Vegatopia Forum

Testosteron mannelijke vegetariërs

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Testosteron mannelijke vegetariërs
« Gepost op: 21 september 2004, 10:19:31 »
Voor de tweede maal gelezen dat het testosterongehalte van mannelijke vegetariërs een stuk lager zou zijn dan dat van mannelijke omnivoren. Zo'n 40% lager.
Zou dat kwaad kunnen? En zou je daar dan wat voor bij moeten gaan slikken? Ik vraag het me nu toch wel af: gezien ik al zo lang vegetariër ben, vrij veel sport en bovendien een vader had met prostaatproblemen.
de tuin: dat ben ik

Aiko

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2004, 10:30:54 »
Een op de drie heren krijgt last van prostaatproblematiek. Dat opzichzelf hoeft geen slecht teken te zijn.

Er gaan de geruchten rond in de wetenschapswereld dat de man aan het uitsterven is, volgens mij mede dankzij / af te zien aan het testosterongehalte, dat stilaan dalende is. Vegetariers zijn misschien de trendsetters...!

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2004, 10:58:50 »
Op deze site staat juist dat er verhalen zijn (niet bewezen) dat je door testosteron bij te slikken prostaatkanker kunt krijgen? Er staat ook een lijstje met symptomen die er op kunnen wijzen dat je een te laag testosteron gehalte hebt. Bij twijfel gewoon laten testen.

Op deze site staat dat het lage hormoonniveau bij vegetarische mannen weer op normaal niveau komt na verloop van tijd. Bij vrouwen blijven de hormonen altijd op een lager pitje dan bij omnivore vrouwen.

Interessant onderwerp Lovelocker :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2004, 11:59:34 »
Drop bevat een stof die negatief op testosterongehalte werkt, zag ik al googelend. Dus heb je last van een hitsige man: geef hem elke dag een zak drop. Misschien ook een idee om uit te delen aan hooligans. Zoethoudertje  :P
de tuin: dat ben ik

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2004, 12:37:31 »
Een op de drie heren krijgt last van prostaatproblematiek.

En laten dat nou voornamelijk vleesetende mannen zijn.


Your Prostate Would Rather Be a Vegetarian

Changing your eating habits can help prevent prostate problems. The reason is not hard to imagine. The prostate is under hormonal control. In the prostate cells, testosterone is turned into a powerful hormone called DHT (dihydrotestosterone), and DHT is what drives prostate enlargement. This is the conversion that finasteride blocks.

Foods can strongly influence sex hormones, including testosterone. Could it be that cutting out meats and dairy products and adding more vegetables to our plates could turn down the hormonal stimulation of the prostate and prevent prostate problems? That is, in fact, exactly what researchers have found. Daily meat consumption triples the risk of prostate enlargement. Regular milk consumption doubles the risk and failing to consume vegetables regularly nearly quadruples the risk.7 Prostate hyperplasia is reportedly increasing in Asian countries, paralleling the westernization of the diet that has occurred in recent decades.


http://www.pcrm.org/health/cancerproject/proshealth.html
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2004, 08:40:12 »
geef hem elke dag een zak drop

 :o

Zeg, moeten we hier helemaal gaan dichtgroeien of wat? ;)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2004, 09:00:32 »
Er gaan de geruchten rond in de wetenschapswereld dat de man aan het uitsterven is, volgens mij mede dankzij / af te zien aan het testosterongehalte, dat stilaan dalende is.
Ja, leuk spectaculair verhaal, dat gebaseerd is op het veranderen van de cijfers achter de komma in de percentages mannen en vrouwen. Wat men al roepende vergeet is dat als mannen uitsterven vrouwen dat ook doen. Tenminste, totdat de techniek bij is. Maar voodat vrouwen in Lumbumbabwa zonder mannen een kind kunnen krijgen mag er nog wel meer veranderen dan de technische mogelijkheden om kinderen te krijgen.

Voorzover ik even snel zie is het probleem met een te laag testosterongehalte dat het een indicatie kan zijn van een probleem met de hypofyse, die de hormoonhuishouding (mee)reguleert.

Als je testosteron lager is door je dieet weet ik niet of dat zo'n probleem is. Het is een (ahem ahem) "natuurlijke" aanpassing van je lichaam. Het normale testosterongehalte in het bloed bij mannen varieert ook nog eens tussen de "437 en 707 ng/dl" (bron) en dat is al een verschil dat in dezelfde orde ligt als de 40% die Lovelocker aanhaalt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2004, 09:31:05 »
Ja, leuk spectaculair verhaal, dat gebaseerd is op het veranderen van de cijfers achter de komma in de percentages mannen en vrouwen.
Nee hoor, de aanwijzingen hiervoor komen uit de genetische hoek. Het Y-chromosoom zou als het ware langzaam verdrongen worden door het X-chromosoom. We hebben het hier trouwens wel over een tijdspanne van honderdduizenden jaren, dus het lijkt me niet het meest dringende probleem waar de mensheid mee te maken heeft...
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2004, 10:29:45 »
Voor de tweede maal gelezen dat het testosterongehalte van mannelijke vegetariërs een stuk lager zou zijn dan dat van mannelijke omnivoren. Zo'n 40% lager.
Zou dat kwaad kunnen? En zou je daar dan wat voor bij moeten gaan slikken? Ik vraag het me nu toch wel af: gezien ik al zo lang vegetariër ben, vrij veel sport en bovendien een vader had met prostaatproblemen.

Waarom zou sporten een probleem zijn? Volgens mij is dat juist goed voor je testosteron.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2004, 11:01:49 »
Nee hoor, de aanwijzingen hiervoor komen uit de genetische hoek. Het Y-chromosoom zou als het ware langzaam verdrongen worden door het X-chromosoom.
Dan nog zijn het cijfers achter de komma in percentages. En percentages (tweede) X- en Y-chromosomen stemmen redelijk overeen met percentages mannen en vrouwen...

Details Iknik, details ;)

En dan nog wordt er veronachtzaamd dat zoals het er nu voor staat mannen hoogstens een generatie voor de mensheid uit kunnen sterven (of iets meer als je koelkasttechnologie meerekent). Dat krijg je als je minieme veranderingen rond een middelpunt extrapoleert naar de extremen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2004, 11:03:04 »
Volgens mij is dat juist goed voor je testosteron.
Sjees, nou klinkt het net alsof het testosterongehalte net zo iets is als het cholesterolgehalte in je bloed, en alsof vegetariers een probleem hebben...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2004, 11:09:11 »
Roodharige vrouwen sterven ook uit :(

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2004, 11:21:05 »
Roodharige vrouwen sterven ook uit :(
Het zal jouw tijd nog wel duren. Het maakt zelfs niet meer uit als ze per direct niet meer geboren zouden worden, tenzij je van plan bent een ouwe snoeperd te worden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2004, 11:26:46 »
Het zal jouw tijd nog wel duren. Het maakt zelfs niet meer uit als ze per direct niet meer geboren zouden worden, tenzij je van plan bent een ouwe snoeperd te worden.

Een soort Charles Bukowski worden (in Women) lijkt me wel wat ja, zonder het drankmisbruik dan.
Daarnaast: hoe moet het dan in mijn volgende leven?

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2004, 11:29:54 »
Volgens mij is dat juist goed voor je testosteron.
Sjees, nou klinkt het net alsof het testosterongehalte net zo iets is als het cholesterolgehalte in je bloed, en alsof vegetariers een probleem hebben...

Ik rep niet over vegetariers, maar als je fitnesst maakt je lichaam meer groeihormoon en testosteron aan.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2004, 11:29:54 »
Misschien BEN je dan wel een roodharige vrouw ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #16 Gepost op: 22 september 2004, 11:33:04 »
Roodharige vrouwen sterven ook uit :(

In India is er de hype om abortus te plegen indien de foetus een vrouw is. Dat doet men omdat wanneer je gaat trouwen als vrouw je familie een grote bruidschat moet opofferen aan de familie van de man. Gevolg is dat de ratio man: vrouw nu ongeveer 1: 0,8 is. Als dat zo doorgaat sterven mannen en vrouwen gezellig samen uit.

Indien de foetus een vrouw is... dat klinkt nogal... eh, raar. Maak daar maar van "wanneer de foetus van het vrouwelijk geslacht is"
« Laatst bewerkt op: 22 september 2004, 11:34:02 door Fabian »

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #17 Gepost op: 22 september 2004, 11:34:14 »
Roodharige vrouwen sterven ook uit :(

I know... quick, let's make love! ;)

Fabian

Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2004, 11:36:09 »
Hmmm, wat een geweldige tactiek van Poek!

Eh... Getinte vrouwen met lang bruin haar en donkerbruine ogen sterven ook uit.


Wie biedt zich aan?  :D
« Laatst bewerkt op: 22 september 2004, 11:36:18 door Fabian »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Testosteron mannelijke vegetariërs
« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2004, 11:43:04 »
Eh... Getinte vrouwen met lang bruin haar en donkerbruine ogen sterven ook uit.
Jammer genoeg voor jou niet, dat zijn de dominante genen.

Blauwe ogen en blond haar zijn ook recessief, meen ik.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.