Daar word ik dus helemaal niet goed van! Je drinkt toch iets omdat je het lekker vindt, niet omdat het toevallig net even hip is?!
In bepaalde kringen drinken ze het omdat het hip is. Men vindt het dan ook wel lekker, dat wel, maar het wordt vooral besteld vanwege hippigheid. Zelfde gebeurde met Breezers een paar jaar terug en een tijd daarvoor met Corona. En toen ik veertien was, was het bij ons - maar ik kom uit een boerengat - heel stoer om Duvel te drinken. Dus dan deed je dat en dan vroeg je je af: gatverdamme waarom ligt er van dat vieze witte spul op de bodem?
Ik vind dat op zich niet zo raar: samen drinken en eten is een sociaal gebeuren waarbij je banden versterkt. En dat lukt het best door te doen wat in je kringetje als sociaal wenselijk bestempeld wordt. Als je in hippe kringen verkeert, zul je doorgaans geen Wiener Schnitzel met Sinas bestellen. Sterker nog: je houdt je met je hippe vrienden niet op in tenten waar dat gekookt/geschonken wordt. Als je meer burgerlijke vrienden hebt, vind je dat maar aanstellerij en zul je meer "gewone" dingen bestellen. En als je tegendraads bent en een tegendraadse kennissenkring hebt, dan doe je gewoon lekker tegendraads. Iesse siempel.