Zo.. ik weet dat niet iedereen het er mee eens is, maar toch is het leuk: welk eten en drinken kan volgens jullie in 2006 helemaal niet meer, en welk eten en drinken gaat het helemaal maken? En om het wat concreter te maken: wat kan je aan een vegetarier in 2006 echt niet meer voorzetten?
Ik vind:
gaat het worden in 2006:
- Cider wordt de nieuwe rose (was ook al een voorspelling vorig jaar en inmiddels wel in Amsterdam al een cider-restaurant gespot maar het kan nog beter).
- Rose blijft de nieuwe rose
- Cocktails gaan ook in de provincie populair worden
- De Rustieke boerenkeuken wordt in, en 'Sunday Roast's (kan ook veggie!) worden hip
- en (gruwel) ik vrees dat fruit in het hoofdgerecht een trent in 2006 gaat worden
- notengerechten worden hip
- ik hoop dat babygroenten nog wat worden maar ik heb er een hard hoofd in
- je eigen moestuin wordt hip
- koken met restjes wordt hip
- en misschien wordt de warme lunch ook wel hip
kan niet meer in 2006:
- pijnboompitten (ondanks de notengerechten). Zeker omdat ze zo'n beetje altijd al muf uit het zakje komen
- zongedroogde tomaten (nou goed, maar alleen met mate dan)
- schuims/mousse van groenten
- geitenkaas met honing uit de oven heeft z'n beste tijd toch ook wel gehad
- van mij persoonlijk mogen dure restaurants aan veggie's echt niet meer een tagliatelle of risotto voorzetten, hoeveel morieljes en truffels ze er ook in mikken: dit is geen hoofdgerecht dat een sjiek restaraunt waardig is
. Bij etentjes bij mensen thuis is tagliatelle en risotto natuurlijk weer wel een goede veggie keuze.
- en helaas: ik ben bang dat biologisch eten minder gangbaar wordt