Vegatopia Forum

Poll

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

0-10 jaar
61 (15.3%)
11-15 jaar
142 (35.7%)
16-20 jaar
98 (24.6%)
21-25 jaar
58 (14.6%)
26-30 jaar
15 (3.8%)
31-35 jaar
9 (2.3%)
36-40 jaar
4 (1%)
Ouder dan 40 jaar
11 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 126

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

Danielle

Re:Hoe oud was je toen je vegetariër werd?
« Reactie #120 Gepost op: 28 maart 2005, 17:13:41 »
Puur semantisch misverstandje, denk ik: voor mij impliceert "dankbaar" dat er een daad gepresteerd is waarvoor je dankbaar kan zijn. Voor een verbrand schoteltje kun je dus niet dankbaar zijn, voor gezond, kundig klaargemaakt eten wel, ook al vind je dat het niet creatief genoeg is of niet precies zoals jij het wil. Ik denk dat we het dus eigenlijk wel eens zijn.

Wat "dankbaarheid" in het algemeen betreft: ergens vind ik ook wel dat het gewoon de plicht van ouders is om goed voor hun kinderen te zorgen en er voor hen te zijn, maar eens een keertje "dank je" zeggen misstaat niemand. Er zijn ook jongeren die het maar normaal vinden om moeilijk te doen over het kleinste detail dat niet naar hun zin is; die verwachten kennelijk dat hun ouders gedachten kunnen lezen. Ik wil zelf geen kinderen, maar als ik ouder was, zou ik ook niet graag zo behandeld worden.
Ik kan me ook helemaal in jouw uitleg vinden en hoop dat ik zelf een goede moeder zal worden voor mijn meisje. Maar dit soort onderwerpen liggen nu eenmaal erg gevoelig bij mij.
Waarom wil je geen kinderen, Anya?

Offline Anya

• 737
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 28 maart 2005, 17:24:30 »
Waarom wil je geen kinderen, Anya?

Ik kan natuurlijk massa's argumenten opnoemen (zoals tijd voor mezelf bv.) maar die zouden allemaal niet meer gelden als ik het wél wou... Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat de wil, de behoefte er totaal niet is. Dus niet zoiets van "Ik ben er nog niet klaar voor", maar gewoon "Het is niets voor mij" en ik ben ook zo goed als zeker dat ik daar geen spijt van zal krijgen. Als het gaat om wel of geen kinderen, vind ik dat je jezelf heel goed onder de loep moet nemen en moet kijken wat je zelf echt wil, en daar dan voor moet gaan.

Het valt me trouwens op dat jij altijd heel zeker lijkt van je beslissing; ik geloof niet dat jij aan een kind bent begonnen omdat het zo hoort of omdat het tot een jeugdfantasie van je behoort, maar omdat je het echt wou. Je gaat dat goed blijven doen, hoor. :)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: 28 maart 2005, 17:49:32 »
Kun je haar niet 'helpen' met koken, of voor haar koken?

Daar begin ik niet aan.  't Is trouwens weer jaren geleden dat ik mijn moeder nog heb gezien en voor mij hoeft daar geen verandering in te komen.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #123 Gepost op: 28 maart 2005, 17:52:51 »
Als het gaat om wel of geen kinderen, vind ik dat je jezelf heel goed onder de loep moet nemen en moet kijken wat je zelf echt wil, en daar dan voor moet gaan.

Net zoals ik veel respect heb voor goede ouders die heel bewust voor kinderen hebben gekozen en de nodige kwaliteiten hebben om een goede opvoeding te geven heb ik ook veel respect voor mensen die zoals jij heel bewust kiezen om geen kinderen op de wereld te zetten.  Er worden nog veel te veel kinderen om de verkeerde redenen op de wereld gezet.

JanK

« Reactie #124 Gepost op: 23 april 2005, 13:00:30 »
Ik was 31 in 1994 toen ik vegetariër werd. Ik had al twijfel over vleeseten, maar de druppel die de emmer deed overlopen was een reportage op televisie over het levend koken van kreeften. Dat vond ik zóó smerig, echte dierenmishandeling.  Toen wilde ik punt stellen en schafte vlees af. En om consequent te wezen verdween vis ook van tafel. Sindsdien heb ik eigenlijk nooit meer vlees gegeten.

Jan

Rosanna

« Reactie #125 Gepost op: 23 april 2005, 14:18:50 »
Ik was 7 toen ik geen vlees en vis meer at, en toen ik leerde wat gelatine en stremsel e.d was ben ik daar ook mee gestopt, en toen ik 15 was werd ik veganist.

EmkE

« Reactie #126 Gepost op: 04 september 2005, 18:51:18 »
ik was 14

EmkE

« Reactie #127 Gepost op: 04 september 2005, 18:54:00 »
zo veganist zo dat is écht  goed ik ben zelf alleeen vegetarisch maar je moet dan zeker wel op van alles letten het lijkt me best on handig maar wel hartstikke goed, want eet je dan zoal??
xxx :-*

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #128 Gepost op: 04 september 2005, 19:01:25 »
zo veganist zo dat is écht  goed ik ben zelf alleeen vegetarisch maar je moet dan zeker wel op van alles letten het lijkt me best on handig maar wel hartstikke goed,
Niet veel anders dan vegetarier. Je let alleen op wat extra ingredienten.

Citaat
want eet je dan zoal??
xxx :-*
groente en fruit :)
+ veganistische koekjes, taart, etc. :D
Alles wat maar veganistisch is :)
Stem op de Partij voor de Dieren

viv

« Reactie #129 Gepost op: 04 september 2005, 21:12:22 »
Ik was 16 toen ik het vlees liet staan, nu laat ik ook de vis staan en nu ben ik 21 ;)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #130 Gepost op: 04 september 2005, 22:29:13 »
want eet je dan zoal??

Volgens mij eet jij de puntjes tussen je zinnen op! ;)

PremDalton

« Reactie #131 Gepost op: 16 september 2005, 12:06:03 »
Ik heb eigenlijk nog nooit bewust vlees gegeten.Als kind spuugde ik vlees uit.Ik vond het niet lekker en had er ook geen goed gevoel bij.De keren dat ik vlees gegeten had werd er mij voorgelogen maar meestal had ik dat vrij snel door.
een paar jaar geleden een keertje in een dronken bui per ongeluk op een feestje een kip nugget gegeten maar die kwam er vrij snel weer uit.

Leentje

« Reactie #132 Gepost op: 24 september 2005, 21:34:11 »
Ik was rond de 7 jaar volgens mij, ik weet het niet precies meer. M'n vader vond het niet echt fijn dat ik vegetarier werd, maar m'n moeder accepteerde mijn gedachten. Ik ben nu rond de 7 jaar vegetarisch, en ben nog steeds gezond, volgens mij vindt m'n vader het ook al niet meer erg. Ik ben vegetarier omdat ik het verschrikkelijk vind hoe de dieren worden 'mishandeld' voordat ze gedood worden. Laatst heb ik biologische salami en iets anders vleesachtigs gehad, maar ik geef helemaal niet meer om vlees.

Monique

« Reactie #133 Gepost op: 25 september 2005, 12:03:07 »
want eet je dan zoal??

Volgens mij eet jij de puntjes tussen je zinnen op! ;)

:heehee:

Macka

« Reactie #134 Gepost op: 25 september 2005, 23:02:07 »
Ik was 17, want toen ging ik op kamers.
Ik heb wel een poging gedaan toen ik een jaar of 15 was, maar toen woonde ik nog bij paps en mams, en mijn moeder was niet van plan om elke dag apart voor me te gaan koken. En op alleen aardappels en groente red je het niet zo heel erg lang  :-\

Aiko

« Reactie #135 Gepost op: 26 september 2005, 01:03:07 »
Jawelles hoor, ik al veertien en een half jaar.

Offline Sven

• 3.925
« Reactie #136 Gepost op: 26 september 2005, 11:53:59 »
Jawelles hoor, ik al veertien en een half jaar.

Het is natuurlijk ook belangrijk welke groenten je eet. Als alles vers is en afwisselend, is het geen enkel probleem. Maar als je ouders hebt die een vurige fan zijn van erwtjes-en-worteltjes-uit-blik, dan kan je wel een probleem hebben.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Mariska

« Reactie #137 Gepost op: 26 september 2005, 18:57:06 »
Ik ben vegetariër geworden toen ik 14 was, nu ben ik 17.  :)

Macka

« Reactie #138 Gepost op: 27 september 2005, 21:42:56 »
Iets met ijzer is toch wel fijn hoor, en met alleen aardappels en groente is dat wat lastig. Tofu en noten helpen gelukkig wel :)
Maar als man heb je natuurlijk ook wat minder ijzer nodig dan als vrouw, het scheelt als je niet elke maand ongesteld wordt.

Offline Anna

• 319
« Reactie #139 Gepost op: 01 oktober 2005, 13:07:44 »
Ik was net 19 geworden. Nu ongeveer 7 en een halve maand geleden. Maar denk dat ik pas sinds een klein half jaar ook de gelatine, stremsel, d3 enz heb laten staan...