Vegatopia Forum

De stijlpolitie in de keuken

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:De stijlpolitie in de keuken
« Reactie #60 Gepost op: 07 december 2004, 18:09:36 »
Wilde je gevulde eieren en wijn vergelijken?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #61 Gepost op: 07 december 2004, 18:11:07 »
in wijn heb je toch ook trends?
tien jaar geleden dronk niemand zuid-afrikaanse of australische wijn toch?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #62 Gepost op: 07 december 2004, 18:16:48 »
Of rosé. Dat is ook alweer over z'n hoogtepunt heen. Maar een paar jaar geleden kun je je niet voorstellen dat iemand dat überhaupt nog zou drinken. In 2003 kon je geen strandtent binnenwandelen of men stond er rosé te pimpelen.

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 07 december 2004, 18:57:00 »
Ik blijf overigens bij mijn voorspelling dat Cider de nieuwe rosé wordt.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #64 Gepost op: 07 december 2004, 22:02:25 »
Ik blijf overigens bij mijn voorspelling dat Cider de nieuwe rosé wordt.

engelse of franse?
,,,,فلافل

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #65 Gepost op: 07 december 2004, 22:12:03 »
Spaanse en Zuid-Afrikaanse, vooral, maar net als met rosé zal dat de gemiddelde drinker een rotzorg zijn.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #66 Gepost op: 07 december 2004, 22:15:15 »
ehm.. ik bedoelde: je hebt Engelse cider en da's bier. Je hebt Franse cider en da's wijn. Dat bedoelde ik. Maar ik begrijp dat je de wijn variant bedoeld. Mmm die kan je ook warm drinken, goed idee: warme cider in de winter, droge rose in de zomer  :yummie:
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #67 Gepost op: 07 december 2004, 22:17:29 »
ehm.. ik bedoelde: je hebt Engelse cider en da's bier
Strongbow :ylsuper:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #68 Gepost op: 07 december 2004, 22:27:23 »
Ik schat de kansen van cider laag in eigenlijk. Ik zou het zelf erg grappig vinden als iets als saké ineens hopeloos hip wordt, of dat iedereen in semi-Rusland sfeer pure wodka achterover gaat slaan. Misschien is dat laatste nog zo ver gezocht niet nu diverse oostbloklanden snel aan het verwestersen zijn, waardoor trends en gebruiken daarvandaan ook sneller hierheen kunnen waaien.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #69 Gepost op: 07 december 2004, 22:30:12 »
wodka en sake zijn al in geweest
,,,,فلافل

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #70 Gepost op: 07 december 2004, 23:32:03 »
Misschien leg ik het er nu te dik bovenop ofzo maar ik ben echt heel blij dat die dingen totaal aan mij voorbij gaan  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #71 Gepost op: 07 december 2004, 23:37:31 »
wodka en sake zijn al in geweest
Maar sake is nooit zo groot geweest als rose, en wodka heeft zijn eigen niche veroverd in de in-gemene combinatie met red bull.

Trouwens, wodka, dat is toch eigenlijk alleen maar geschikt om heel snel heel zat te worden?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

« Reactie #72 Gepost op: 08 december 2004, 07:07:18 »
Wie bepaalt eigenlijk of een gerecht uit is of niet? En hoe kom ik dat te weten dan? Want van de garnalencocktail, gevulde eieren en dadels met monchou wist ik het ook niet..  ::)
waarschijnlijk restaurants en cateraars, zoals selly en bart
en als je niet uberhip wilt zijn, maar wel mee wilt doen, kun je prima in de allerhande bladeren voor inspiratie
allerhande loopt dan misschien wel niet voor, maar hele volksstammen doen hun boodschappen nog steeds met de allerhande in hun hand, dus het blad bepaalt uiteindelijk wel welke hype een trend wordt

Ik lees de Allerhande ook wel iedere maand, maar ik wil helemaal niet meedoen met trends, en ik hoef niet zo nodig superhip te zijn koken. Als G. en ik maar lekker vinden wat we eten, verder maakt het me helemaal niet uit wat anderen er van vinden. En ik snap de mensen niet die geen dadels met monchou meer durven eten (of alleen stiekem) omdat dat uit zou zijn. Als je die lekker vindt dan eet je ze toch gewoon!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #73 Gepost op: 08 december 2004, 08:13:04 »
wodka heeft zijn eigen niche veroverd in de in-gemene combinatie met red bull.

:ylsuper:
« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 08:14:09 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Kiwi

« Reactie #74 Gepost op: 08 december 2004, 08:24:17 »
Of rosé. Dat is ook alweer over z'n hoogtepunt heen. Maar een paar jaar geleden kun je je niet voorstellen dat iemand dat überhaupt nog zou drinken. In 2003 kon je geen strandtent binnenwandelen of men stond er rosé te pimpelen.

Daar word ik dus helemaal niet goed van! Je drinkt toch iets omdat je het lekker vindt, niet omdat het toevallig net even hip is?! Of vinden al die mensen rosé eigenlijk heel erg lekker maar durven ze het niet te drinken als het niet 'in' is?
Is er iemand die in 2003 wel rosé dronk maar daarvoor en sindsdien niet meer en die mij dit uit kan leggen?

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #75 Gepost op: 08 december 2004, 08:49:39 »
Daar word ik dus helemaal niet goed van! Je drinkt toch iets omdat je het lekker vindt, niet omdat het toevallig net even hip is?!

In bepaalde kringen drinken ze het omdat het hip is. Men vindt het dan ook wel lekker, dat wel, maar het wordt vooral besteld vanwege hippigheid. Zelfde gebeurde met Breezers een paar jaar terug en een tijd daarvoor met Corona. En toen ik veertien was, was het bij ons - maar ik kom uit een boerengat - heel stoer om Duvel te drinken. Dus dan deed je dat en dan vroeg je je af: gatverdamme waarom ligt er van dat vieze witte spul op de bodem?

Ik vind dat op zich niet zo raar: samen drinken en eten is een sociaal gebeuren waarbij je banden versterkt. En dat lukt het best door te doen wat in je kringetje als sociaal wenselijk bestempeld wordt. Als je in hippe kringen verkeert, zul je doorgaans geen Wiener Schnitzel met Sinas bestellen. Sterker nog: je houdt je met je hippe vrienden niet op in tenten waar dat gekookt/geschonken wordt. Als je meer burgerlijke vrienden hebt, vind je dat maar aanstellerij en zul je meer "gewone" dingen bestellen. En als je tegendraads bent en een tegendraadse kennissenkring hebt, dan doe je gewoon lekker tegendraads. Iesse siempel.

Kiwi

« Reactie #76 Gepost op: 08 december 2004, 08:55:46 »
Als je meer burgerlijke vrienden hebt, vind je dat maar aanstellerij en zul je meer "gewone" dingen bestellen. En als je tegendraads bent en een tegendraadse kennissenkring hebt, dan doe je gewoon lekker tegendraads. Iesse siempel.

Ik vind mezelf zeker niet burgerlijk, en ook niet tegendraads, maar ik bepaal graag zelf waar ik trek in heb. En het lijkt me dat de mensen die hier op het forum komen over het algemeen prima voor zichzelf kunnen denken (waarom zouden ze anders vegetariër of veganist geworden zijn?), dus waarom zouden ze dan mee willen lopen met allerlei trends? Voor hun vriendenkring? Jammer van die 'vrienden', als zij er niet mee kunnen leven dat ik geen rosé drink hebben zij pech gehad, niet ik!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #77 Gepost op: 08 december 2004, 09:00:57 »
Er zijn ook producten die het nooooit meer lukt om in de mode te komen: sherry is er een van. Jaren geleden hebben ze nog eens een campagne gehad om sherry hip te maken, jammerlijk mislukt. Mensen laten zich dus toch niet zo heel erg sturen, er zijn grenzen (zoals sherry!)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiwi

« Reactie #78 Gepost op: 08 december 2004, 09:06:45 »
Er zijn ook producten die het nooooit meer lukt om in de mode te komen: sherry is er een van. Jaren geleden hebben ze nog eens een campagne gehad om sherry hip te maken, jammerlijk mislukt. Mensen laten zich dus toch niet zo heel erg sturen, er zijn grenzen (zoals sherry!)

Nou... op mijn schoonmoeder en haar vriendin heeft het anders wel een tijdje effect gehad hoor! ;D

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #79 Gepost op: 08 december 2004, 09:43:49 »
En het lijkt me dat de mensen die hier op het forum komen over het algemeen prima voor zichzelf kunnen denken (waarom zouden ze anders vegetariër of veganist geworden zijn?), dus waarom zouden ze dan mee willen lopen met allerlei trends?

Het fijne van trends is dat je ze ook gewoon kunt negeren. Het is maar wat je wilt. Ik denk dat vegetariërs over het algemeen - maar generaliseren is gevaarlijk - veelal een (milde tot ernstige) afkeer hebben van wat 'men' doet of wenselijk vindt. Is heel begrijpelijk. Maar... Nou ja, dat drijft veel te ver van het onderwerp van dit forum af. In 't Café is de mode/kuddegedrag-thread daar meer geschikt voor.