Vegatopia Forum

Fondue/gourmet

Offline Anne

Re:Fondue/gourmet
« Reactie #40 Gepost op: 25 maart 2005, 23:02:57 »
thnx voor het zoeken :)
Ik heb me ook maar door mn geitenkaasboer op de markt laten adviseren. Hij is zooo schattig, 1 man in zo'n klein marktkraampje, en dan een gefiguurzaagd geitje eraanvast waar hij opgeverft heeft datie bio-geitenkaas verkoopt. En vandaag viel me op dat hij zelfs een trui heeft met een geit erop, zelfgebreid, of waarschijnlijk van een lief familielid kado gehad.. Als iemand ooit in groningen is en ook maar een klein btje misschien geitenkaas nodig heeft.. Het is echt leuk  :D
Enniewees, ik heb nu een stuk hollandse belegen geitenkaas, geiten-emmental kaas (niet bio, ook van de gewone kaasboer die ernaast stond), en een stuk boerengeitenkaas. Die knoflook en peterselie doe ik er zelf wel door..
Maar maandag ga ik het maken, dus laat het dan wel weten :)

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2005, 19:28:27 »
volgens mij staat ie ook in Drachten op de markt! Ik heb er wel eens geitenkaasfeta gekocht volgens mij. Ik vind 'm altijd een beetje zielig, zo in dat kleine karretje...

Offline Anne

« Reactie #42 Gepost op: 30 maart 2005, 22:18:30 »
Hij is misschien idd een btje sneu.. Maar het heeft gewoon iets schattigs :)
Maar de fondue ervan was wel een succes. Zelf nog verse knoflook, peterselie en een complete bieslookplant erdoor gedaan. Weer eens wat anders en zeker niet minder lekker dan de traditionele. Ik had alleen wel het idee dat je er meer van at. Ik had een kilo kaas gedaan (en dus een halve liter wijn), voor 5 personen, en als het meer was geweest was het ook op gegaan. Terwijl ik normaal altijd 150 gram kaas pp reken, en dan komt het nooit op.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #43 Gepost op: 30 maart 2005, 22:21:42 »
met 150 g pp komt het bij ons wel op, maar heb ik meestal wel genoeg. 1 kg voor 5, jeetje da's inderdaad wel veel. Geitenkaas is toch niet minder zwaar om te eten dan gewone kaas?

Ik zal er het weekend ook eens een stuk halen en de geitenkaasfondue uitproberen, heb er wel trek in gekregen!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #44 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:18:51 »
En? is het wat, geitenkaasfondue?
Morgen wil ik ook gaan kaasfondue-en maar ik twijfel nog over de kaas. Er komt namelijk eetvisite dus het moet wel lekker zijn (een kan-niet-mislukken recept dus). Misschien dat ik toch maar voor veilig (en gewoon) kies.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #45 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:29:23 »
Mijn vriend heeft definitief besloten dat hij geen geitenkaas lust, dus ik heb de geitenkaasfondue nooit geprobeerd. Afgelopen zondag wel een SUPERlekkere andere kaasfondue geprobeerd, deze: Belgische fondue met bier en abdijkaas. De halve witlofblaadjes er bij als diptip lijken wat vreemd, maar waren een regelrechte hit. Erg lekker!

Oja wij hebben als "abdijkaas" Chaumes genomen (geen idee of dat abdijkaas is, maar het smaakte goed)

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #46 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:34:26 »
Ik heb 'm wel eens gegeten, ik heb het fondue/gourmetboekje van AH (leuk boekie trouwens!) en ik vind de geitenkaasfondue erg lekker
Moet ik er wel bij zeggen dat zowel man als ik volkomen kaasfreaks zijn en ook praktisch alle kaas lusten en erg lekker vinden. Dat scheelt misschien wel.
Dus misschien is het handig om bij de visite nog even te checken of ze wel geitenkaas lusten. En of ze überhaupt wel kaasfondue lusten. Het is onbegrijpelijk, maar er schijnen mensen te zijn die dit niet lusten!  ???

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #47 Gepost op: 04 oktober 2005, 13:36:23 »
Ik heb idd een collega die niet van kaas houdt (geen enkele) en specifiek een afkeer heeft van gesmolten kaas.... (geen geschikte gast voor een kaasfondue etentje dus...)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #48 Gepost op: 04 oktober 2005, 14:14:54 »
wauw fondue met bier en adbijkaas, dat ga ik binnekort (vrijdag misschien wel) ook eens maken  :yummie:
,,,,فلافل

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #49 Gepost op: 04 oktober 2005, 16:15:16 »
Ik denk dat het hier ook de Belgische fondue wordt, klinkt erg lekker!  :yummie:
Bedankt!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #50 Gepost op: 05 oktober 2005, 09:01:56 »
Voor de (kaas)fondue-liefhebbers, kijk eens hier. Een hoop lekkere recepten, als je het mij vraagt!

Offline Sharon

• **
  • 56
« Reactie #51 Gepost op: 09 december 2005, 22:54:46 »
Kaas kaas kaas en nog eens kaas... Zit ik dit hele forum te lezen omdat ik op zoek ben naar fonduetips... maar dat niet met kaas maar met CHOCOLA.
hoe ga ik t maken?
wat doe doop ik erin (naast natuurlijk de sensuele aardbeitjes)?
Ik heb t in ieder geval nog nooit gedaan dus kom maar op met die ervaringen en suggesties... Dan ga ik alles uitproberen en er vervolgens verslag van doen hoe extreem lekker t was of hoe extreem ranzig.
ps. ik houd van pure hagelslag op brood, en chocoladepinda's en melkchocolade met hazelnoten en ferrero rocher. mmmmmm :-*

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #52 Gepost op: 09 december 2005, 23:50:20 »
Kaas kaas kaas en nog eens kaas... Zit ik dit hele forum te lezen omdat ik op zoek ben naar fonduetips... maar dat niet met kaas maar met CHOCOLA.
hoe ga ik t maken?

In dit Vegatopia kerstmenu staat een recept (onderaan)
,,,,فلافل

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #53 Gepost op: 10 december 2005, 20:46:19 »
Als je op die link klikt die ik een paar berichten hierboven heb geplaatst, kom je ook een paar chocoladefondue-recepten tegen.

smikkeltje

« Reactie #54 Gepost op: 12 december 2005, 16:14:06 »
ik ga met kerst gezellig een suikervrije vega-chocofondu houden, het is heel makkelijk, je smelt chocola met (soja)room (kan in de magnetron of in een pannetje) en dat doe je in je fondupan, dan kun je aan je prikker allemaal lekkere dingen doen, zoals fruit (aardbei idd maar banaan en ananas en appel zijn ook lekker, eigenlijk alles wel), of zachte snoepjes (spekjes!) en het is echt heeeel lekker!

Offline Sharon

• **
  • 56
« Reactie #55 Gepost op: 16 december 2005, 17:46:05 »
Maar waar vind ik dan vegetarische spekjes of marshmellows. Ik zie ze altijd met gelatine liggen in de supermarkt.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #56 Gepost op: 16 december 2005, 17:47:46 »
Maar waar vind ik dan vegetarische spekjes of marshmellows. Ik zie ze altijd met gelatine liggen in de supermarkt.

Natuurwinkel? Of misschien online bestellen?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #57 Gepost op: 19 december 2005, 15:37:23 »
De natuurwinkel heeft alleen spekjes met visgelatine en de enige site waar ik weet dat je ze kan bestellen heeft ze al ongeveer een jaar niet meer. Bleek dat de niet-dierlijke gelatine (dat zei de producent)  toch gewoon dierlijk was.

Heb wel ooit eens een recept gezien, maar nooit uitgeprobeerd...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

shannonxDx

gourmet
« Reactie #58 Gepost op: 19 december 2005, 15:44:23 »
ik heb veel berichten gelezen over vegetariers die gaan gourmetten. al gauw word er dan gekozen voor een vervangende vleessoort. nu ben ik geen vegetarier maar hou gewoon echt niet van vlees. af en toe nog wel maar liever niet omdat ik het gewoon niet lekker vind. een stukje vis lust ik zo af en toe ook nog wel maar met de kerst heb ik daar geen trek in. verder ben ik geen moeilijke eter maar nu ga ik gourmetten met me vriend en ze vrienden en dat zijn allemaal vleeseters behalve ik. misschien tips. voor bepaalde groenten of iets wat ik erop kan doen?? iets makkelijks .. net zoals hun is de voorkeur..

Offline Selly

• 30.783
Re:gourmet
« Reactie #59 Gepost op: 19 december 2005, 17:09:09 »
ik heb veel berichten gelezen over vegetariers die gaan gourmetten. al gauw word er dan gekozen voor een vervangende vleessoort. nu ben ik geen vegetarier maar hou gewoon echt niet van vlees. af en toe nog wel maar liever niet omdat ik het gewoon niet lekker vind. een stukje vis lust ik zo af en toe ook nog wel maar met de kerst heb ik daar geen trek in. verder ben ik geen moeilijke eter maar nu ga ik gourmetten met me vriend en ze vrienden en dat zijn allemaal vleeseters behalve ik. misschien tips. voor bepaalde groenten of iets wat ik erop kan doen?? iets makkelijks .. net zoals hun is de voorkeur..

Hier is een eerste help bij Gourmet .
« Laatst bewerkt op: 19 december 2005, 20:47:57 door Selly »
,,,,فلافل