Vegatopia Forum

Wat eet je als je ziek bent?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Wat eet je als je ziek bent?
« Gepost op: 06 oktober 2004, 13:42:38 »
ik ben ziek  >:(, heb geen honger etc. nu overdag eet ik wat fruit en cornflakes. maar wat moet ik vanavond eten? heeft iemand een tip? iets dat makkelijk te eten is (en heel gezond :) )? een lekker soepje ofzo??
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2004, 14:34:13 door Hizikigrrrl »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2004, 13:54:57 »
Groentensoepje met lekker veel vermicelli en zachte broodjes (harde zijn dan niet fijn om te kauwen).
Of kinderhapjes: pasta met rode saus ofzo.
Of (als je een verstopte neus hebt en geen last van je maag/darmen) iets met veel sambal, dan kun je weer ademen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:08:04 »
Vifit.  Met zo'n pakje van een halve liter doe je makkelijk een dag, als je ziek bent.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:09:27 »
nou ga ik lastig doen: daar zit toch melk in? ik heb last van lactose-intolerantie en kan niet te veel melk hebben. Mijn quotum is ongeveer 1 bakje cornflakes per dag../1 glas melk/bakje yoghurt/etc.
Eet gezond & eet taartjes

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:11:53 »
Is een waterig soort yoghurt. Daar hebben mensen met lactose-intolerantie toch minder last van?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:14:49 »
Tomatensoep van een pakje passata, wat makkelijke groenten en een handje pasta.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:15:26 »
Is een waterig soort yoghurt. Daar hebben mensen met lactose-intolerantie toch minder last van?

verschilt per persoon denk ik. zelf merk ik wel dat het met magere zuivelproducten een stuk beter gaat dan met (half)volle. maar sowieso kan ik niet te veel hebben, een tweede portie van een magere variant kan soms nog net, maar daarna begin ik het te merken.
misschien moet ik morgen (als ik dan nog niet beter ben  >:() mijn portie cornflakes laten staan en vifit gaan proberen ;)
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2004, 14:16:07 door piek »
Eet gezond & eet taartjes

Kiwi

Re:wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:34:32 »
Als ik echt goed ziek ben wil ik voornamelijk drinken drinken drinken. Potten thee gaan er dan doorheen. En om toch wat in mijn maag te hebben eet ik stukjes fruit en beschuitjes met basterdsuiker.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2004, 14:36:40 »
Als ik heel ziek ben en niks meer kan, kookt mijn moeder wat aardappeltjes voor me en een eitje.

Heb je trouwens koorts? Dan hoef je niet veel te eten: starve a fever and feed a cold.


Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #9 Gepost op: 06 oktober 2004, 19:15:14 »
Als ik echt verschrikkelijk misselijk ben, eet ik niet.

Anders heb ik echt vaste voeding nodig (fruit en yoghurt en zo helpt dan echt niet). Favoriet: pizza bestellen. Dat vind ik altijd lekker, het vult goed en je moet je alleen maar tot aan de voordeur slepen om de doos aan te nemen.

Aiko

Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #10 Gepost op: 06 oktober 2004, 19:34:12 »
Mijn eetpatroon is vrijwel niet anders dan wanneer ik in orde ben. Hooguit een lichte verandering in mate.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #11 Gepost op: 06 oktober 2004, 20:30:07 »
Knoflook is het natuurlijke antibiotica. Dus als je echt even alles eruit wil zweten, neem dan een bolletje knoflook en stoof dat een beetje glazig. Je zit toch thuis ;D
Het gekke is dat hoe ziek ik ook ben, ik meestal wel gewoon kan eten. Ook bij misselijkheid.  
Couscous is ook lekker snel klaar en net als met noodlesoepjes, veggies in je bakje, heet water erover, even roeren en eten maar.

Beterschap!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #12 Gepost op: 06 oktober 2004, 20:35:18 »
bedankt voor alle tips :)
ik heb zelf een tomatensoepje gemaakt, met veel groenten een broodje erbij en wat meloen toe. Was lekker!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #13 Gepost op: 07 oktober 2004, 11:02:27 »
krentjebrij?
Za Zemiata!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #14 Gepost op: 07 oktober 2004, 11:13:01 »
Als ik ziek ben kan ik vaak ook wel redelijk normaal blijven eten. Ik zorg er over het algemeen wel vaak voor dat ik geen dingen opeet die er héél erg goor uitzien als je ze weer uitkotst. Hagelslag bijvoorbeeld.

Kiwi

Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #15 Gepost op: 07 oktober 2004, 11:57:55 »
Alles ziet er heel erg goor uit als je het weer uitkotst. Kots is gewoon goor namelijk.  :pukey:

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2004, 14:58:11 »
Ja, maar met een juiste kleurencombinatie en textuur kan je het visuele leed wel enigszins verzachten. Stinken doet het sowieso wel erg, tenzij het om een après-zuip kotssessie gaat natuurlijk.

Elsbeth

Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2004, 16:05:43 »
Nou als ik ziek ben eet ik toch wel degelijk anders. Vooral minder en áls ik dan eet is het soep (of boullion) met wat brood. Daarnaast altijd veel drinken en kanelly's (droge koekjes met suiker en kaneel) gaan er ook wel in.

Offline Sven

  • *****
  • 3.861
  • Geslacht: Man
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2004, 22:59:19 »
De laatste jaren ben ik niet meer écht ziek geweest, op een voedselvergiftiging na. Toen heb ik een paar dagen geteerd op gesuikerde thee en rijst - op doktersadvies eigenlijk, maar ik kreeg toch niks anders binnen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eet je als je ziek bent?
« Reactie #19 Gepost op: 14 oktober 2004, 20:32:36 »
Ligt eraan wat ik heb-->
Bij verkoudheid: Iets waar heel veel smaak aan zit, curry ofzo.
Bij misselijkheid en overgeven: als prioriteit veel proberen te drinken en een miso soepje. Een stukje gestoomde kabeljauw vind ik in het latere stadium wel fijn. En ook de kaneelbeschuitjes en potten thee! Of witbrood zonder korstjes (wat een vies woord!) en dan dopen in een zacht gekookt eitjes (iets van vroeger)

Laura
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)