Vegatopia Forum

Poll

Wat is je favoriete supermarkt?

lbert Heijn
59 (59%)
ldi/Lidl
6 (6%)
1000
2 (2%)
irk v/d Broek
6 (6%)
onmar
0 (0%)
par
0 (0%)
uper de Boer
2 (2%)
nders, namelijk...
25 (25%)

Totaal aantal stemmen: 47

Favo supermarkt (NL)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #40 Gepost op: 05 januari 2005, 21:42:12 »
Ik vind AH eigenlijk net te hard proberen om geen supermarkt te zijn. Tuurlijk hoeft er geen lelijk ongezellig en eigenlijk onprettig licht te zijn, of dicht opeenstaande volgepakte schappen, zoals bij de Edah, maar je kan het ook overdrijven.

Ik snap trouwens niet dat mensen het trekken dat ze hun eten allemaal bij de supermarkt moeten halen. Ik zou dat zo'n verarming vinden. Ik ga toch liever naar tokootjes enzo, want dat is gewoon minder gelikt. Niks hippe bullshit.

Toen ik nog in DE stad woonde had ik ook de luxe van even op de fiets naar de toko/turk/whatever. Nu ik mijzelf heb opgesloten, ben ik toch afhankelijk van de locale buurtsuper, dus is geen kwestie van hippe stierenpoep, maar een kwestie van beschikbaarheid.

Ik heb qua Zuper gestemd op anders. Voorheen was ik helemaal AH-minded, idd niet vanwege de prijzen maar wel vanwege het uitgebreide assortiment en de goede kwaliteit van de (meeste) producten. Sinds 2 maanden heb ik de luxe beschikking over een JUmbo in de buurt, waar ik 1x in de week boodschappen doe voor de hele week. Assortiment waar AH een puntje aan kan zuigen, goede kwaliteit, service en de prijzen van dirk vd broek/aldi niveau. Tis wel opletten geblazen bij de kassa, want als iets verkeerd aangeslagen wordt krijg je je volledige aankoopbedrag van dat produkt terug, en als je meer dan 3 mensen voor je hebt bij de kassa krijg je zelfs al je boodschappen gratis! Dat laatste heb ik dus nog nooit gehad (ze kijken wel uit) maar dus ook geen ergernissen van lange rijen. Ik heb wel al een aantal keer quorngehakt en blokjes gratis mee naar huis genomen omdat ze in de actie waren voor 2 maanden, maar iedere keer verkeerd werden aangeslagen... geloof toch dat ik al gauw voor zo'n 20 euro aan gratis quorn heb meegekregen!  :o
Jammer dat ze nog niet op zoveel plaatsen zitten...  :'(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #41 Gepost op: 05 januari 2005, 21:53:24 »
en als je meer dan 3 mensen voor je hebt bij de kassa krijg je zelfs al je boodschappen gratis!

Hm, valt daar niet misbruik van te maken?  :devil: Je gaat b.v. met een grote groep mensen tegelijk boodschappen doen en dan maar snel naar de kassa...

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #42 Gepost op: 06 januari 2005, 07:27:22 »
Hm, valt daar niet misbruik van te maken?  :devil: Je gaat b.v. met een grote groep mensen tegelijk boodschappen doen en dan maar snel naar de kassa...

Dit is in het begin wel eens geprobeerd volgens mij. Ze hebben aan het begin van de winkel een detectiesysteem dat registreert hoeveel mensen er binnenkomen. Aan de hand daarvan wordt berekend hoeveel kassa's er bij moeten. Als je met een grote groep mensen gaat en je laadt allemaal je kar flink vol bestaat inderdaad de kans dat er iemand als 4e aansluit bij de kassa. Maar dan heb je inmiddels met z'n allen zoveel uitgegeven dat ik me afvraag of het de moeite waard is.
Of je moet met allemaal mandjes gaan, en dan maar flink treuzelen bij het afrekenen natuurlijk. :devil:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #43 Gepost op: 06 januari 2005, 08:50:18 »
De eerste drie kopen alleen een rolletje snoep of zo natuurlijk. En dan gaat er iemand met een volle kar achter staan.

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #44 Gepost op: 06 januari 2005, 08:52:43 »
Maar dan moet je dus heel erg treuzelen bij het afrekenen, anders duurt het niet lang genoeg om alle rijen aan te houden. De regel is namelijk dat er eerst bij alle kassa's een rij van drie personen moet staan, voordat ergens een 4e klant iets gratis krijgt. En als je zoiets wilt proberen zullen ze meteen alle kassa's opengooien, zodat de rijen snel verdwijnen.


Edit: en als alle kassa's open zijn geldt de actie niet meer volgens de regels op de website:
Citaat
Wij hebben deze ergernis omgezet in een Zekerheid: bij Jumbo hoeft u nooit onnodig lang te wachten bij de kassa. Wij geven u zelfs een keiharde garantie. Staat u als 4e wachtende in de rij, zijn nog niet alle kassa’s open en kunt u niet aansluiten in een andere, kortere rij? Dan krijgt u van ons al uw boodschappen gratis! Uw hele kar, zonder smoesjes. Zo hoeft u bij Jumbo nooit onnodig lang te wachten. Probeer het zelf maar!
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2005, 09:00:36 door Kiwi »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #45 Gepost op: 06 januari 2005, 08:59:29 »
Maar stel dat ze 10 kassa's hebben (hee, ik hoor nu een reclame voor Jumbo Supermarkten op de radio) en je komt met 31 mensen binnen, en je rekent tegelijk af, dan is er toch bij alle kassa's een rij van drie personen waar iemand dan achter kan staan?

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #46 Gepost op: 06 januari 2005, 09:01:58 »
Hihi, daar dacht ik ook al aan, maar dat geldt dus alleen als nog niet alle kassa's open zijn. Zie de aanpassing aan mijn vorige bericht.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #47 Gepost op: 06 januari 2005, 09:08:23 »
Ah, ok, da's slim.

Bij de AH hadden ze ook even een actie "Staan er drie in de rij? Dan doen we er een kassa bij", maar daar zijn ze maar mee gestopt, omdat het een loze belofte bleek.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #48 Gepost op: 07 januari 2005, 13:02:54 »
ja die hadden wij ook, al tegen geprotesteerd voordat die actie liep, maar nee, dat soort dingen worden door het hoofdkantoor bepaald, dus mogen wij niet over beslissen
na een paar dagen op aandringen van klanten toch die posters maar weggehaald

het is ook niet zo dat mensen zich gelijkmatig distribueren over de aanwezige kassa's, ik werkte gister, en zat als enige zonder buren, en heb ook pas wat te doen gekregen, toen ik nog de enige was die een kassa bemande, omdat er een aantal collega's zijn weggelopen
Supercalifragilisticexpialidocious!

bienne

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #49 Gepost op: 10 januari 2005, 18:10:39 »
In eerste instantie,wilde ik op Ah stemmen, die heeft veel keus. En ik kom er graag.
Sinds kort kom ik bij de super de boer en daar hebben ze een grote keus aan veelal lekkere dingen.
Sate sticks (oid), falafal zijn erg lekker. Alleen het beleg voor je brood vind ik minder.

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2005, 16:00:34 »
De AH is duur, maar ik kan het meestal toch niet over mijn hart verkrijgen ergens anders heen te gaan. Vooral aan het eind van de dag, na mijn werk. Dan heb ik in mijn hoofd wat ik zoal wil gaan eten en dan moet ik er echt niet meer over nadenken. Ga ik naar de C1000/Dirk/whatever, dan hebben ze negen van de tien keer niet de spullen die ik moet hebben. En als ik érgens sjaggerijnig van wordt...
Dus voor mijn eigen gezondheid (en niet die van mijn bankrekening  ;D): Lang leven de sfeerverlichting en alle dure producten op ooghoogte!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #51 Gepost op: 17 januari 2005, 09:32:14 »
Ik kom regelmatig bij: Komart, Vomar, AH, C1000 en Deen.
Bij Deen en Vomar kloppen de kassabonnetjes altijd.
Bij AH en bij Komart worden de meeste fouten gemaakt. Ik heb geen zin om die voortdurend na te kijken, dus ik vrees dat het nog erger is dan ik ervaren heb.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2005, 09:33:03 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #52 Gepost op: 17 januari 2005, 09:52:15 »
Als ik het merk (altijd in mijn voordeel dan) zeg ik het wel. Misschien is het beter om het niet te zeggen, om te compenseren voor de keren dat je het niet merkt (en het in je nadeel is).

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #53 Gepost op: 17 januari 2005, 09:55:42 »
Als ik het merk (altijd in mijn voordeel dan) zeg ik het wel. Misschien is het beter om het niet te zeggen, om te compenseren voor de keren dat je het niet merkt (en het in je nadeel is).
heb jij nooit last van niet-afgetrokken-bonuskorting?
op het hoofdkantoor vergeten ze regelmatig producten voor de bonusprijs in de computer te zetten, en om de een of andere reden lijken we dat zelf niet te kunnen, dus moeten al die mensen die een dergelijk product kopen naar de service-counter en daar hun geld terugvragen

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #54 Gepost op: 17 januari 2005, 10:05:28 »
Ik heb nooit bonuskorting, dus heb ik nooit last van niet-afgetrokken-bonuskorting.
Hiep hoi!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #55 Gepost op: 17 januari 2005, 10:13:12 »
dan moet je meer geitenkaas kopen, dat is heel vaak in de bonus
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #56 Gepost op: 17 januari 2005, 10:16:59 »
Maar ik vermoed dat de kassamensen me sowieso geen bonuskorting willen geven, want ik heb geen bonuspas.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #57 Gepost op: 17 januari 2005, 10:19:09 »
ooh, ben jij er zo één?
of ben jij er zo één die als ie dan een keer bonuskorting denkt te hebben, niet wil afrekenen totdat hij de kaart van iemand heeft geleend (en dat kan heel lang duren op donderdagavond)?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #58 Gepost op: 17 januari 2005, 10:22:28 »
Ik ben er zo een die het hele bonuspasidee stom vindt, maar het te veel moeite vindt om Albert Heijn daarom te boycotten.  

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #59 Gepost op: 17 januari 2005, 10:22:42 »
Ik voel me altijd zo kleinzielig om terug te gaan voor een paar centen, maar het zit mij dan toch een beetje dwars. Het is mij vrijdag weer gebeurd dat een bedrag twee keer gescand is of zo. Bij AH en Komart moest ik toch maar standaard mijn bonnen gelijk controleren.
de tuin: dat ben ik