je mening om geen vlees te eten heeft niets met je opleiding te maken..
Het lijkt me erg logisch dat er een verband is tussen vegetarisme en opleiding.
Het lijkt mij ook dat er wel een samenhang is tussen deze twee afzonderlijkheden, ook al is de mate klein. 'De (hoger) opgeleidenen' hebben door hun studie gemiddeld gezien een kritischere kijk verkregen, of deze verder ontwikkeld, dan de minder opgeleidenen of diegene zonder noemenswaardige opleiding. Uit die kritische kijk komt bij een aantal ook een besef voort waarvoor men zich verantwoordelijk voelt. Dit lijkt mij vooral plaats te vinden op 'latere leeftijd'.
Daarentegen, intelligentie op zich zegt hierover ook niet veel, per definitie. Toen ik vegetarier werd, op mijn veertiende, was ik echt een ontzettende domme malloot. Ik beschouw mijzelf nu zo ontzettend veel intelligenter en sociaal stabieler dan ik in die tijd was. Opstandig ben ik ook nooit geweest, noch alternatief, dus dat zijn voor mij de redenen niet geweest vegetrier te worden.
Ik houd het voor mij gewoon op een hogere mate van een emotionele kijk op de wereld, gecombineerd met een verantwoordelijkheidsgevoel. Dit verantwoordelijkheidsgevoel duwt een jongere misschien meer richting een studie van niveau omwille van het eigen welzijn, met de nodige voltrokken conclusies ten gevolge...