Vegatopia Forum

Spijt van vleesconsumptie?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Pina

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #40 Gepost op: 27 februari 2009, 22:01:21 »
Ik heb er ook geen spijt van dat ik niet eerder vlees ben gaan eten. Ik wist toen niet beter en had tot die tijd niet echt een idee wat het inhield.

Ik ben blij dat ik tot inzicht ben gekomen dat ik vegetarier wilde worden, ik had ook vlees kunnen blijven eten. :)

voordedieren

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #41 Gepost op: 13 mei 2009, 02:01:18 »

ik heb er best spijt van maar ga er niet wakker van liggen. ik weet nu beter en ik at toch al niet zo veel vlees.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #42 Gepost op: 14 mei 2009, 21:24:23 »
Ik was 7 toen ik-voor mijn gevoel eindelijk- vegetariër mocht worden van mn ouders, dus misschien dat ik er te jong voor was maar ik vind het helemaal niet erg dat ik ooit vlees heb gegeten. Ik vind het nu meer dan 20 jaar later wel prettig dat het een bewuste keuze is geweest. Als ik vega was opgevoed had ik er waarschijnlijk heel anders tegen aan gekeken. (Ben een klein beetje obstinaat, had vast een carnivoor geworden:))
Wel vind ik het erg dat ik nog steeds kan watertanden als ik een gehaktbal zie, wat vond ik die lekker!

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #43 Gepost op: 15 mei 2009, 10:09:48 »
Dat gevoel heb ik ook nog heel lang gehad, maar dan bij bitterballen (voornamelijk omdat er dan nooit een ander lekker warm alternatief was)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

voordedieren

Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2009, 22:40:12 »
Wat ik vooral mis zijn kippenbouten en ossenworst  :'(
Maar ik ben zo blij dat ik niet meer tegen vlees kan  ;D

Mijn maag begint namelijk wat op te zwellen en doet pijn door het vlees. Ik weet niet waarom maar het helpt me een beetje om fulltime vegetarisch blijven.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #45 Gepost op: 25 mei 2009, 21:37:54 »
Dat gevoel heb ik ook nog heel lang gehad, maar dan bij bitterballen (voornamelijk omdat er dan nooit een ander lekker warm alternatief was)

jaaaa idd... en weet je wat ik ook mis... de smaak van gebakken spek  ::)  :-[ ruikt al zo lekker.. en zo'n hartig smaakje kan je naar mijn idee niet vervangen als je gebakken eieren eet  ;) (al moet ik zeggen dat ik ze met kaas ook erg lekker vind)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #46 Gepost op: 26 mei 2009, 09:53:40 »
Dat gevoel heb ik ook nog heel lang gehad, maar dan bij bitterballen (voornamelijk omdat er dan nooit een ander lekker warm alternatief was)

jaaaa idd... en weet je wat ik ook mis... de smaak van gebakken spek  ::)  :-[ ruikt al zo lekker.. en zo'n hartig smaakje kan je naar mijn idee niet vervangen als je gebakken eieren eet  ;) (al moet ik zeggen dat ik ze met kaas ook erg lekker vind)

Welwelwel Rookkruiden van de Toko!
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #47 Gepost op: 27 mei 2009, 00:06:07 »
Thanks voor de tip! Ga eens rondsnuffelen bij de Toko.. Was al eens op zoek naar rookpaprikapoeder, maar kon het niet vinden. Rooktofu flink zouten en hard opbakken komt in de buurt, alleen de internet winkel waar ik dat altijd koop is tijdelijk dicht.. En ze hadden ook rooktempeh, mmmmmm.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2009, 09:09:15 »
Thanks voor de tip! Ga eens rondsnuffelen bij de Toko.. Was al eens op zoek naar rookpaprikapoeder, maar kon het niet vinden. Rooktofu flink zouten en hard opbakken komt in de buurt, alleen de internet winkel waar ik dat altijd koop is tijdelijk dicht.. En ze hadden ook rooktempeh, mmmmmm.

ja rookkruiden zijn echt geweldig, ook om bv door eigeel van gevuld ei te doen! Het heet ook wel rookzout trouwens, en je hebt dus ook maar heel weinig nodig in gerechten!
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #49 Gepost op: 28 mei 2009, 10:44:33 »
* Sam maakt een aantekening om hier ook eens op te zoeken bij de toko en hoopt dat ze dit misschien zelfs bij de AH XL hebben?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #50 Gepost op: 28 mei 2009, 12:12:27 »
* Sam maakt een aantekening om hier ook eens op te zoeken bij de toko en hoopt dat ze dit misschien zelfs bij de AH XL hebben?

Uhmm, ik denk het niet. Als je het niet kunt vinden bij de toko wil ik je wel wat opsturen  ;).
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #51 Gepost op: 02 juni 2009, 17:23:59 »
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga eerst maar eens in een toko zoeken. "Steun uw locale toko!" Ik kom er toch al te weinig en als hij straks weg is ga ik daar natuurlijk over lopen zeuren.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Traantje

  • **
  • 61
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #52 Gepost op: 04 juni 2009, 13:56:07 »
Ik heb geen spijt ervan dat ik ooit vlees gegeten heb. Als kind weet je toch niet beter.
Ik heb vlees ook nooit echt gemist. Het enige wat ik echt heel erg lekker vond was ravioli en tortellini, maar die heb je gelukkig ook in vegetarische versie ;D

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #53 Gepost op: 07 juni 2009, 23:53:55 »
Het enige wat ik echt heel erg lekker vond was ravioli en tortellini, maar die heb je gelukkig ook in vegetarische versie ;D

ooohhhhhwwww jaaaaa vroeger at ik altijd van die ravioli uit blik met tomaat en vlees saus. Heeerlijk vond ik dat. Nooit meer aan gedacht tot vandaag. Weet eigenlijk niet eens of ze dat wel hebben in NL, zou het nu vast laten staan ook als ik niet vega was, maar ben wel een ietsiepietsiepeuterig beetje aan het watertanden bij de gedachte van dat spul.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #54 Gepost op: 08 juni 2009, 08:05:28 »
Het enige wat ik echt heel erg lekker vond was ravioli en tortellini, maar die heb je gelukkig ook in vegetarische versie ;D

ooohhhhhwwww jaaaaa vroeger at ik altijd van die ravioli uit blik met tomaat en vlees saus. Heeerlijk vond ik dat. Nooit meer aan gedacht tot vandaag. Weet eigenlijk niet eens of ze dat wel hebben in NL, zou het nu vast laten staan ook als ik niet vega was, maar ben wel een ietsiepietsiepeuterig beetje aan het watertanden bij de gedachte van dat spul.

Oww bah! Ravioli! Ik herinner mij dat dat zowat het enige met vlees was waar ik ècht niets van moest weten: die afschuwelijke stukjes warm vlees/slijm in dat stukje pasta.. Brrrrr ik heb er eens onwijs van moeten overgeven, waarschijnlijk speelt dat ook wel mee.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #55 Gepost op: 09 juni 2009, 11:26:26 »
Het enige wat ik echt heel erg lekker vond was ravioli en tortellini, maar die heb je gelukkig ook in vegetarische versie ;D

ooohhhhhwwww jaaaaa vroeger at ik altijd van die ravioli uit blik met tomaat en vlees saus. Heeerlijk vond ik dat. Nooit meer aan gedacht tot vandaag. Weet eigenlijk niet eens of ze dat wel hebben in NL, zou het nu vast laten staan ook als ik niet vega was, maar ben wel een ietsiepietsiepeuterig beetje aan het watertanden bij de gedachte van dat spul.
Ze hebben het in de UK nog wel, in Nederland had onze natuurwinkel het een hele tijd van Tartex maar nu niet meer helaas. In Duitsland nog wel te krijgen en misschien bij andere natuurwinkels ook?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spijt van vleesconsumptie?
« Reactie #56 Gepost op: 09 juni 2009, 13:03:21 »
raviolli in blik van Tartex??? Ken alleen die broodsmeerselpate-achtige dingen. Toch s gaan kijken wat die gasten nog meer maken:)