Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline greet

• 2.671
Re:Kookblunders
« Reactie #520 Gepost op: 07 februari 2013, 12:20:13 »
Vies niet, maar dat is omdat ik zoiezo niet veel zout gebruik, en het dus pas op het einde doorhad dat er iets 'mis' was. En dan vond ik het ook niet echt slecht, maar gewoon met wat zout is toch een beetje meer mijn ding.

« Reactie #521 Gepost op: 07 februari 2013, 20:24:18 »
Ik had vandaag heerlijke krokante tofublokjes gemarineerd. En tijdens het koken dacht ik: goh zou het ook lekker zijn met kokosmelk? Hoppa erbij.. niet realiserend dat het vocht in de tofu zou trekken. Daar dacht ik pas een seconde later aan.. Hele zompige tofu gegeten uiteindelijk.

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #522 Gepost op: 15 maart 2013, 19:14:49 »
Ik was eergisteren in de combi-oven mini-osawacakejes aan het bakken tijdens het oven. Eerste lichting klaar, snel de laatste (kleine) lichting erin. Even later waren we aan het eten en de rookmelder gaat af. Staat de hele keuken vol met rook!

Blijkt dat ik per ongelijk de combi op magnetron ipv oven had gezet  :-[
Het stinkt nog steeds een beetje naar rook, ondanks dat we heel veel geventileerd hebben...

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #523 Gepost op: 15 maart 2013, 19:41:52 »
Houmous maken met lekker veel paprikapoeder. En dan erachter komen dat je je in het potje vergist hebt. Het was chilipoeder. Auw!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #524 Gepost op: 16 maart 2013, 07:37:58 »
Ik was eergisteren in de combi-oven mini-osawacakejes aan het bakken tijdens het oven. Eerste lichting klaar, snel de laatste (kleine) lichting erin. Even later waren we aan het eten en de rookmelder gaat af. Staat de hele keuken vol met rook!

Blijkt dat ik per ongelijk de combi op magnetron ipv oven had gezet  :-[
Het stinkt nog steeds een beetje naar rook, ondanks dat we heel veel geventileerd hebben...

Wij hebben ooit een stokbrood afgebakken maar dan op combistand. Was ook wel schrikken toen we uit de badkamer kwamen.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #525 Gepost op: 16 maart 2013, 12:40:11 »

Kopje azijn even paar minuten verhitten op hoge magnetronstand. Dan is de lucht daarin in ieder geval weg en je kan het dan ook makkelijker schoonmaken.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #526 Gepost op: 17 maart 2013, 18:12:52 »
Die azijntip wist ik, maar helemaal hielp het niet. Gelukkig had ik nog zo'n huisparfum ding (potje met geurvloeistof met houten stokjes erin) en dat werkt aardig, in combinatie met open raampjes.
Ik heb mijn lesje (hopelijk) goed geleerd, altijd even rustig op de knopjes drukken...

Offline Aphyna

• **
  • 73
« Reactie #527 Gepost op: 30 maart 2013, 20:13:41 »
Ik had een idee. Ik dacht, ik smelt witte chocolade, bekleed minimuffinvormpjes ermee. Doe er witte amandelpasta met gepofte dingetjes en een amandel in, bovenlaagje ook witte chocolade, wat kokos erop en dan heb ik Rafaelo's nagemaakt.

Er eet iemand mee die geen melkproducten eet, dus ik braaf zuivelvrije witte chocolade gehaald. Die begon prima te smelten, maar hield daar halverwege opeens mee op en begon te klonteren. Toen dacht ik, hmm.... ik gooi gewoon de amandelpasta en wat kokos erbij, en dan rol ik er wel balletjes van (om een amandel heen).

Het leek erop dat dat ging werken, het smaakte best ok, en toen gebeurde het. Dit doe ik dus altijd. Dan is iets redelijk aan het lukken en dan denk ik, heeeeee zou ik het misschien BETER kunnen maken?

Ik gooi er een scheutje whisky bij. En voor mijn ogen scheidt al het vet uit de massa zich van de rest, en sta ik opeens met een bal rubber-marsepein in een plas vet. Niet eetbaar. :blond: :frusty:

What just happened?!?!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #528 Gepost op: 03 april 2013, 13:20:58 »
Vriendje uit de bank getrokken om mee te gaan mini quiches bakken., alvast voor feestje de 14de. We zijn onderweg naar mijn ouders (grotere oven) en ik bedenk me dat ik het bladerdeeg vergeten ben en ook de melk er niet is uhmmm ja...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #529 Gepost op: 20 april 2013, 19:43:47 »
De vegetarische salami moet dringend op, dus een pizza lijkt ideaal. 1 uur later, pizza in de oven, bij de opruim kom ik de salami tegen in de koelkast  ::)

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #530 Gepost op: 20 april 2013, 20:43:51 »
 :schater:
Want a sugarcube?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #531 Gepost op: 20 april 2013, 20:56:42 »
Ik heb gerookte roomboter gemaakt: binnen 3 seconden knetterde de magnetron toen ik het pakje roomboter iets smeerbaarder wilde maken. In folie, ik weet het, mag niet, maar gisteren ging het wel goed.

« Reactie #532 Gepost op: 21 april 2013, 15:59:33 »
Nou ja kookblunder - ik had volkoren crackertjes bij Tesco gevonden. Dus ik smeer er een paar vol met Boursin. Neem een hap, en gatver, dat is toch smerig zoet! Wat bezielt productverzinners toch om zo'n waanzinnige schep suiker door hartig eten te roeren? Echt, hadden ze er wat minder zout in gedaan dan hadden ze het prima als een soort dunne, krokante digestives kunnen verkopen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Edda

• 159
« Reactie #533 Gepost op: 21 april 2013, 19:18:30 »
De vegetarische salami moet dringend op, dus een pizza lijkt ideaal. 1 uur later, pizza in de oven, bij de opruim kom ik de salami tegen in de koelkast  ::)
net zoiets als de aarbei/vanille cake in de oven hebben staan en tijdens het opruimen het ei tegen komen wat er door had gemoeten  ::)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #534 Gepost op: 30 april 2013, 21:37:06 »
De laatste tijd met veel dingen bezig, druk druk druk, en vanavond een avondje voor mij alleen, F. is naar een vrijgezellenavond. Dus ik denk: ik stop wat groentjes en een veggieburger in zo'n grillmachientje dat wij hebben voor croque monsieur en panini. Lekker, leuk, makklijk en wanneer ik het allemaal op een bord heb gestapeld wil ik het apparaat toegooien. En met mijn warhoofd neem ik gewoon het apparaat vast, in plaats van het handvat. Dus recht op het gloeiend hete grillgedeelte.
Net lang de vingers onder koud water gehouden, en nu zit ik hier regelmatig met een koud glas in mijn handen tegen de pijn. Gaan net geen blazen worden, hoop ik. grmbl, stom warhoofd.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #535 Gepost op: 01 mei 2013, 08:24:15 »
Auw! Sterkte!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #536 Gepost op: 01 mei 2013, 09:21:54 »
auw!

ik spetterde gisteren een beetje bij t beslag mengen.. maar in de donkere keuken leek t mee te vallen.. vanmorgen zag ik dat letterlijk de hele keuken onder gespretterd was.....

En ik ging taart bekleden met t idee dat ik nog wel genoeg fondant had.. uhm net niet dus  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #537 Gepost op: 12 mei 2013, 00:59:45 »
Ondertussen al goed zes jaar geleden, tijdens mijn eerste familiefeestje bij Kristofs oom en tante in Hamburg, ging het gesprek ineens over dat suiker en zout in een glazen potje nogal erg op elkaar lijken. Het zou misschien wel handig zijn om op het zoutpotje een S ('Salz') te zetten, en op het suikerpotje een Z ('Zucker'). 'Lekker praktisch als je ook soms Nederlanders op bezoek krijgt', meende ik toen.

Vanmiddag had Kristofs tante een Käsekuchen (kwarktaart) meegenomen. Neefje Benjamin (7 jaar) viel al aan voordat het startsein was gegeven. 'Goh, die smaakt wel een beetje zout.' En jawel, in plaats van 150 gram suiker had Kristofs tante 150 gram zout door het deeg gedaan. Uit pure nieuwsgierigheid heb ik één piepklein stukje gegeten. Interessant, dat wel.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #538 Gepost op: 12 mei 2013, 01:14:11 »
Hier hebben we dat probleem niet. Gewoon op het ene potje de S van 'sugar' en op het andere de S van 'salt'. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Myka

• **
  • 36
« Reactie #539 Gepost op: 14 mei 2013, 19:16:07 »
Ik heb als kind ooit heel lief bedoeld voor mijn moeder appelflappen gemaakt, voor als ze thuis kwam. Naar mijn weten had ik alles goed gedaan, maar ze spuugde de eerste hap meteen uit. Bleek dat ik zwarte bonen voor rozijnen had aangezien!

En mijn laatste kookblunder was dat ik ravioli gemaakt had voor de volgende dag en dat gewoon zonder plastic een nacht in de koelkast had laten staan. Het pastadeeg was helemaal verkleefd en ik kon ze niet meer uit elkaar krijgen. Volgende keer toch maar maken en meteen opeten. Of heeft iemand een tip voor het maken van een voorraad ravioli??