Pfff teveel!
Laatst nog, soep gemaakt voor vriendjelief, met rode peper. Recept precies gevolgd, maar vergeten de zaadlijsten eruit te halen dus hij was veeel te scherp. En vergeten te zeven - het was maïssoep dus we zaten romantisch samen velletjes te slikken en een half bord later kreeg hij het niet meer weg omdat het zo scherp was. :')
Volgende gerecht, had ik gesmoorde spitskool met currykokossaus gemaakt. Moest 15 minuten smoren maargoed, heel lekkere saus, alles perfect, alleen net niet gaar. En hij had ineens spontaan geen honger meer terwijl hij normaal altijd honger heeft..
Verder cupcakes die mislukken (net niet gaar genoeg, veeeeel teveel chocola dus nauwelijks weg te krijgen ofzo..), cake die keihard wordt, groente net niet gaar krijgen. Of zitten martelen met het busje zout boven de tzatziki, gevolg: veeeeel te zoute tzatziki, toch maar weggegooid. Ooit eens een recept gemaakt van plantaardigheden.nl geloof ik gehaald, rijst met noten en groente, rijst kurkdroog en geen saus, was niet om te eten. Ik heb wel eens maandenlang niet meer in de keuken gestaan omdat ik gewoon teveel blunders gemaakt had haha.. Oja, ooit eens bij oma, had ik iets met curry/kokossaus gemaakt en het was nog niet scherp genoeg dacht ik (had er nog geen peper bij gedaan en dat doe ik altijd), uiteindelijk was het zo scherp dat we het afgeblust hebben met een half blik ananas per bord. Ze heeft het me vergeven en de week erop heb ik veilig groentesoep gemaakt met stokbrood en tzatziki volgens oud vertrouwd recept. Maar ik heb echt nog drie weken lopen balen en me lopen schamen.
Tja ik en de keuken, sommige dingen worden altijd heel lekker maar als ik iets nieuws probeer gaat het standaard eerst drie keer mis. :p