Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Kookblunders
« Reactie #500 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:15:06 »
Veeeeel te hete curry gemaakt, doordat ik de helft van de groenten had apart genomen voor de dochter die een darmontsteking heeft. Daarna toch het ganse zakje gebruikt bij de rest, de kokosmelk hielp niet echt blussen.  :-\

Honing?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Aiko

« Reactie #501 Gepost op: 13 oktober 2012, 23:42:12 »
Schijnt reguliere melk niet te helpen met blussen? Of was dat nou een mythe?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #502 Gepost op: 19 oktober 2012, 09:14:45 »
Alles wat een beetje vettig is helpt. Of zoet.
Ik eet er in zo'n geval graag (veel) yoghurt bij.
This is between me and the vegetable!

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #503 Gepost op: 22 oktober 2012, 06:50:16 »
Ik heb een deel met moeite en veel rijst binnengekregen, de rest de dag erna aangelengd met nog veel groenten en cocosmelkpoeder en toen was het net te doen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #504 Gepost op: 23 oktober 2012, 19:38:12 »
Geen kookblunder, maar toch: De mevrouw van de drankencentrale zij tegen ons dat we met een kilo ijs ongeveer 5 drankjes konden maken, dus wij rekenen ruim en doen dan 3 drankjes per persoon aan 50 personen is 30 kilo ijs. Waarvan er dus nu nog meer dan 20 kilo over is. Gelukkig kost het niet zo heel veel, zeker omdat we het niet kunnen terugdoen. Het steekt nu dus allemaal bij de papa in de hele grote diepvries daar in de weg te liggen maar ja, ik vind het dan ook weer zo zonde om weg te gooien. Nu dus hopen dat nog iemand anders een feestje geeft waar ijs nodig is ::)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #505 Gepost op: 25 oktober 2012, 13:04:41 »
oei, das idd beetje boel jammer...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Aiko

« Reactie #506 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:19:31 »
Geen kookblunder, maar toch: De mevrouw van de drankencentrale zij tegen ons dat we met een kilo ijs ongeveer 5 drankjes konden maken

Wat voor drankjes zou zij bedoelen, dan? Een fris helder waterdrankje?

Wat ging er nog meer door het ijs?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #507 Gepost op: 26 oktober 2012, 10:07:33 »
Geen kookblunder, maar toch: De mevrouw van de drankencentrale zij tegen ons dat we met een kilo ijs ongeveer 5 drankjes konden maken

Wat voor drankjes zou zij bedoelen, dan? Een fris helder waterdrankje?

Wat ging er nog meer door het ijs?

Ja, dat bedachten we onzelf later ook...  ::) Later dus...
We hebben het bijna alleen door de coctails gedaan, en bijna niet bij de cola enzo, maar er is maar 8 kilo opgegaan... En er zijn best wel heel veel coctails gedronken.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #508 Gepost op: 31 oktober 2012, 20:13:59 »
In plaats van olijfolie net oosterse roerbakolie gebruikt bij een recept voor spaghetti carbonara.  :-[
De flessen stonden allebei met het etiket de andere kant op en ik was vergeten dat ik die oosterse in huis had dus pakte ik maar gewoon wat. Het was duidelijk te proeven, bah.

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #509 Gepost op: 01 november 2012, 07:30:40 »
In plaats van olijfolie net oosterse roerbakolie gebruikt bij een recept voor spaghetti carbonara.  :-[
De flessen stonden allebei met het etiket de andere kant op en ik was vergeten dat ik die oosterse in huis had dus pakte ik maar gewoon wat. Het was duidelijk te proeven, bah.

Dat heet gewoon Fusioncoocking  :-*
Want a sugarcube?

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #510 Gepost op: 05 december 2012, 06:32:43 »
Niet zozeer een KOOKblunder, maar toch... Ik had nog een half bakje champignons in de frigo, die dringend verwerkt moesten worden. Dus ik stoofde die aan met veel look en een blik tomaten. En toen vergat ik het koud te zetten. Bijgevolg heb ik ze toch kunnen weggooien ::)

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #511 Gepost op: 24 januari 2013, 18:37:33 »
Pasta met spinazie en roomsaus gemaakt, ik had geen gewone Alpro, wel opklopbare. Wist ik veel dat die al gesuikerd is  ::)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #512 Gepost op: 29 januari 2013, 09:39:37 »
als ik nu beter gelezen had... had ik dat gisteren dus niet gedaan. Letterlijk t zelfde!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #513 Gepost op: 06 februari 2013, 14:49:08 »
Een recept aanpassen, omdat je ingrediënt X op is en ik niet weet waar het in Nederland te koop is. En dan daarna achterin de kast nog een pak X vinden.

(En als iemand weet waar je parelkandij koopt hou ik me aanbevolen - de groothandel had het laatst, maar alleen in verpakkingen van tien kilo...)
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #514 Gepost op: 06 februari 2013, 16:14:24 »

(En als iemand weet waar je parelkandij koopt hou ik me aanbevolen - de groothandel had het laatst, maar alleen in verpakkingen van tien kilo...)

Anders van een ontbijtkoek afplukken?;)

« Reactie #515 Gepost op: 06 februari 2013, 16:22:32 »
Of van de Jan Hageltjes.
Maar parelkandij is niets anders dan (grove) korrelsuiker toch?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sven

• 3.926
« Reactie #516 Gepost op: 06 februari 2013, 16:39:09 »
In België kan parelkandij (parelsuiker) gewoon vinden in de betere supermarkt (Carrefour, Delhaize), doorgaans van het merk Tienen - dat sowieso het grootste suikermerk in België.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline myrsky

• 137
« Reactie #517 Gepost op: 06 februari 2013, 21:21:18 »
'n toch nog te hete ovenvaste (zo dachte ik) ovenschaal met (te koud) water geblust. Peng. En nu een beetje meer ruimte in de kast.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #518 Gepost op: 06 februari 2013, 21:32:30 »
Klein blundertje: zout en suiker gewisseld. Gelukkig op een omeletje, heb het pas op het einde opgemerkt.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #519 Gepost op: 07 februari 2013, 10:20:18 »
Oeh, omelet met suiker, dan vond ik vroeger zoooo lekker! Is meer een kook-gelukbijeenongeluk dan een kook-blunder :-) Of vond je het vies?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light