Vegatopia Forum

Vlees in mijn pan!

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #40 Gepost op: 01 november 2004, 14:20:02 »
Ik heb van mijn moedertje geleerd dat de pannen als laatste gaan in de afwasvolgorde. Als je de vleespannen nou als laatste in de rij der pannen en potten plaatst?

Kiwi

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #41 Gepost op: 01 november 2004, 14:23:41 »
 :yes: Ja, glazen eerst en vette pannen en vieze asbakken als laatst!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #42 Gepost op: 01 november 2004, 22:48:21 »
Ik heb altijd de volgorde: bestek, glaswerk (bekers ook), borden, bakjes ed. en als laatste pannen en ovenschalen. Geleerd van mijn moeder. Aangezien ik basisvorming heb gedaan (eerste twee jaar middelbare school) en daarbij het vak 'Verzorging' heb gehad, weet ik ook wat volgens de afwasetiquette de juiste volgorde is en die verschilt maar op een punt met mijn volgorde. Volgens mij lerares moest je namelijk beginnen met glas, dan bestek, borden en bakjes en wederom als laatste de pannen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #43 Gepost op: 01 november 2004, 22:51:03 »
thank god heb ik een afwasmachine
,,,,فلافل

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #44 Gepost op: 01 november 2004, 23:08:37 »
 ;D

Ik gisteren ook!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #45 Gepost op: 02 november 2004, 08:21:05 »
Ik zit ook met een beetje een probleem:
Met kerst gaan we bij mijn schoonmoeder gourmetten. Ik zal voor mijzelf lekkere vega-dingen halen en véél groenten, maar mijn grote angst is nog steeds dat op de grillplaat ook vlees wordt gebakken. "doe je het toch in zo'n pannetje?", zou je denken. Ik vind dat super langzaam gaan en grillen is lekkerder. Enne, de vleeslucht :pukey: Het hele huis gevuld met de geur van verschroeid dood beest....
Ben ik een zeikerd of zijn er meer die hiertegen op zien?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Kiwi

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #46 Gepost op: 02 november 2004, 08:41:49 »
Als ik gourmet met vleeseters bereid ik mijn voedsel altijd gewoon in mijn eigen pannetje. Dan gaat het maar wat langzamer, je zit er toch voor de gezelligheid! En die vleeslucht... mwoah. Als je geen dode dingen gourmet stinkt ook je hele huis en is ook alles vet van het bakken, dus dat neem ik maar op de koop toe.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #47 Gepost op: 02 november 2004, 09:45:05 »
Ik heb vorig jaar met Oud en Nieuw gegourmet en het lukte ons heel goed om een hoekje van de bakplaat voor mijn vega-spul vrij te houden van vleesvetten.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #48 Gepost op: 02 november 2004, 10:19:16 »
Ik heb van mijn moedertje geleerd dat de pannen als laatste gaan in de afwasvolgorde. Als je de vleespannen nou als laatste in de rij der pannen en potten plaatst?

Ik ook. Maar ja, schoonmoeders hé......

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #49 Gepost op: 02 november 2004, 10:31:46 »
Ben geen expert op gourmet/grillapparaatgebied, maar zou je niet bij een pootje twee viltjes eronder kunnen zetten? Dan staat jouw kant net iets hoger en loopt het vleessap iig niet jouw kant uit.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #50 Gepost op: 02 november 2004, 13:39:06 »
Da's best een goed idee! En dan blijf ik ook wel redelijk vriendelijk ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #51 Gepost op: 02 november 2004, 13:39:53 »
En "Vicks"in m'n neusgaten tegen de vleeslucht :O
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #52 Gepost op: 02 november 2004, 16:00:21 »
Tsja, vergeet niet dat wij het fijn vinden als vleeseters rekening met ons houden, maar dat dat andersom natuurlijk ook zo werkt. Je kan ook niet van vleeseters verwachten dat ze alles maar begrijpen (zoals afwassen, of geen vet van vlees tijdens het gourmetten) en zich overal aan aanpassen.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #53 Gepost op: 02 november 2004, 21:40:57 »
Ok, maar door het gourmet stel ietsje schuin te zetten, daar trap ik toch niemand mee op z'n tenen? Of vind jij dit onbeleefd? Wat zou jij doen?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #54 Gepost op: 02 november 2004, 23:19:26 »
Ok, maar door het gourmet stel ietsje schuin te zetten, daar trap ik toch niemand mee op z'n tenen? Of vind jij dit onbeleefd? Wat zou jij doen?
Ik zou het pannetje gebruiken. Op die manier doe je wel mee, maar houd je de boel wel gescheiden. Het schuinzetten van het gourmetstel zal niet bevorderlijk zijn voor de sfeer, lijkt me. Neem zelf de beslissing en ga voor het pannetje ipv je afhankelijk op te stellen t.o. de anderen.
Eet gezond & eet taartjes

alexis

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #55 Gepost op: 07 november 2004, 21:54:52 »
Volgens mij lerares moest je namelijk beginnen met glas, dan bestek, borden en bakjes en wederom als laatste de pannen.
Ik doe den afwas al jaren en ben het volledig eens met je lerares, eerst de glazen  ;) Bij mij eerst de glazen,dan bestek, dan de plankjes (waar de lepels ofzo hebben opgelegen of iets op gesneden geweest is), dan borden en dan kommen en pannen.
Vriend krijgt er de zenuwen van als ik opmerking maak over de volgrde maar er zijn dus nog mensen die het volgen  ;)

alexis

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #56 Gepost op: 07 november 2004, 21:57:29 »
Ben geen expert op gourmet/grillapparaatgebied, maar zou je niet bij een pootje twee viltjes eronder kunnen zetten? Dan staat jouw kant net iets hoger en loopt het vleessap iig niet jouw kant uit.
Ohjee da zou ik echt wel niet durven voorstellen zenne! Zou zeker nie geapprecieerd worden. hebje zelf geen gourmettoestel da je gewoon kan meenemen? Onder het excuus van dat jullie dan allemaal meer plaats hebben?  ;)

snoepie

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #57 Gepost op: 23 maart 2005, 23:13:17 »
Thuis maak ik eten in potten en pannen waarin mijn moeder vlees maakt, hmmf.  :-\  Ik denk niet dat ze het leuk zou vinden als ik zou gaan bepalen met welke potten/pannen enkel nog vegetarisch mag gekookt worden. Op mijn kot (B)/kamer (N)  ;) heb ik wel mijn eigen stuff en daar komt lekker geen vlees in. :) Wel 'n beetje inconsequent...
Voor gourmet heb ik btw een eigen pannenstelletje. Iets vegetarisch op de plaat leggen doe ik sowieso niet o.w.h. vet dat overal naartoe druipt. Veel gourmet ik niet; 1 keer per jaar ofzo. Vind het niet zo leuk om in de stank van andermans vlees te eten.  :-\ Bovendien spettert het vet overal naartoe, jak..

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #58 Gepost op: 01 april 2005, 13:52:40 »
Ik was van de week bij mijn oma, en heb daar express het ei naast haar gehaktbal gebakken zodat ik tenminste nog een beetje kon proeven. heeft mischien wat met nostalgie te maken. Ook met praktisch nut, ik had alle andere pitjes van het fornuis ook al gebruikt, en de afwas was al zo groot.
Zo.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #59 Gepost op: 26 april 2005, 10:40:27 »
Wat afwassen betreft, ik spoel alles eerst goed voordat ik m'n afwassopje maak (ook pannen waar vegadingen in gemaakt zijn, kunnen heel vies en vet zijn......).

Wat vlees in mijn pan betreft, maakt mij niet uit eigenlijk, als de pan maar schoongemaakt wordt......

En gourmetten doe ik eigenlijk altijd in het pannetje, ook als het alleen maar vegetarisch gourmetten is.