Wat je in een betoog doet is de argumenten tegen jouw standpunt één voor één ontkrachten. Dan moet je ze wel kennen, natuurlijk.
Ik zou het toch anders aanpakken: de verschillende redenen dat mensen vegetariër zijn opnoemen en die elk afzonderlijk aanvallen. Is niet helemaal hetzelfde als de stelling "iedereen moet vegetarër worden" ontkrachten, maar een docent die denkt dat vegetarist een woord is heeft dat vast niet door. Het grote voordeel van zo'n aanpak is dat je redenen om géén vegetariër te worden (die zijn er eigenlijk niet) links kunt laten liggen.
1. Dieren zijn zielig of een variant daarop. Is te ontkrachten door te stellen dat het leven van een dier een stuk belangrijker is dan wat er na zijn dood met hem gebeurt. Biologisch vlees houdt in principe rekening met het welzijn van een dier.
2. Vlees is ongezond. Dat kan zijn, maar het staat mensen vrij ongezonde dingen te doen.
3. Vlees kost in verhouding tot de voedingswaarde veel meer energie dan plantaardig voedsel. Klopt, maar desondanks is er voedsel zat om de wereld te voeden (hoewel het niet eerlijk verdeeld wordt, maar dat is een ander verhaal)
Het is wat sketchy, maar zoiets zou ik doen, denk ik.