Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Kookblunders
« Reactie #440 Gepost op: 16 september 2011, 21:39:27 »
is er in totaal goed 200 gram kaas doorheen gegaan, ontdekte ik bij thuiskomst (ik weet tenslotte precies wat er in de koelkast en keukenkastjes ligt).
Mag ik dit een creepy kookbekentenis vinden?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #441 Gepost op: 16 september 2011, 21:52:32 »
is er in totaal goed 200 gram kaas doorheen gegaan, ontdekte ik bij thuiskomst (ik weet tenslotte precies wat er in de koelkast en keukenkastjes ligt).

Ja dat is wel tamelijk creepy  :P
Maar kaassaus op smaak krijgen, kan ook idd best moeilijk zijn als je dat nog nooit hebt gedaan.
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #442 Gepost op: 16 september 2011, 22:39:21 »
Ik weet ook wat er hier in de kasten ligt tegenwoordig. Nadat ik een volle zak kidneybonen haalde en deze niet meer in het kastje gepropt kreeg, kwam ik erachter dat er nog een dichte zak lag. Sindsdien heb ik een lijstje van wat ik in voorraad heb.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #443 Gepost op: 17 september 2011, 11:13:30 »
Och, voor vier man is dat best okee toch?
This is between me and the vegetable!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #444 Gepost op: 17 september 2011, 17:23:43 »
Ik gok dat het creepy gedeelte is het achterhalen van de hoeveelheid kaas door de huidige hoeveelheid kaas van de voorgaande af te trekken ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #445 Gepost op: 17 september 2011, 18:09:30 »
Ik gok dat het creepy gedeelte is het achterhalen van de hoeveelheid kaas door de huidige hoeveelheid kaas van de voorgaande af te trekken ;)

En het ervan op de hoogte zijn wat de voorgaande hoeveelheid was.
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #446 Gepost op: 18 september 2011, 16:38:58 »

Juistdatdus :)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #447 Gepost op: 18 september 2011, 17:16:09 »
Juistdatdus :)
:zakoverhoofd:
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Temari

• 1.336
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #448 Gepost op: 18 september 2011, 23:28:51 »
Wauw! Ik ben helemaal niet zo'n goede koelkast-manager... Ik grijp soms mis, of dan koop ik iets wat ik al bleek te hebben. En ik weet eigenlijk ook nooit echt hoeveel ik ergens van in een gerecht heb gedaan. Ja, een 'splash' van dit en een 'flinke snuf' van dat... Maar als ik nu zou moeten zeggen of 't potje munt half vol is of 4/5e leeg, dan zou ik dat echt niet weten... Het lijkt me best handig als je dat wel weet, maar ook wel weer soort van 'vermoeiend', want het is toch weer iets wat je al dan niet bewust in de gaten aan het houden bent. Of verzin ik dat er nu bij?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #449 Gepost op: 19 september 2011, 01:15:36 »
Dat valt wel mee, hoor. De gangbare dingen als groente en kaas koop ik een à twee keer per week, dus daarvan weet ik vrij precies wat er op voorraad is. Olijfolie, zout en dergelijke hoef je minder vaak te kopen, maar zodra de fles of het pakje redelijk leeg is, weet je dat het tijd is, nieuwe te kopen. Kidneybonen, appelmoes, tomatenpuree en pasta zijn typische voorraaddingen: soms koop je vier blikken of tubes, terwijl je nog meer dan voldoende in huis hebt, soms grijp je in het kastje en moet spontaan een alternatieve oplossing bedenken. Ondertussen heb ik geen blikjes of pakjes meer in huis 'voor het geval dat', die je na tien jaren uit het stof in de prullenbak moet gooien.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #450 Gepost op: 19 september 2011, 09:01:27 »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #451 Gepost op: 19 september 2011, 10:06:01 »

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #452 Gepost op: 19 september 2011, 12:29:22 »
Dan nog, je koopt het blijkbaar wel. Dat is toch niet verantwoord, waar is het liefdevol eco-appeltjes schillen gebleven?

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #453 Gepost op: 19 september 2011, 16:00:32 »
Dan nog, je koopt het blijkbaar wel. Dat is toch niet verantwoord, waar is het liefdevol eco-appeltjes schillen gebleven?
Parels voor het zwijn  ;). Meneer vindt zelfgemaakte c.q. culinair verantwoorde appelmoes of -compote 'wel aardig', maar er gaat niets boven de ordinaire, goedkope potten appelmoes. Overigens eindigt 99.9% van de appelmoes op de pannenkoek, met suiker en kaneel.

Moet ik K. nu naar de Bekentenisdraad sturen?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #454 Gepost op: 19 september 2011, 16:59:00 »
Parels voor het zwijn  ;). Meneer vindt zelfgemaakte c.q. culinair verantwoorde appelmoes of -compote 'wel aardig', maar er gaat niets boven de ordinaire, goedkope potten appelmoes. Overigens eindigt 99.9% van de appelmoes op de pannenkoek, met suiker en kaneel.

Moet ik K. nu naar de Bekentenisdraad sturen?
Jah, gezellig, komt hij nog eens langs...  ;)
Ik vond vroeger ook potjesappelmoes veel lekkerder toen ik klein was. Lekker zoet en glijd snel binnen. En toen werd ik volwassen, en is het al heeel lang geleden dat ik nog appelmoes at  :)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #455 Gepost op: 19 september 2011, 17:00:55 »
Ik schelde trouwens net een cactusvrucht, en dat is om 2 redenen een blunder:
1)Ik verwachtte dat het net zo lekker smaakte als ze dat deden in Peru.
2)Ik heb prikkertjes in m'n vingers, die vreselijk irriteren.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #456 Gepost op: 19 september 2011, 21:01:02 »
Ik schelde trouwens net een cactusvrucht, en dat is om 2 redenen een blunder:
1)Ik verwachtte dat het net zo lekker smaakte als ze dat deden in Peru.

Oja, ik heb ook wel eens de fout gemaakt met blote handen een cactusvrucht beet te pakken... :nooo:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

« Reactie #457 Gepost op: 19 september 2011, 22:42:06 »

Glochiden.

Wrijven met aardige weerstand wil helpen. Kaarsvet erop druppelen en het uitgeharde kaarsvet eraf peuteren, schijnt te helpen.
Niet met je tanden proberen de glochiden uit je vingers te halen! Dan zitten ze in je tandvlees en tong. En daar wordt je nog minder blij van...

Offline greet

• 2.671
« Reactie #458 Gepost op: 21 september 2011, 09:47:20 »

Glochiden.

Wrijven met aardige weerstand wil helpen. Kaarsvet erop druppelen en het uitgeharde kaarsvet eraf peuteren, schijnt te helpen.
Niet met je tanden proberen de glochiden uit je vingers te halen! Dan zitten ze in je tandvlees en tong. En daar wordt je nog minder blij van...

Ha, nu weet ik hoe de irritanterikken genoemd worden. Kan ik naar mijn vingers roepen 'smerige glochiden! weg, weg!'  ;D

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #459 Gepost op: 13 oktober 2011, 23:39:40 »
Een klassiekertje hier. Met het idee van anijsmelk of chocomel ofzo had ik een pannetje met wat sojamelk op het vuur gezet. Daarna ben ik andere dingen gaan doen met m'n leven. Toen ik later toevallig in de keuken kwam, stond daar een pannetje met een heel grote melkbubbel erop te pruttelen met een plasje sojamelk eromheen... Wel mooi om te zien trouwens, want de bubbels stortten in (toen ik het vuur toch maar uitzette) en toen bleef er een hol hangend vlies achter dat over de hele bovenkant van het pannetje strekte. Schön.
Ik wil vega bananenschuimpjes.