Vegatopia Forum

Wat voor een mensen zijn vega's?

Monique

Re:Wat voor een mensen zijn vega's?
« Reactie #40 Gepost op: 21 mei 2005, 08:37:31 »
Zo, dat is een verlate reactie. Lees je altijd twee tot drie maanden terug?
Ja. Da's om mensen scherp te houden.

Ik lees ook weleens tot maanden terug. (zoals nu trouwens :P)
Maar dat komt dan omdat ik me verveel en wat terug ga lezen en dan nog weleens een (voor mij) een interresant of gewoon leuk onderwerp tegen kom waar ik dan nog niet op gereageerd blijk te hebben ::)

briana78

« Reactie #41 Gepost op: 09 juni 2005, 22:29:07 »
Ik ben van mening dat je iedereen moet respecteren hoe ze zijn en eruit zien, iedereen is anders ongeacht hun vegetarisme, we zijn allemaal verschillend. Ik denk dat er niet veel vergelijkingen zijn... alleen dat we het vegetarisme met elkaar gemeen hebben. Maar net zoals bij vleeseters is ook iedereen een individu, anders... zouden wij dan allemaal hetzelfde zijn omdat we vegetarisch zijn? Nope denk het niet.

EmkE

« Reactie #42 Gepost op: 04 september 2005, 18:46:20 »
ik ben vegetarisch ik snap wel dat je denkt dat van die alternatvie masen zijn want je zult nieyt snel ene ordi om het zo maar eens te zeggen vegetarisch zien zelf ben ik een beetje gewoon qua muziek houd ik van top 40 pop R&b ali b, kane, black eyed peas
maargoed Ciao xxx  ;)

Aiko

« Reactie #43 Gepost op: 06 september 2005, 18:19:25 »
Ik voel hier een generatiekloof...

Kiwi

« Reactie #44 Gepost op: 06 september 2005, 18:28:33 »
Het ligt gelukkig niet aan mij. :heehee:

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #45 Gepost op: 06 september 2005, 19:11:14 »
Die wordt giga volgens mij. Ik zie al nauwelijks een overkant.
de tuin: dat ben ik

Marizzie

« Reactie #46 Gepost op: 06 september 2005, 22:07:46 »
Volgens mij gaat het gewoon erg snel, ik zie ook al veel verschillen en ik ben 20. Of gaat het altijd al zo snel?

Mel

« Reactie #47 Gepost op: 07 september 2005, 08:51:51 »
Kweenie. 'k vind mezelf niet oud met 29, ga ook veel om met veel jongere mensen, maar ik zie nu toch een groot, diep, gapend gat!

Offline bart

• 2.585
« Reactie #48 Gepost op: 07 september 2005, 11:35:41 »
Maar kloof of niet, jullie snappen nog wel wat ze bedoelt, hoop ik?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #49 Gepost op: 07 september 2005, 12:31:06 »
Ik weet alleen de namen van wat Chinese gerechten.
de tuin: dat ben ik

Offline bart

• 2.585
« Reactie #50 Gepost op: 07 september 2005, 12:52:54 »
Ik weet alleen de namen van wat Chinese gerechten.

Ocherm. Zal ik even een poging tot vertaling doen, dan?

Citaat
ik ben vegetarisch ik snap wel dat je denkt dat van die alternatvie masen zijn want je zult nieyt snel ene ordi om het zo maar eens te zeggen vegetarisch zien zelf ben ik een beetje gewoon qua muziek houd ik van top 40 pop R&b ali b, kane, black eyed peas
maargoed Ciao xxx  

Ik ben vegetariër. Ik snap wel dat je denkt dat vegetariërs vooral in de alternatieve hoek zitten; de gemiddelde arbeider zal niet gauw vegetarisch eten. Mijn muzieksmaak - zoals je weet is dat voor jongeren een belangrijke graadmeter van de identiteit - is in elk geval niet alternatief. Ik houd van R&B (een genre), Ali B., Kane en de Black Eyed Peas.
Maar goed, mijn punt is dus dat vegetariërs niet onder één label te vangen zijn. Groetjes en kusjes,

EmkE.

Zie je wel, het is eigenlijk vooral een kwestie van interpunctie, en het valt best mee.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2005, 12:53:13 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

vegalan

« Reactie #51 Gepost op: 07 september 2005, 14:39:03 »
Wat voor (een) mensen zijn Vega's?

Misschien 'mensen' die met een bezem al het leven van de weg vegen om er zo smetteloos in hun eigen hoedanigheid over te kunnen wandelen?

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #52 Gepost op: 12 december 2005, 10:21:52 »
Alhoewel ik persoonlijk het idee heb dat het enige dat veg*isten bindt het veg*isme is, wil ik toch een knuppel in dit bloemkoolveldje gooien;

Kan de piramide van Maslow er mee te maken hebben?

Een vraag die bij niveau 5 hoort is bijvoorbeeld; "Hoe dient een mens andere mensen en andere organismen te behandelen?".

Ik vind het wel apart dat je dat als veg* weer betrekt op niveau 1 fysiologische behoeften. Maakt de cirkel weer rond. (maar het is een piramide, geen cirkel!  :P @ self)
:witch2:

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #53 Gepost op: 12 december 2005, 10:52:43 »
Wellicht kun je zelf de vraag beantwoorden? Denk je dat vleesvermijders voldoende bevredigd zijn op de eerste vier niveaus? Of alleen op de eerste twee niveaus? Dat laatste denk ik wel: in de derde wereld zijn vast nauwelijks veganisten (al zou je dat ook door cultuurverschillen kunnen verklaren).

vegalan

« Reactie #54 Gepost op: 12 december 2005, 11:40:16 »
De kaders van maslow vormen een Masmelow! ;D

Door de wil van wezen-realisatie komt men via de basisbehoefte etc. bij de zelfverwerkelijking.

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #55 Gepost op: 12 december 2005, 16:51:39 »
Wel potverdrietjes, ik mishandel hier geen groenten voor Poekies voorste.... Het idee van het stellen van een vraag is toch dat anderen proberen hem te beantwoorden? (nah, laat maar, dat was hypotetisch)
:witch2:

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #56 Gepost op: 07 maart 2006, 12:41:15 »
Zijn vegetariërs vaker dan anderen misantropen? Ik kom hier, maar ook op andere forums best vaak een negatieve houding tegen ten opzichte van de mensheid in het algemeen. Zo van: natuurlijk gaat de natuur naar de knoppen, wat verwacht je anders van de mensen/de westerse maatschappij etc.
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2006, 12:41:36 door J@n »

« Reactie #57 Gepost op: 07 maart 2006, 12:49:17 »

Misantropie vind ik toch wat anders dan een (min of meer realistische) extrapolatie van wat de mens aanricht in zijn habitat. Misantropie duidt op de relationele verhouding tussen mensen onderling. Hoewel er natuurlijk wel een flinke dosis correlatie bestaat tussen misantropie en pessimisme betreffende wat de mens in zijn omgeving aanricht.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #58 Gepost op: 07 maart 2006, 12:50:23 »
Jan, ik denk dat het er een beetje tussenin ligt.
Vegetariers/veganisten zijn juist zowel misantropen als filantropen.
Ze zien de kwaadheid van de mens en de grote destructie van de mens etc. etc.
Maar anderzijds zijn het wel veelal vegetariers/veganisten die naast dieren ook aan de mens zelf denken door veel fair trade te kopen enzo. Dat percentage ligt gemiddeld toch wel hoger bij vegetariers en veganisten.

Ik ook. Ik klink dan wel erg negatief over de mensen, maar aan de andere kant denk ik juist ook veel aan de mensen die de dupe worden van de mensen zelf. Ik probeer fair trade te kopen. En mijn kleding ook vooral van goede afkomst. Behalve de oude kleding :) Maar de nieuwe is zeker weten goed.
Stem op de Partij voor de Dieren

Migrator

« Reactie #59 Gepost op: 07 maart 2006, 14:13:17 »
ik vrees dat ik toch meer aan de Misantrope kant zit van de zaak, wat trouwens ook wel goed de stemming uitdrukt is Zwartkijken van Franquin.  :sadblue:
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2006, 14:13:54 door Migrator »