Vegatopia Forum

Poll

Wat is je favoriete supermarkt?

lbert Heijn
59 (59%)
ldi/Lidl
6 (6%)
1000
2 (2%)
irk v/d Broek
6 (6%)
onmar
0 (0%)
par
0 (0%)
uper de Boer
2 (2%)
nders, namelijk...
25 (25%)

Totaal aantal stemmen: 47

Favo supermarkt (NL)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cinnamon

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #100 Gepost op: 23 mei 2006, 13:15:04 »
Mijn favo supermarkt is de DEEN. Volgens mij alleen in Noord Holland en het komt uit Hoorn (we hebben er hier ook veel  ::)) In verhouding met andere supermarkten (behalve AH dan) een redelijk groot aanbod in vegetarische producten en qua prijs ook erg oké  8) hun ''eigen merk'' veg hamburgers zijn echt JAMMIE :D

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #101 Gepost op: 23 mei 2006, 14:30:07 »
Oh Ja, de DEEN, helaas maar 1 filiaal in Amsterdam waar ik altijd mijn bodschappen deed toen ik daar vlakbij werkte. Prettige supermarkt !




Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #102 Gepost op: 21 juni 2006, 12:26:34 »
De 'Vomar' staat nu met stip op nr. 1 bij mij. Sinds ik in de buurt van m'n nieuwe huis de megagrote Vomar heb ontdekt ben ik er niet meer weg te slaan. Een heerlijke winkel die alles heeft (ook op vegetarisch gebied), niet al te duur is en belangrijker nog niet al te druk is op zaterdag of na werktijd met megarijen voor de kassa.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #103 Gepost op: 21 juni 2006, 14:20:57 »
Mogelijk een resultaat van de prijzenslag...

Het schijnt dat de prijzenslag weer is afgelopen en nu alles weer sjieker en duurder moet.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #104 Gepost op: 21 juni 2006, 15:08:23 »
Mooi, wordt het weer rustiger bij de kringloopwinkels!

Toni

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #105 Gepost op: 21 juni 2006, 22:34:45 »
Heb gestemd voor dirk v.d broek
Die heeft veel meer assortiment voor
vegetarische klanten,vindt ik.
Alhoewel albert heijn ook best veel
heeft.

Anticarne

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #106 Gepost op: 22 juni 2006, 14:30:32 »
Voor mij de Jumbo. Het assortiment is heel uitgebreid en de rekening valt altijd mee (i.t.t. Plus en AH). De C1000 heeft een werkelijk erbarmelijk assortiment hier in Roermond. Aan vleesvervangers hebben ze bij Jumbo zo'n beetje alles en ook soja kaas, etc. en de wat exotischere groenten en producten zijn er doorgaans goed te vinden.
Daarnaast ben ik veel bij de toko en de natuurwinkel te vinden.

Jammer dat ze in NL (nog ?) niet zo ver zijn als in Engeland want daar is de supermarkt altijd een waar paradijs voor de vegetariër!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #107 Gepost op: 07 augustus 2006, 20:07:54 »
De AH-Bonusmail is veranderd (ging gelijk even mis, dus ik kreeg een tweede, verbeterde): ziet er prachtig uit. Maar ik heb mij afgemeld. Er staat nu een Bonus per produktgroep met links naar de AH-site. Dan ben ik dus wel even bezig i.p.v. in een minuut zien wat er voordelig is deze week en dat heb ik er niet voor over.
de tuin: dat ben ik

Pebbles

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #108 Gepost op: 23 augustus 2006, 21:34:38 »
Dehlaize (ik weet niet of je dit in Nederl ook hebt), maar daar hebben ze echt veel lekkere veggie dingen  :)

de bioshop is ook heel leuk, maar duur, er is heel veel veggie en vega food te vinden

pitbone45

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #109 Gepost op: 28 augustus 2006, 15:14:39 »
Jumbo. Beter en goedkoper dan in elk geval AH.
En ik kom in allebei.

Mjann

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #110 Gepost op: 01 september 2006, 12:31:13 »
Coop ;)

wendy

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #111 Gepost op: 02 september 2006, 11:46:44 »
Geen twijfel mogelijk AH....

Terwijl ik jaren gelden nooit daar heen wou...
Dacht dat hij erg duur was maar als je een beetje op de eigen merk produkten let valt het reuze mee..
En natuurlijk omdat zij de meeste aandacht besteden aan vega produkten!
Ik lees ook altijd hun maandelijkse blad de allerhande... staat ook bijna altijd wel wat in voor vega's

(Jumbo is ook prima hoor maar die hebben wij hier niet...)
« Laatst bewerkt op: 02 september 2006, 11:47:42 door wendy »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #112 Gepost op: 22 september 2011, 17:50:08 »
Nog niet online maar wel in de krant: de recensiekoning over groente en fruit bij de Albert Heijn. Gesuggereerd wordt dat bij de AH goedkoop ingekochte afgekeurde partijen worden verkocht. Binnen een paar dagen rot, zeg maar. Maar ja, andere supermarkten doen het vast ook.


Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #113 Gepost op: 22 september 2011, 19:44:47 »
Wie of wat is de recensiekoning?
Ik koop zelden groenten in de super, heel soms bio groenten bij AH. Toch had ik, ook al vind ik de groenten van de super 3x niks, niet de indruk dat het vlug bederft.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #114 Gepost op: 23 september 2011, 00:41:47 »
http://www.recensiekoning.nl/

De autoriteit op alles wat te recenseren valt (alles dus).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #115 Gepost op: 23 september 2011, 01:38:14 »
Ik koop zelden groenten in de super, heel soms bio groenten bij AH. Toch had ik, ook al vind ik de groenten van de super 3x niks, niet de indruk dat het vlug bederft.
Waar koop je dan je groenten (behalve bij de Marqt  ;D)? Ok, toen ik nog in Enschede woonde, was de zaterdagmarkt vaste prik. Hier in Duitsland heb ik het probleem dat de doordeweekse markten al weg zijn als ik uit mijn werk kom. En de zaterdagse markt loopt ook al ten einde als we uitgebruncht zijn. Rest nog de groenteboer, die voornamelijk fruit aanbiedt. Of de Turk, waar de kwaliteit van het aanbod nogal fluctueert (soms vertrek ik met zakken vol groente, vaak blijft het bij bulgur, yoghurt en pepertjes). Daarbij vergeleken vind ik het groenteaanbod bij de Rewe of (foei!) Lidl (in Duitsland dan) een zegen. Maar ja, ik woon dan ook niet in Amsterdam.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #116 Gepost op: 23 september 2011, 09:12:25 »
Ik koop wel de meeste groente bij de AH en toevallig dacht ik gisteren toen ik een rode paprika aan het uitzoeken was (die zijn nu in de bonus) dat het vast een goedkope lading was want ze waren vrijwel allemaal al gerimpeld en hadden plekjes. Het zou me dus niks verbazen als het echt zo is.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #117 Gepost op: 23 september 2011, 11:13:01 »
Meten we kwaliteit aan de houdbaarheid?

Het lijkt me heel normaal dat een goedkoper ingekocht product ook goedkoper doorverkocht wordt. Het zal ook sneller verkopen nu het in de aanbieding is.
En wat zou er anders moeten gebeuren met 'inferieure' producten? Op de markt kun je juist die producten goedkoper krijgen en daar verwachten we ineens niet dat het lang mee zal gaan? Paprika's horen sowieso toch niet 3 weken in je groentelade te overleven?


Ik begrijp de verbazing niet helemaal, geloof ik...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #118 Gepost op: 23 september 2011, 20:08:09 »

Waar koop je dan je groenten (behalve bij de Marqt  ;D)? Ok, toen ik nog in Enschede woonde, was de zaterdagmarkt vaste prik. Hier in Duitsland heb ik het probleem dat de doordeweekse markten al weg zijn als ik uit mijn werk kom. En de zaterdagse markt loopt ook al ten einde als we uitgebruncht zijn. Rest nog de groenteboer, die voornamelijk fruit aanbiedt. Of de Turk, waar de kwaliteit van het aanbod nogal fluctueert (soms vertrek ik met zakken vol groente, vaak blijft het bij bulgur, yoghurt en pepertjes). Daarbij vergeleken vind ik het groenteaanbod bij de Rewe of (foei!) Lidl (in Duitsland dan) een zegen. Maar ja, ik woon dan ook niet in Amsterdam.

Inderdaad soms bij Marqt (waarom is dat ;D) maar vooral bij de boerenmarkt (op zaterdag, ik ga daar voor het middaguur heen over het algemeen), en ook bij de biologische winkel. Bij AH eigenlijk alleen als ik alleen een boodschap kan doen in de avonduren, bv als ik terugkom van vakantie op zondag namiddag ofzo, of als ik te weinig heb ingekocht, dan koop ik er een bio paprika of bio wortel of bio witlof of een niet-bio aubergine of sla. Heel soms iets bij de Turk, en af en toe paksoi of Aziatische aubergines of iets dergelijks uit de toko, maar dat heeft niet mn voorkeur.  Ik koop ook wel eens wat van het (bio of gewone) groenteschap in de horecasuper, maar daar kom ik niet erg vaak.
Als ik opeens zwaar zou moeten bezuinigen, zou ik overstappen op de gewone markt en Turkse winkel, niet op een super. Bij de super haal ik eigenlijk alleen houdbaar spul en vegaburgers en soms bio zuivel.

En wel een zinnige opmerking van Bast trouwens.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2011, 21:56:06 door Selly »
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #119 Gepost op: 23 september 2011, 21:43:53 »
Ik haal de meeste boodschappen (qua groen) ook bij te groenteturk; meestal Genco, ook wel Asya Market naast de Blokker geregeld. Specifieke groente bij de natuurwinkel (raapstelen bv) en groente die bio echt veel beter smaken dan plof-groente (wortels en kleine piepers). Soms haal ik ook wel groente bij de AH, meestal als het pas in de bonus is of ik op een tijdstip boodschappen aan het doen ben dat de overige winkels dicht zijn. Op de markt koop ik ook wel het eea, ik weet welke kramen goede en welke slechte spullen verkopen. Mijn ervaring is dat de Turk vaak goedkoper is en betere kwaliteit heeft dan de markt. Bio zuivel en eieren haal ik meestal wel bij de AH, omdat het dan meestal net iets goedkoper is dan bij de natuurwinkel. Nepvleesjes meestal ook bij de AH en ik wil voortaan alleen nog maar tofu van de toko.
Ik sta ook raar te kijken als een paprika weken kan overleven, maar ik vind de kwaliteit van groente en fruit van de AH toch vaak anders. Zo heb ik afgelopen zomer al zeker 3x gehad dat ik nectarines haalde en deze liet narijpen op de fruitschaal. Ineens waren ze zowat rot, maar toch niet smaakvol. Met de nectarines van Genco heb ik dat helemaal niet gehad.

Bij de toko koop ik bijna geen verse groente/fruit. Ik hou niet zo van paksoi, dus eet dan spinazie of romainesla en dat komt van de groenteturk. Ze hebben er meestal wel nasi-peren en als ik er ben, neem ik meestal wel een zakje mee. Verder koop ik er blikken, flessen, potten en andere houdbare dingen. Soms ook speciale pepertjes of verse specerijen die hier niet zo verkocht worden (verse laos bv).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy