Vegatopia Forum

Wat eet je als je ziek bent?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Eten als je griep hebt
« Reactie #80 Gepost op: 30 maart 2010, 10:32:09 »
Je kunt ook standaard voor de calorierijke alternatieven kiezen. Geen muesli, maar cruesli bijvoorbeeld. Of margarine in plaats van halvarine. Ditzelfde kan met melk. Je krijgt dan dezelfde hoeveelheid binnen, maar meer calorieën.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Eten als je griep hebt
« Reactie #81 Gepost op: 30 maart 2010, 10:42:58 »
Je kunt ook standaard voor de calorierijke alternatieven kiezen. Geen muesli, maar cruesli bijvoorbeeld. Of margarine in plaats van halvarine. Ditzelfde kan met melk. Je krijgt dan dezelfde hoeveelheid binnen, maar meer calorieën.

Das wel een goed idee. Al drinkt hij geen melk en de yoghurt eet hij al in de volle variant. Cruesli mengt hij thuis ook wel met muesli, dat kan ik ook wel doen. Zal zo weer eens boodschappen doen ;)

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten als je griep hebt
« Reactie #82 Gepost op: 13 april 2010, 14:33:16 »
Ik vind het ook altijd zo moeilijk, want als ik zo ziek ben dat ik niet kan eten, dan wordt ik op de derde dag zo naar van het niet tot weinig eten dat ik niet anders kan dan me zelf te dwingen iets te eten en dan maar duimen dat ik het binnenhoud.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Eten als je griep hebt
« Reactie #83 Gepost op: 14 april 2010, 01:04:42 »
Tja, misschien is de filosofie in de (iig Duitse) ziekenhuizen niet eens zo slecht: makkelijk te verorberen krachtvoer. Rijstebrij, gerstepap, dat werk. Voor wie van zoetig houdt een uitkomst. Met weinig happen veel koolhydraten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Eten als je griep hebt
« Reactie #84 Gepost op: 18 april 2010, 20:49:38 »
Dat is in Nldse verpleeghuizen, althans in de 2 waar ik gewerkt heb, ook zo. In ziekenhuizen niet, voor zover ik kan weten. Maar dat is o.a. omdat een aantal mensen geen gebit in wil/kan of op ieder korreltje blijft kauwen en dan niet door gaat slikken en zo.
Aan rijstebrij doen we daarom wijselijk niet voor deze categorie  ;) Van die gladde papjes met van alles erin en er is ook vruchtendrank met allerhande vitaminen uit een apparaat.
de tuin: dat ben ik