Vegatopia Forum

Fondue/gourmet

Offline Sam

• 7.191
Re:Fondue/gourmet
« Reactie #20 Gepost op: 02 december 2004, 09:15:15 »
Salade erbij, bijvoorbeeld met peren en walnoten, vind ik ook goed combineren met de kaasfondue.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #21 Gepost op: 02 december 2004, 09:20:03 »
selderijstengels. Asperges. Salade met druiven. en voor de persoon die niet zo van fondue houd misschien wat dipjes en tapenades maken?
,,,,فلافل

paperlove

« Reactie #22 Gepost op: 02 december 2004, 11:29:19 »
Hier gourmetten we regelmatig :)
Ik vind het heel lekker.
Dr gaan mini-vegaburgertjes de gourmet op, allerlei groenten, en stukjes stokbrood met pesto dr op is ook erg lekker :D
Ik vind het helemaal niet saai.
Meestal eet ik dr wat koude pasta ofzo bij.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 07 december 2004, 18:16:16 »

Voorzetje voor 'Japans Gourmetten':

- verschillende soorten woksauzen, zoals vegetarische oestersaus, hoi-sin, black-bean en zoetzure saus, etc
- verschillende soorten (chinese) paddestoelen, zowel vers als uit blik
- gekruide tofu-stukjes
- bamboe
- peultjes
- stukjes winterpeen (alle groenten even voorkoken/blancheren)
- sesamolie (en gewone olijfolie, om in te bakken)
- bak met mie (vantevoren koken zodat je het alleen nog maar even hoeft mee te roerbakken)
- knoflookpasta
- etc., ik vergeet vast nog wel iets

:kwijl:

Mocht je zelf nog leuke ingredienten verzinnen, laat het dan gerust even weten :)

korianderomeletmix!
en paksoipakketjes.
En ingelegde groenten (zoals gember)

Ik wil dit idee wel eens uitvoeren. Probleem: ik heb geen gourmetstel. Iemand een creatief idee waardoor je een gourmetstel kan vervangen?Dat kan niet he?
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #24 Gepost op: 07 december 2004, 18:47:39 »
Kan je niet een pan hete boullion op een theelichtje zetten?

In Japan gebruiken ze vast geen fonduevorkjes om dingen uit de boullion te vissen, maar eetstokjes :P
« Laatst bewerkt op: 07 december 2004, 18:48:00 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #25 Gepost op: 07 december 2004, 19:46:02 »

Da's fonduën, suikerbloempje! Maar Selly wil gourmetten.

Kun je niet een grillpan op een theelichtje zetten? :P
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #26 Gepost op: 07 december 2004, 19:50:54 »
Da's fonduën, suikerbloempje! Maar Selly wil gourmetten.
:bonk:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Viz

• 395
« Reactie #27 Gepost op: 07 december 2004, 21:27:32 »
Ik wil dit idee wel eens uitvoeren. Probleem: ik heb geen gourmetstel. Iemand een creatief idee waardoor je een gourmetstel kan vervangen?Dat kan niet he?

De laatste tijd zie ik allemaal goedkope courmetaanbiedingen. Laatst in de folder van Praxis (of gamma, karwei, whatever) een courmetset voor maar 9,90 geloof ik.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2004, 21:27:53 door Viz »
'fish are friends, not food!'

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #28 Gepost op: 07 december 2004, 22:00:02 »

De laatste tijd zie ik allemaal goedkope courmetaanbiedingen. Laatst in de folder van Praxis (of gamma, karwei, whatever) een courmetset voor maar 9,90 geloof ik.

oh da's wel goeie een tip!
« Laatst bewerkt op: 07 december 2004, 22:01:41 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #29 Gepost op: 07 december 2004, 22:00:55 »

In Japan gebruiken ze vast geen fonduevorkjes om dingen uit de boullion te vissen, maar eetstokjes :P

da's idd Fondue, maar wel geinig: voor Aziatische fondue gebruiken ze van die schepnetjes (in de toko te krijgen) om de groenten eruit te vissen
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #30 Gepost op: 08 december 2004, 09:29:10 »
oh da's wel goeie een tip!

Vanochtend in de krant, 8-persoons gourmetstel voor 15,99 bij de Aldi. Drie jaar garantie, lijkt me dus een betere optie dan die troep van de Praxis. ;)

« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 23:33:58 door Sande® »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: 08 december 2004, 14:40:04 »
Ik heb op sinterklaasavond gegourmet. Ik had vega nuggets, zelfgemaakte falafelburgertjes, tofu balletjes (mexicaans en indische gekruid), quorn stukjes met garam massala kruiden, zelfgemaakte pindasaus/whiskysaus en knoflooksaus, stokbrood, korianderpesto, mozzarella, kastanjechampignons, paprika, rode/witte ui, prei, vegetarische loempiaatjes, aardappelschijfjes, en superlekkere kruidenboter van de reform!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #32 Gepost op: 08 december 2004, 14:48:59 »
Als jullie gourmetstellen kopen let even heeeel erg goed op. Ik heb er zelf vorige week 1 gekocht. Als de bakjes ONDER de grillplaat staan, kun je er alleen iets in warm maken of smelten maar niet in bakken, het wordt niet heet genoeg. Op de grillplaat wordt het wel heet genoeg om te bakken, maar als je samen met vleeseters eet is het onmogelijk om je vegohapje apart te bereiden omdat al het vet van het vlees over de grillplaat loopt. Ik vind het een onding want ik heb dus niets aan die acht pannetjes onder de grillplaat.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2004, 14:49:25 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiwi

« Reactie #33 Gepost op: 08 december 2004, 15:15:04 »
Wij hebben een Tefal gourmetstel waar de pannetjes ook onder de grillplaat kunnen staan. Vlee bakken daar onder is wat minder, maar er is best goed een ei of een pannenkoekje te bakken.

En je kunt de pannetjes ook natuurlijk gewoon bovenop zetten, op de grillplaat. Wij gebruiken de grillplaat dan ook niet om te grillen, maar alleen als ondergrond voor de pannetjes. Dan kan iedereen zijn eigen voer klaarmaken in zijn eigen pannetje, en hoef ik niet bang te zijn dat mijn eten in de vleessappen ligt.
En de grillplaat blijft nog schoner ook! :D

Offline Carla

• 259
« Reactie #34 Gepost op: 09 december 2004, 17:59:15 »
Is een gourmet-stel hetzelfde als een raclette-stel?
Ik ken het dus alleen als raclette, volgens mij kun je raclettekaas bij AH kopen.
Voor vegetariers (hoewel ik eerlijk gezegd niet weet wat voor stemsel er in deze kaas zit) doe je het zo:
Je kookt er een pan krieltjes in de schil bij, die zet je op tafel, en ieder pelt z'n eigen aardappeltjes, ondertussen een plakje kaas smelten en die dan over de aardappeltjes schenken.
Op de bakplaat allerlei groenten (uien, paprika, champion, tomaat) bakken die je insmeert met een mengsel van olijfolie/knoflook/herbes de provence.

Offline Flapke

• 177
« Reactie #35 Gepost op: 16 december 2004, 14:48:59 »
Heb ff alles verzameld wat evt kan bij het gourmet:
Groente:Champignons, Paprika, Ananas,  Ui, Paddestoelen, courgette, voorgegaarde aardappelschijfjes,                  rostirondjes, knoflook, fruit,
Gemarineerd spul: champignons, paprika, ui, tofu, artisjok,..)
Vegavleesjes: verschillende soorten burger, snitzel, balletjes, worstjes, falafels, vegagehakt, Seitan, Nuggets,
Sauzen: Satésaus, majo, ketchup, cocktailsaus, curry,
Rauwkost: Komkommer, augurk, tomaat, zilveruitjes, Paprika,
Overig: Salade, stokbrood, kruidenboter, ei (omelet), kaas, pannekoekbeslag (kan met appel, rozijn), kruiden, Nootjes (o.a. pijnboompitten, zonnebloempitten),  

Ik ga dus ook gourmetten met kerst ...

Ik wilde eigenlijk een soort kaartje maken bij het eten met menu-suggesties, dus leuke kleine gerechtjes die je kan maken in je pannetje.
Bijvoorbeeld verschillende soorten pannekoekjes, groente gegrild met kaas maar heeft iemand nog meer ideeen daarvoor ?

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #36 Gepost op: 16 december 2004, 18:06:58 »
Bruschetta
« Laatst bewerkt op: 16 december 2004, 18:07:04 door Annemieke »

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #37 Gepost op: 19 december 2004, 17:00:48 »
heeft iemand de gouden tip hoe je ze wel lekker krijgt op een gourmetstel?

Roomboter gebruiken.  :)

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Anne

« Reactie #38 Gepost op: 23 maart 2005, 17:48:31 »
wie o wie heeft het gouden recept voor geitenkaasfondue?

Ik ben de gewone (met emmental, gruyere of bij geldgebrek boeren belegen) wel even zat, en met pasen komen er mensen bij me fonduen.
Zijn er specialen geitenkazen die geschikt zijn voor fondue? En is het idee verder ook raspen en dan smelten in de witte wijn?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #39 Gepost op: 23 maart 2005, 21:10:11 »
Vond geitenkaasfondue  op de AH-site. Zelf nooit geprobeerd, dus laat me weten of het wat is! Ziet er wel lekker uit...