Vegatopia Forum

Wat voor een mensen zijn vega's?

oaf

Wat voor een mensen zijn vega's?
« Gepost op: 10 september 2004, 18:37:13 »
dat vraag ik me altijd af wat voor een mensen zijn wij, zijn we hetzelfde (muziek kleding intresses) of zijn wel allemaal verschillend. want bij mij valt op dat vega's vrij wel allemaal aan de 'altenative' kant zitten.. en dat bedoel ik niet negatief maar juist positief, de vega's die ik ken zijn allemaal juist niet zo 'standaart' als de rest van de wereld.. waar ligt dat aan??
ik ben gewoon is nieuwschierig wat jullie daarvan denken!
oaf
« Laatst bewerkt op: 10 september 2004, 20:05:42 door Sande® »

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Wat voor een mensen zijn vega's?
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2004, 20:09:09 »
Nou, als ik ernaar kijk zie ik iets heel anders:
Van magere gothic-sletjes tot blozende studentes.
Van hippies die het samenwonen met vleesetende huisgenoten als probleem ervaren tot trotse huisvader J@n, die als een van de weinige vega's de spelling van de Nederlandse taal gewoon beheerst. Van alleenstaande minima's tot Jort Kelder.
Het enige dat vega's gemeen hebben is het feit dat ze geen vlees eten. En da's ook hardstikke logisch: waarom zouden alleen rare alto's het onjuist vinden om dieren dood te treiteren en dan op te eten? Waarom zou een vleesloos dieet moeten betekenen dat je erbij loopt alsof je nooit een baan wil hebben?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2004, 22:34:48 »
Van die vreemde spellingsfouten vind je op alle fora, het lijkt niet door het vegetarisch eten te komen ;).

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2004, 05:14:47 »
Het zijn niet altijd spellingsfouten, natuurlijk: het zetduiveltje is er ook nog. Zéker als je tienvinger-blind typt... dan gaat er wel eens iets mis.
Ik denk dat mensen soms ook wel eigen fouten zien, maar die dan maar laten zitten: je schrijft niet voor een krant.

Over vega's: je maakt een uitgesproken keuze (alhoewel: minder uitgesproken dan vroeger): dan ben je misschien ook eerder iemand die andere uitgesproken keuzes maakt.
« Laatst bewerkt op: 11 september 2004, 05:17:19 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline bloempjuh

• 196
    • b-log
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2004, 10:04:04 »
Een tijdje geleden biechtte ik ergens op dat ik vegetarisch eet. Eerste reactie: "Ik vond al dat je er zo bleekjes uit zag.."

Slaat dus nergens op, ik heb gewoon een erg blanke huid.
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2004, 13:13:47 »
dat vraag ik me altijd af wat voor een mensen zijn wij, zijn we hetzelfde (muziek kleding intresses) of zijn wel allemaal verschillend. want bij mij valt op dat vega's vrij wel allemaal aan de 'altenative' kant zitten.. en dat bedoel ik niet negatief maar juist positief, de vega's die ik ken zijn allemaal juist niet zo 'standaart' als de rest van de wereld.. waar ligt dat aan??
ik ben gewoon is nieuwschierig wat jullie daarvan denken!
oaf

Denk omdat je in een bepaald 'milieu' leeft waar je dus vooral maar 1 type vega ziet (waarschijnlijk hebben die ook nog wel genoeg verschillen).  Maar idd er zijn genoeg verschillende types.
Stem op de Partij voor de Dieren

Corrupted

« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2004, 15:54:14 »
Van magere gothic-sletjes

Gothic-sletjes zijn per difinitie altijd DIK (en lelijk)!

Ik denk niet dat OAF bedoelt dat iedereen die vega is er uitziet als een zwerver. Het is wel zo dat om vega te worden je toch wat 'normaal' is in de maatschappij naast je neer legt. Als je dat kan, dan kan je deze moraal ook op andere punten naast je neer leggen.

Dat vega's niet kunnen spellen is mij niet opgevallen, snap niet waarom deze absurde provocatie nu weer nodig is Bart. Dan ga je toch lekker naar een forum waar allemaal vleeseters praten over hoe lekker vlees is en waar ze wel normaal Nederlandsch schrijven? ;) ;)
« Laatst bewerkt op: 11 september 2004, 15:57:05 door Corrupted »

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2004, 16:06:34 »
Van magere gothic-sletjes

Nee zeker niet hoor.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

• 373
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2004, 16:43:21 »

Mooi dik is niet lelijk :P

Corrupted

« Reactie #9 Gepost op: 11 september 2004, 17:24:50 »
Dik vind ik niet lelijk op zich, maar de make-up die veel van die meisjes erbij dragen wel.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2004, 21:08:14 »
want bij mij valt op dat vega's vrij wel allemaal aan de 'altenative' kant zitten.. en dat bedoel ik niet negatief maar juist positief, de vega's die ik ken zijn allemaal juist niet zo 'standaart' als de rest van de wereld
nou ik studeer bedrijfswetenschappen, met nog duizenden anderen die jij waarschijnlijk wel allemaal "standaard" mensen vind, en ik ben niet echt anders dan zij, behalve dan in mijn eetgewoonten
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2004, 22:01:19 »
als je het hebt over algemene kenmerken in een groep van duizenden mensen, kom je gauw uit op standaard mensen hoor

en ik vind bedrijfswetenschappers iig behoorlijk standaard mensen, als jij sXe alternatief noemt, vind je bedrijfswetenschappers hoogstwaarschijnlijk standaard, omdat ze zo precies doen wat voorgeschreven is (lees: ze hebben allemaal dezelfde kleren aan, en hebben allemaal dezelfde hobbys)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2004, 22:22:55 »
Vegetariers waren tot voor kort meestal alternatieveling en geitenwollensokken, maar dat is het laatste decennium flink aan het veranderen.

Ik denk dat het afzetten tegen de burgerlijkheid ook een beetje aan je leeftijd ligt, of klink ik nu als een ouwe trut? ;).

En een paar schrijffouten zijn niet zo erg, maar sommigen hier maken er echt een potje van waardoor je een bericht amper meer kunt lezen.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #13 Gepost op: 11 september 2004, 22:42:45 »
Ik denk dat het afzetten tegen de burgerlijkheid ook een beetje aan je leeftijd ligt, of klink ik nu als een ouwe trut? ;).

Hihi... Volgens mij heb je gelijk. Maar goed, ik ben dan ook al oud he, al 23!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2004, 10:39:24 »
Pfff, jonkie!

Offline animal lover

• 592
« Reactie #15 Gepost op: 12 september 2004, 15:57:17 »
ggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik ben een monster ;D Sorry hoor word hier een beetje melig van.
Onder vegetariers ook heel veel verschillende mensen en dat is juist leuk. Op dit forum vind ik leuk dat we bepaalde dingen gemeen hebben, maar allemaal heel verschillend zijn.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Anya

• 737
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2004, 18:29:36 »
Er zijn misschien wel enkele kenmerken die relatief meer zullen voorkomen bij vegetariërs dan bij vleeseters (iemand zin in een uitgebreid sociologisch onderzoek?), maar verder zie ik toch ook vooral verschillen. Dat is niet meer dan normaal; een persoon heeft meerdere facetten en interesses, en op een forum komen mensen samen op basis van slechts één daarvan. Op dit forum komen trouwens zelfs vlees- en viseters, dus de enige veralgemenende uitspraak die je kan maken, is dat het hier wel heel leuk moet zijn. ;)

Uitspraken als
leren ons dat zelfs mensen die vinden dat ze toch heel anders denken dan de middenmoot, niet altijd ontsnappen aan het ongenuanceerde en veralgemenende denken van diezelfde mainstream; zo zie je maar weer... ;D

Wat spelling betreft: ik vind het niveau hier vrij hoog voor op internet. Men spreekt trouwens van een spelfout en niet van een spellingsfout (en dat is dan weer een taalfout :P).

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2004, 21:41:55 »
ik las geloof ik in een foldertje van de PETA wat feitjes over vegetariërs. Daarin stond dat het grootste deel van de vegetariërs hogeropgeleiden zijn...
Eet gezond & eet taartjes

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #18 Gepost op: 12 september 2004, 22:54:01 »
Ik dacht dat onder hoogopgeleid HBO en universitair vallen.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #19 Gepost op: 12 september 2004, 23:24:51 »
en het feit dat dat tijdschrift meld dat vegetariers vaak hogeropgeleid zijn.. vind ik een beetje onzin..

Waarom zou dat wel onzin zijn en 'vega's zitten aan de alternatieve kant' niet?

Citaat
je mening om geen vlees te eten heeft niets met je opleiding te maken..

Het lijkt me erg logisch dat er een verband is tussen vegetarisme en opleiding.