Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kookblunders
« Reactie #360 Gepost op: 14 februari 2011, 17:44:39 »
Ik had net guacamole gemaakt voor bij mijn restje chili en de ene overgebleven tortilla. Pas toen ik het bijna op had, ontdekte ik welk -toch wel vrij essentieel ingrediënt- ik vergeten was... de knoflook.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #361 Gepost op: 19 februari 2011, 17:15:45 »
Vandaag bakmarathon voor verjaardagsfeestje morgen en alles liep een beetje in het honderd. Een chocoladecake in de oven, de crumble voor de 'creme met knubbelkestaart' stond al klaar. Net als de mengeling van bloem en basterdsuiker om de taartbodem van de blueberry-cheesecake te maken. En toen ging het fout, want ik kieperde de crumble in de keukenmachine ipv de andere mengeling, daarbij nog boter en ei. En toen zag mijn deeg er heel erg anders uit.  ::) Ik heb het maar voorlopig in de frigo gezet, en ga morgen proberen er nog koekjes van te bakken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #362 Gepost op: 19 februari 2011, 17:30:37 »
Vandaag bakmarathon voor verjaardagsfeestje morgen en alles liep een beetje in het honderd. Een chocoladecake in de oven, de crumble voor de 'creme met knubbelkestaart' stond al klaar. Net als de mengeling van bloem en basterdsuiker om de taartbodem van de blueberry-cheesecake te maken. En toen ging het fout, want ik kieperde de crumble in de keukenmachine ipv de andere mengeling, daarbij nog boter en ei. En toen zag mijn deeg er heel erg anders uit.  ::) Ik heb het maar voorlopig in de frigo gezet, en ga morgen proberen er nog koekjes van te bakken.

Oh da's balen!
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #363 Gepost op: 19 februari 2011, 17:49:12 »
Ah shit! Ga je alles overnieuw maken of alleen nog koekjes?

Enne... knubbelkestaart?

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #364 Gepost op: 19 februari 2011, 20:25:08 »
Lokale naam voor dit, ik maakte er 1 met appel en 1 met pudding. Dus ik ben gewoon opnieuw begonnen, gelukkig had ik voldoende ingrediënten in huis.
Ook chocoladecake en blueberry-cheesecake (en die is enorm goed gelukt, meestal staat de oven te heet en dan gaat ze te fel rijzen of is de bodem niet doorbakken).

wolfje191

« Reactie #365 Gepost op: 06 maart 2011, 18:36:43 »
Ik heb een keer een Gekookt ei laten aanbranden. ::)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #366 Gepost op: 11 maart 2011, 20:55:54 »
Het is meer een rare kookgebeurtenis dan een kookblunder, en eigenlijk zelfs dat niet, want er werd niets gekookt. Een rare keukengebeurtenis dus bij nader inzien. Of een zinloze keukenmededeling. Vanillevla die je weken te lang in de koelkast laat staan (een open pak dat drie weken over de datum is) gaat ontzettend naar kaas ruiken.
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #367 Gepost op: 12 maart 2011, 08:23:52 »
Je hebt vanille-kaas gemaakt! Daar moet een markt voor zijn.
Bijvoorbeeld het ideale midden tussen een dessert en een kaasplankje?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #368 Gepost op: 12 maart 2011, 09:03:46 »
 :-X ('t Heeft wel zo'n beetje dezelfde kleur.)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen

« Reactie #369 Gepost op: 30 maart 2011, 14:57:04 »
Jai had een leeg pannetje op het vuur laten staan met een kunststof pollepel erin. Ik dacht; wat ruik ik toch? Was het gesmolten kunststof pollepel. Mijn leuke retropannetje beschouw ik ook maar als verloren. :(

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #370 Gepost op: 05 april 2011, 18:49:36 »
Ik maakte Cinnamon Pecan Blondies en die mislukten totaaaal. Ik snap er niets van want ik heb het recept helemaal gevolgd. Het werd een kneiterharde baksteen. Ik heb de ovenschaal weg moeten gooien want het was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Er ging een enorme berg suiker in, zou die zo zijn gaan carameliseren dat het een steen werd?

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #371 Gepost op: 05 april 2011, 21:01:58 »
Shoot, dat is echt goed misgegaan dan.
Als ik het vergelijk met cupcakes, daarin gaat meestal voor dezelfde hoeveelheid bloem iets van 3/4 à een hele cup suiker. Dussehm, als je nog eens durft, de helft van de suiker nemen, denk ik.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #372 Gepost op: 05 april 2011, 21:04:26 »
das inderdaad minder...
Heb je al naar de mensen die het geschreven hebben geschreven?

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #373 Gepost op: 05 april 2011, 21:42:23 »
Minder suiker toch dus he? Ik gebruikte trouwens lichte basterdsuiker omdat er bij stond dat je geen harde suiker moet gebruiken.
Ik zal inderdaad een reactie posten bij het recept, eens horen wat hun verklaring is :-)

Offline Ray01

• **
  • 55
  • Geslacht: Man
« Reactie #374 Gepost op: 05 april 2011, 22:10:40 »
Ik maakte Cinnamon Pecan Blondies en die mislukten totaaaal. Ik snap er niets van want ik heb het recept helemaal gevolgd. Het werd een kneiterharde baksteen. Ik heb de ovenschaal weg moeten gooien want het was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Er ging een enorme berg suiker in, zou die zo zijn gaan carameliseren dat het een steen werd?

Ik heb een paar dagen geleden tuinerwtensoep met laurier en munt gemaakt.

Bij gebrek aan een staafmixer de hete soep geprobeerd te pureren in de blender.
Vervolgens per ongeluk de verkeerde stand gebruikt waardoor, toen de blender op vol vermogen aanstond, het deksel eraf vloog en er zowat een halve liter gepureerde erwten door de keuken vloog  :nooo:

1,5 uur moeten poetsen en mijn arm verbrand, hoe dom kun je zijn...

De volgende dag maar snel een staafmixer gaan kopen, niet te missen zo'n ding.

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #375 Gepost op: 06 april 2011, 22:45:23 »
Minder suiker toch dus he? Ik gebruikte trouwens lichte basterdsuiker omdat er bij stond dat je geen harde suiker moet gebruiken.
Ik zal inderdaad een reactie posten bij het recept, eens horen wat hun verklaring is :-)

Ik heb inmiddels contact met David Leite himself over de mislukte blondies. Als we er uit zijn laat ik het weten!

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #376 Gepost op: 10 april 2011, 17:05:37 »

Ik heb inmiddels contact met David Leite himself over de mislukte blondies. Als we er uit zijn laat ik het weten!

Het was de basterdsuiker. Hoe had ik zo dom kunnen zijn. Een kookblunder dus. Is lichtbruine suiker ook in niet zo harde variant te verkrijgen in Nederland?

Frederique

« Reactie #377 Gepost op: 11 april 2011, 23:46:39 »
Ik heb een keer een Gekookt ei laten aanbranden. ::)

Hier eens een ei "gekookt" in de microgolfoven. Ik had ergens gelezen dat er speciale eierdopjes zijn om dat in te doen, dus ik dacht dat dat met een tas ook wel moest lukken. Ei gebroken, in tas gegoten, in microgolfoven. En gatverdamme, nooit meer. Die textuur was niet meer herkenbaar als voedsel.

Aiko

« Reactie #378 Gepost op: 12 april 2011, 00:02:40 »
Bedoel je met 'tas' een kopje, of zoiets dat je om je arm doet en overvallers mee van je afslaat?

« Reactie #379 Gepost op: 12 april 2011, 00:04:23 »
Het zal die overvallers best leren, maar misschien is het effectiever om die rauwe eieren te gooien zonder tas eromheen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner