Vegatopia Forum

Kookblunders

Kiwi

Re:Kookblunders
« Reactie #320 Gepost op: 09 juni 2010, 07:24:15 »
Dat dacht ik ook: een beetje water met soda aan de kook brengen in die pan zou de stank eruit kunnen halen.

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 09 juni 2010, 11:38:51 »
Nog nooit een pan tegen gekomen die na de soda niet weer helemaal goed was.
Ook een hele rare tip, maar toch, keukenspullen die stinken een dag in het gras leggen buiten. (Alleen als je een eigen tuin hebt anders staat het écht raar of ben je het kwijt:))
Op de een of andere manier neutraliseert dat geurtjes.
Mn moeder deed het vroeger en het werkte wel.

Aiko

« Reactie #322 Gepost op: 09 juni 2010, 11:42:02 »
Of ingraven in de grond, zoals kaasdozen.

Aiko

« Reactie #323 Gepost op: 08 september 2010, 23:29:25 »
Soep is klaar!
Moet er alleen een mes, vork en een bord voor pakken...

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #324 Gepost op: 09 september 2010, 00:23:15 »
Maaltijdsoep dus!

Tania

« Reactie #325 Gepost op: 09 september 2010, 02:37:18 »
Van de week was ik alleen thuis omdat mijn ouders een weekje weg waren, en dus wou ik voor mezelf een goede hoeveelheid pasta maken, waar ik dan meerdere dagen van kon eten (ik ben, als ik alleen ben, liever lui dan moe in de keuken).

Het was alleen laat, ik had erge honger, waardoor ik niet al te stille handjes heb. Dus toen ik het tofu crum in de sauspan wilde gooien, spatte de olie direct op, waarvan ik schrok. Dus snel mijn hand wegtrekken - de hand waarin ook het bakje van de tofu crum zat.

Simpel gezegd, de keukenvloer en het aanrecht lagen bezaaid met tofu crummetjes =D

Had trouwens ook wel GIGANTISCH veel gemaakt, vooral van de saus; niet zo op gelet bij het klaarmaken. Heb ik toen zaterdag avond, zondag ochtend, -middag, -avond en maandag avond nog van kunnen eten ;D Maandag moest dan alleen wat pasta bijgemaakt worden, omdat mijn ouders toen weer thuis waren ;)

Was overigens wel erg lekker - ik houd van een goed gevulde pastasaus, dus zat 'r tofu crum, crispy maïs en doperwtjes in, en een pakje Tomato Frito - Paprika. *nyam nyam*   :hungry:

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #326 Gepost op: 11 september 2010, 10:46:59 »
In Duitsland een pakje diepvries rode kool met appeltjes kopen. Blijkt dat er varkensvet in zit. Het ligt nu weg te rotten in het diepvriesvak van het gehuurde huisje.
Lees de kleine lettertjes!
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #327 Gepost op: 11 september 2010, 10:49:15 »
In Duitsland een soja-vegaburger van BioBio kopen om te bakken. Het plaatje op de verpakking was lekkerder.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline willem

• 2.430
« Reactie #328 Gepost op: 12 september 2010, 11:55:27 »
Van de week was ik alleen thuis omdat mijn ouders een weekje weg waren, en dus wou ik voor mezelf een goede hoeveelheid pasta maken, waar ik dan meerdere dagen van kon eten (ik ben, als ik alleen ben, liever lui dan moe in de keuken).

Het was alleen laat, ik had erge honger, waardoor ik niet al te stille handjes heb. Dus toen ik het tofu crum in de sauspan wilde gooien, spatte de olie direct op, waarvan ik schrok. Dus snel mijn hand wegtrekken - de hand waarin ook het bakje van de tofu crum zat.

Simpel gezegd, de keukenvloer en het aanrecht lagen bezaaid met tofu crummetjes =D

Had trouwens ook wel GIGANTISCH veel gemaakt, vooral van de saus; niet zo op gelet bij het klaarmaken. Heb ik toen zaterdag avond, zondag ochtend, -middag, -avond en maandag avond nog van kunnen eten ;D Maandag moest dan alleen wat pasta bijgemaakt worden, omdat mijn ouders toen weer thuis waren ;)

Was overigens wel erg lekker - ik houd van een goed gevulde pastasaus, dus zat 'r tofu crum, crispy maïs en doperwtjes in, en een pakje Tomato Frito - Paprika. *nyam nyam*   :hungry:
wat is tofu crum?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Kiwi

« Reactie #329 Gepost op: 12 september 2010, 16:47:01 »
Tofugehakt denk ik?

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #330 Gepost op: 12 september 2010, 17:06:15 »
Verkruimelde tofu?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #331 Gepost op: 16 november 2010, 20:31:29 »
Hm, ik dacht dat ik de pan met gnocchi wel zonder theedoek kon afgieten. Ging lang goed, dat wel.

Offline Chantal

• 127
« Reactie #332 Gepost op: 26 november 2010, 12:41:48 »
Ik was laatst een beetje moe en toen tilde ik de pan met pasta over de pan met saus & groente om hem af te gieten, ik bleef met mijn mouw aan de wokpan hangen (of zoiets, het ging zo snel), mijn wokpan kieperde om op de grond en mijn pastasaus belandde... nou ja, overal in de keuken, op de grond, tegen de kastjes, etc. Moest eerst dus flink poetsen voordat ik iets nieuws kon koken.

Aiko

« Reactie #333 Gepost op: 26 november 2010, 18:32:34 »
Hm, ik dacht dat ik de pan met gnocchi wel zonder theedoek kon afgieten. Ging lang goed, dat wel.

Altijd bij blazen, anders brandt de waterdamp zo'n beetje in alles onbeschermd in.

Bartonius

« Reactie #334 Gepost op: 29 november 2010, 15:09:52 »
Ooit geprobeerd zo'n grote, rechthoekige pizza gemaakt? Hartstikke leuk en nog lekkerder. Alleen..

Ik had het deeg mooi uitgerold, tomatensaus erover, kaas erop, en het beleg! Prachtige pizza! Alleen was ik vergeten dat je eerst het deeg moest opvouwen en op de bakplaat leggen...
Het is erg moeilijk om deeg met beleg in je eentje op een bakplaat te leggen. :p

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #335 Gepost op: 29 november 2010, 15:27:46 »
 ;D
Zo heeft iemand ooit de calzone uitgevonden.

« Reactie #336 Gepost op: 29 november 2010, 19:18:50 »
Hoera, kookblunders! Hoeveel wil je er?

Heel handig: Franse snelklaarpasta bereiden als ware het Honig volkorenmacaroni. Na drie minuten geraakt het in staat van ontbinding en hou je nog slechts een amorfe smakeloze massa over die je nooit meer je pan uitgebikt krijgt.

Maar toen had ik tenminste nog voedsel in het pannetje gedaan. Enig idee hoe raar het gaat ruiken in je huis als je een lege pan op het gas zet en vervolgens onverwacht bezoek krijgt? Ik wel. Ik weet nu ook dat je zo'n pannetje nooit na een half uur met je blote handen van het fornuis moet rukken. Au.

Ovenfrietjes cremeren in een oven op magnetronstand (turbo) is ook al geen succes. Vooral niet als je behept bent met een rookmelder die aangesloten is op de centrale meldkamer. Ik kan je vertellen dat het heel bijzonder is als je minikeukentje ineens bevolkt wordt door een kudde brandweermannen in vol ornaat die gezamenlijk een uitgebreide studie maken van je verkoolde patatjes.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #337 Gepost op: 29 november 2010, 19:41:09 »
 ;D

Bartonius

« Reactie #338 Gepost op: 30 november 2010, 11:37:14 »
Ovenfrietjes cremeren in een oven op magnetronstand (turbo) is ook al geen succes.

Ovenfrietjes uberhaupt! Een keer met vrienden geprobeerd. Na een tijdje dachten we dat er nog meer friet bij moest. Toen de plastic zak het bord aanraakte, smolt het en bleef het vastzitten. Mmm, slappe frietjes met gesmolten plastic!

« Reactie #339 Gepost op: 30 november 2010, 19:12:34 »
Eet smakelijk  ;D.

Doet me denken aan mijn exvriendje. Moest op tijd de deur weer uit, dus nog even gauw een pizza in de oven geschoven. Helaas had ie het piepschuimen rondje onder de pizza meegebakken, dat werd dus de pizzahut op het station.