Vegatopia Forum

Oud-en-nieuw hapjes

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Oud-en-nieuw hapjes
« Gepost op: 23 december 2004, 10:20:15 »
Wat zou je nou zoal kunnen maken als je geen zin hebt in de obligate oliebollen? Het moet niet te veel werk zijn, want de 31e moet er nog gewerkt worden. Bart's boerenkoolkroketjes doe ik al met de kerst, dus die vallen af.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Oud-en-nieuw hapjes
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2004, 10:42:48 »
rijstballen

zien er hetzelfde uit als oliebollen, maar er zit rijst en groente in
mijn vader maakte ze twee weken geleden en ik vond ze heel lekker
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Carla

• 259
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2004, 10:56:45 »
Als je het gefrituurde erin wilt houden vind ik begneits (?) altijd lekker en veel sneller klaar dan oliebollen.
Appel, ananas, banaan, lekker. En hartige met geitenkaas, aubergine. Of gevulde filodeegjes.

Offline Carla

• 259
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2004, 11:26:20 »
Mwha, bij nader inzien zijn die beignets ook wel erg belegen.
Pffft, hebben jullie daar nou ook last van, er is zoveel mogelijk en als het effe kan moet het nog origineel zijn ook. Ik voel me al lamgeslagen bij het idee.
Morgen moet ik boodschappen doen maar ik geloof dat ik niet echt hele menu's samen ga stellen maar gewoon een heleboel basisdingen in huis ga halen waarmee je gewoon wel lekkere hapjes mee kunt maken (bladerdeeg, verschillende soorten kaasjes, championsoorten, bloem, boter, bier (voor beslagjes) en zuip en drink en fruit en groenten en chocola) en dan zie ik het wel.
Poeh, hoop dat die inzinking overwaait.

Aiko

« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2004, 11:29:16 »
rijstballen

zien er hetzelfde uit als oliebollen, maar er zit rijst en groente in
mijn vader maakte ze twee weken geleden en ik vond ze heel lekker

Een recept graag!
« Laatst bewerkt op: 23 december 2004, 11:29:38 door Aiko »

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2004, 11:41:14 »
Risottokoekjes gevuld met mozzarella en zongedroogde tomaatjes. Of met geel fruit en wat amchur.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2004, 12:54:56 »
in de allerhande staat een recept voor mangobollen.
Surinamers maken iets zoets dat bojo heet, is erg lekker, bezoek aan toko wel vereist.
Zelf maak ik altijd een hele berg Spaanse tapas met kerst  :yummie:
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2004, 13:07:37 »
rijstballen

Een recept graag!
ik zal van de week een aan mijn vader vragen uit welk boek t kwam, en dan typ ik t wel over
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2004, 13:18:15 »
Bara, dahl bora, idli (al is stomen niet zo handig denk ik op dit soort dagen) en gota.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sven

• 3.927
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2004, 14:45:48 »
Zelf moet ik ook nog aantal dingen verzinnen. Ik werk nl. van 12u tot 22u en daarna ga ik meteen uit. Het moeten dus dingen zijn die gemakkelijk zijn om mee te nemen en niet teveel tijd vragen.

Ik dacht onder andere aan gistpannekoekjes met boekweitmeel en spinazie, chocolademousse of taart (daarvoor ga ik wel naar Marcolini :kwijl:)

Iemand andere ideetjes?
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2004, 00:13:58 »
Bara, dahl bora, idli (al is stomen niet zo handig denk ik op dit soort dagen) en gota.
Ja, uhhh, recepten! >:(
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #11 Gepost op: 25 december 2004, 16:57:32 »
Arretje! :D

het gebrokenbisuitjesgesmoltenroombotersuik ercacaomengsel dat in een cakevorm in de koelkast een massa vormt en daarna in zeer machtige en machtig lekkere brokken opgegeten wordt!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2004, 17:20:06 »
Ik maak altijd de in onze familie beroemde "oma-flapjes" (Naar goed recept van een van mijn oma's).
Schil een appel, haal het klokhuis eruit en snij de appel in 8 à 10 partjes. Maak een beslag van pannenkoekenmeel, iets dikker dan voor pannenkoeken gebruikelijk is, en zoet het beslag met kaneel en suiker naar smaak. Haal de partjes door het beslag en frituur ze tot ze boven komen drijven. Je kunt zoveel appels schillen als je flapjes wilt, natuurlijk. Het voordeel van deze eenhapsflapjes is, dat niet het vet tot achter je oren zit als je ze eet, en je niet meteen vol zit na een flapje. Lekker met poedersuiker!

Offline Anya

• 737
« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2004, 18:13:51 »
Wij hadden op kerstdag bladerhapjes van de traiteur (geitenkaas; champignon; feta-spinazie; kaas) en koude hapjes van bij de Turk (gevulde half-zongedroogde kerstomaatjes, champignons en wijnbladeren). Erg makkelijk en altijd een succes. :awink:

eef

« Reactie #14 Gepost op: 29 december 2004, 09:39:17 »
Vorig jaar vegan saucijenbroodjes (hoe je dat ook mag schrijven) vegan loempia'tjes.
Dit jaar falaffel balletjes met allerlei soorten variaties daarop b.v. met spinazie,noten,prei,paprika etc.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #15 Gepost op: 29 december 2004, 11:25:12 »
Ik ga naar m'n schoonmoeder en wil wel iets lekkers maken. Zij zorgt meestal voor de standaard borrel hapjes (kaas, komkommer, nootjes, chips) maar het lijkt me leuk iets creatievers voor te zetten. Gevulde eieren bv ;D
Misschien dat ik iets van mini-quiches maak, tomaatjes gevuld met guaquamole, taco chippies met een zelfgemaakt dipsausje, geroosterde gekruide noten en wat er nog bij me op komt.
Misschien is zelf chocolade bakjes maken met daarin vers fruit ook wel een leuke tegenhanger van de vette oliebollen....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

peke

eten bij oudjaar
« Reactie #16 Gepost op: 29 december 2004, 22:20:04 »
eten bij nieuwjaar

wanneer wat eten?
worden er bij oudjaar alleen maar hapjes gegete en bij nieuwjaar (den 1ste dus) een uitgebreide menu?

wie doet wat ?
en de menu's ongeveer zoals bij kerstmis of totaal iets anders?

ben eens benieuwd hoe jullie het doen

oja totaal off topic: kiezen tss oudjaarsavond met vrienden+3-jarige of bij ventje alleen die dan natuurlijk chefkok is?  ???

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2004, 17:17:03 »
Ik ga voor de omaflapjes van Modub: leuk idee!!

Verder zet ik 's avonds altijd een grote tafel in de woonkamer (lees: deur op schragen met een kleed erover) en zet daar van alles en nog wat op, bjiv.: bowl, etagiere met allerlei lekkere koekjes en bonbons, een schaal met gevulde eitjes, knapperige broodjes met smeersels om er op te doen, niet te vergeten de oliebollen, olijven, pepadews, enz. Zo kan iedereen de hele avond door gewoon lekker pakken wat er staat. Nu komen daar dus de omaflapjes bij :-)

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #18 Gepost op: 30 december 2004, 17:36:01 »
Ik hoop oliebollen, ik ga morgen een poging wagen voor de eerste keer, herinner me wel net dat ik de sojamelk vergeten ben maar kan toch ook wel zonder he? Met alleen water. Toch?

Voor het geval dat ze mislukken heb ik toastjes gekocht en heb nog vegan pate in huis die lekker is.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #19 Gepost op: 30 december 2004, 21:07:51 »
Ik heb mini quiches gemaakt met als vulling ei, creme fraiche, ui, knoflook, kruiden, courgette, gedroogde zomaatjes, feta en grana padano. Lekker! Alvastb aardappelschijfjes gekookt voor de aardappelsalade met avocado en tuinkers (van Jamie Oliver)
Jummie...
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)