
« Reactie #20 Gepost op: 31 december 2004, 00:03:39 »
Ik werk tot 22u, maar we gaan het daar wat gezellig maken. Ik heb al een hartige taart klaar met een oesterzwam-bleekselder-mascarpone-emmentalbeleg. Voor de zoete dingen ga ik morgen kijken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #21 Gepost op: 31 december 2004, 10:48:48 »
Bara, dahl bora, idli (al is stomen niet zo handig denk ik op dit soort dagen) en gota.
Ja, uhhh, recepten! >:(

Sorry, van de meesten heb ik alleen de ingredientenlijstjes, maar nog niet uitgevogeld in welke hoeveelheden. En nee, niet alles komt uit pakjes.

Bara is vast wel te vinden met google en anders verkrijgbaar bij Surinaamse toko's. Dahl Bora zijn gefrituurde rode linzenbolletjes. Idli zijn rijstlinzencakejes en gota is ook weer met linzen, chili en mangopoeder voor in de frituur.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #22 Gepost op: 31 december 2004, 14:15:48 »
mijn vader kan zich niet meer herinneren waar hij het recept voor rijstballen vandaan had, als ie t weer vind post ik het alsnog
Supercalifragilisticexpialidocious!

Kiwi

« Reactie #23 Gepost op: 31 december 2004, 14:47:58 »
Ik neem vanavond bladerdeeghapjes gevuld met broccoli, ui,  champignon, feta en kruiden mee.

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 31 december 2004, 15:02:26 »
Zojuist een merendeels niet vegetarisch assortiment bij elkaar geflanst voor iemand. Vanavond bij een vega oud en nieuw, moet ik alles nog bedenken.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #25 Gepost op: 31 december 2004, 18:05:20 »
De oliebollen en appelbeignets (zo heten die toch he?) zijn goed gelukt! Met maar 1 brandwondje :D En die valt nog erg mee ook.
Wilde proeven of de oliebol goed gelukt was en was vergeten dat die vork net gebruikt was voor het omdraaien van de oliebollen, die in de olie dus. Ouch best wel. En de appelbeignets heb ik halve rondjes voor gebruikt, en soms waren het stukjes appel. Had een verkeerde soort appel gebruikt.
Dusse, het worden niet alleen toastjes! :D

Offline Anya

• 737
« Reactie #26 Gepost op: 31 december 2004, 20:06:13 »
Ik heb voor vanavond kant-en-klare ovenhapjes (vegetarisch behalve in sommige gevallen de kaas, die dierlijk gestremd kan zijn):

• bladerdeeghapjes met geitenkaas en 3 soorten kruiden van Delhaize
  • mini-pizza's van het merk Manosque (GB) (1 soort met olijf; 1 met geitenkaas; 1 met paprika)
  • groentenballetjes met kruidige tomatendip van Delhaize

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #27 Gepost op: 01 januari 2005, 14:55:32 »
Ik heb gisteren allemaal happen gemaakt, en het was erg lekker, dus heb ik besloten maar eens een 'kookdagboek' bij te gaan houden.
Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #28 Gepost op: 02 januari 2005, 15:07:55 »
Dankzij een vriendin kwam ik op het idee om wraps te vullen met lekkere dingen en die op te rollen en in hapklare stukjes met een prikker dr door te serveren. Gewoon koud.
Gevuld met zelfgemaakte quacamole, tomaat en rucola.
Of met geroosterde paprika, geitenkaas en rucola.
Zag er erg leuk uit en was erg lekker!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Oud-en-nieuw hapjes
« Reactie #29 Gepost op: 27 december 2005, 14:51:10 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie met oud en nieuw voor hapjes maken!

Ik krijg mijn familie over de vloer, inclusief opa en oma, en omdat iedereen moet kunnen genieten van de hapjes, wordt alles gewoon zoals altijd bij mijn ouders, hihi. Twee salades van mijn moeder, vega en met vlees, mijn opa bakt zijn beroemde appelringen, ik en P. halen oliebollen van de leukste bakker in plus bio terschellingerkaas van de markt en mijn zusje en haar vriend namen ook iets mee, maar dat ben ik even vergeten.
Oh! En natuurlijk de megasuperlekkere tartexpaté van mijn moeder met brood.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2005, 14:51:26 door Annemieke »

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2005, 17:19:26 »
...mijn opa bakt zijn beroemde appelringen. En natuurlijk de megasuperlekkere tartexpaté van mijn moeder met brood.
Recept graag! :D

Ik ben van plan om zelf appelbeignettes te maken. Wij gaan naar m'n schoonmoeder en ik denk dat ik ook nog eiersalade maak (want die vind iedereen zo lekker) en bladerdeegvlinders met caponatasalade en kaas met kruiden. Die heb ik van het weekend ook gemaakt en die waren errug lekker! Ik wil eigenlijk nog iets verbluffends maken....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #31 Gepost op: 27 december 2005, 17:37:50 »
...mijn opa bakt zijn beroemde appelringen. En natuurlijk de megasuperlekkere tartexpaté van mijn moeder met brood.
Recept graag! :D

:ho: Ik weet niet of ze dat wilt prijsgeven.  

Offline Sæna

• 294
« Reactie #32 Gepost op: 27 december 2005, 19:10:41 »
Jawel, hoor! Zo bijzonder is het niet, maar op de een of ander manier wel lekker pittig.
Per groot blik Tartex naturel een heel fijn gesnipperd sjalotje, geperste teen knoflook, 1 eetlepel ketchup, afgestreken theelepel oregano, afgestreken theelepel versgemalen zwarte peper, kwart bouillonkubusje en eetlepel olijfolie mengen en door de Tartex roeren.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #33 Gepost op: 27 december 2005, 19:31:51 »
Ik zorg altijd voor heel veel hapjes en die stallen mijn vriend en ik dan uit op een tafel voor de tv en die eten we dan gedurende de avond op terwijl we tv kijken en verder niemand ons stoort. Zo fijn  :D. Dit jaar heb ik me voorgenomen om alle hapjes maar bij de (Italiaanse) deli-winkel te gaan kopen, dus ik moet nog es kijken wat dat wordt.
,,,,فلافل

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #34 Gepost op: 27 december 2005, 19:57:18 »
Ik zorg altijd voor heel veel hapjes en die stallen mijn vriend en ik dan uit op een tafel voor de tv en die eten we dan gedurende de avond op terwijl we tv kijken en verder niemand ons stoort.

:O Dat doen wij ook altijd, alleen dit jaar wil Vriend er ook oliebollen bij, dus ik ga voor wat simpele lichte hapjes.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline linz

• 225
« Reactie #35 Gepost op: 27 december 2005, 22:22:07 »
Geen hapjes hier, wel een mooi flesje champagne!
 :yummie:
Stiekem toch een banaan!

Offline ingeping

• 143
« Reactie #36 Gepost op: 28 december 2005, 09:36:27 »
Ik ben de enige vega (in een gezelschap van acht), dus er staat ook wat vlees/vis op tafel

Gevulde cherrytomaatjes

Toast met : Olijventapenade, tomaten tapenade, kruidencreme,

Falafelballetjes
Gevulde eieren
Kaasplankje

Rookvlees met eieren
Salamihapjes
Toast met vis

Alles eko, ook het vlees en de vis

Ik hoop dat nog veel mensen hun ideeen plaatsen, vind mijn hapjes tot op heden nog wat mager. Kan nog wel wat leuke ideeen gebruiken....

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #37 Gepost op: 28 december 2005, 11:14:28 »
Ik ben naar een feestje in de kroeg, maar ben gevraagd om ook wat hapjes te maken, een paar smeerseltjes e.d. Ik denk dat het een olijvensmeerseltje, een paprikasmeerseltje en een nog te verzinnen smeerseltje wordt. En ik ga kaaskoekjes bakken.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #38 Gepost op: 28 december 2005, 12:18:27 »

Offline ingeping

• 143
« Reactie #39 Gepost op: 28 december 2005, 13:47:36 »
ik geef onmiddelijk toe: een beetje zielig is het wel.....

maar ik ruil graag de gevulde eieren in voor iets echt lekkers  :)