Vegatopia Forum

Vlees in mijn pan!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #20 Gepost op: 06 september 2004, 11:02:24 »
Kijk anders gewoon in de drugs/seks/alcoholdraad, dat geeft hetzelfde idee. :-*
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #21 Gepost op: 06 september 2004, 11:04:15 »
Calimero begrijpt het.

Eh, klopt die link wel  :confused:
Nu wel :-[
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #22 Gepost op: 06 september 2004, 11:06:11 »
Ik bedoelde met 'veel mensen' inderdaad 'mensen uit een bepaalde familie' :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #23 Gepost op: 06 september 2004, 11:50:30 »
Ik kan het me voorstellen, wil ook geen vlees in mijn anti-aanbak pannen, houten planken en houten spatels.
Gisteren een BBQ. Iedereen neemt eigen eten mee. Wij nemen niet alleen eigen eten mee, maar ook een eigen BBQ om gezeur te voorkomen. Natuurlijk is er te weinig BBQ ruimte, dus wil men onze BBQ ook gebruiken voor vlees. Geen probleem, leg er maar even een grillplaatje op en laat de helft van het rooster voor ons over. En dan NOG zijn er mensen die vinden dat je je aanstelt als je zegt dat het overgebleven halve rooster alleen voor groente en vegodingen is. (fluister fluister... "ja dat is toch wel erg extreem he"). Toen wij uitgegeten waren heb ik de BBQ vrijgegeven voor al het vlees. Het rooster ga ik nadat ik het gezandstraald heb wel weer gebruiken, het kan heel goed schoongemaakt worden (glad ijzer).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #24 Gepost op: 06 september 2004, 12:01:33 »
Okee, ik kan zien waar mensen denken dat ik extreem reageer, maar zoals Dragonfly het schrijft kan je het ook interpreteren dat hij wil dat er geen enkele pan gebruikt wordt om vlees te bakken; dus dat er geen vlees gegeten wordt.

Nou kan ik me wel voorstellen dat hij dat graag zou willen. Lijkt mij ook heel mooi. Maar het hoeft ook weer niet bij elke gelegenheid gezegd te worden, iets waar ik Dragonfly tegenwoordig wel voor aanzie dat hij dat doet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #25 Gepost op: 06 september 2004, 12:13:49 »
Ik bedoelde met 'veel mensen' inderdaad 'mensen uit een bepaalde familie' :)

:laugh:

Was iedereen maar een W., dan was de hele wereld hetzelfde ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #26 Gepost op: 07 september 2004, 09:50:34 »
Okee, ik kan zien waar mensen denken dat ik extreem reageer, maar zoals Dragonfly het schrijft kan je het ook interpreteren dat hij wil dat er geen enkele pan gebruikt wordt om vlees te bakken; dus dat er geen vlees gegeten wordt.
Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet goed schoonmaken. Ik ga niet de keuken van de restaurants waar ik eet inspecteren hoor :) Hier moet ik al wel iets makkelijker zijn...

Citaat
Nou kan ik me wel voorstellen dat hij dat graag zou willen. Lijkt mij ook heel mooi. Maar het hoeft ook weer niet bij elke gelegenheid gezegd te worden, iets waar ik Dragonfly tegenwoordig wel voor aanzie dat hij dat doet.

 :devil:
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #27 Gepost op: 07 september 2004, 11:40:08 »
Ik heb een spatel en een snijblok waarvan ik graag wil dat ze kosher blijven. Voor de rest is het een kwestie van niets laten verkolen en aanbakken, en afwassen natuurlijk.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #28 Gepost op: 07 september 2004, 11:49:46 »
Toen wij uitgegeten waren heb ik de BBQ vrijgegeven voor al het vlees. Het rooster ga ik nadat ik het gezandstraald heb wel weer gebruiken, het kan heel goed schoongemaakt worden (glad ijzer).

Zou ik niet eens doen. Ik heb een eigen bbq thuis en binnenkort ga ik hier ook bbq, maar dat word alleen mijn eigen spulletjes op een aparte bbq.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #29 Gepost op: 14 september 2004, 13:03:01 »
Maar ben je vegetariėr omdat je het idee "vlees"  vies vindt, of omdat je tegen het zinloos doden van dieren bent?
Zo.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #30 Gepost op: 14 september 2004, 15:19:45 »
Maar ben je vegetariėr omdat je het idee "vlees"  vies vindt, of omdat je tegen het zinloos doden van dieren bent?

besef van het laatste deed mij het eerste zo vinden
Eet gezond & eet taartjes

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #31 Gepost op: 14 september 2004, 15:56:28 »
Ok, dan begrijp ik het.
(ik heb dat zelf niet, als mijn burger naast een gehaktbal ligt heb ik zoiets "er gaat geen extra beest dood en ik ook niet"( dat die gehaktbal klaargemaakt wordt vind ik wel jammer, maar dat kan ik niet veranderen))
Zo.

Monique

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #32 Gepost op: 28 oktober 2004, 13:41:07 »
Toen ik besloten had dat ik (volledig) vegetarisch wilde zijn, heb ik de pan weggegooit waar weleens vlees (weinig, want heb mijn hele leven weinig vlees gegeten) in klaargemaakt werd.
Tuurlijk had ik hem opzich alleen maar extra goed hoeven afwassen, maar voor mijn eigen gevoel heb ik hem toch maar weggegooit en een nieuwe gekocht.

Kiwi

Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #33 Gepost op: 28 oktober 2004, 13:53:53 »
Als G. eens een keer echt vlees eet bak ik het mijne eerst en gaat daarna het zijne pas de pan in (nadat ik het mijne er dus uit gehaald heb). Of ik bak het in twee aparte pannetjes.
Ik gebruik wel alle pannen voor zowel echt vlees als vegavlees (al heb ik wel mijn voorkeuren wat pannen betreft om het echte vlees in te bereiden ;D). Ik heb er namelijk wel vertrouwen in dat ik goed genoeg kan afwassen om alle mogelijke resten te verwijderen.


Edit: Als we pizza eten zorg ik overigens wel altijd dat die van mij op het bovenste rooster ligt in de oven, zodat er niet per ongeluk stukjes ham of zo op mijn pizza kunnen vallen. Ik vond het wat overdreven namelijk om daar een aparte oven voor aan te schaffen... ;)
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2004, 13:56:49 door Kiwi »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #34 Gepost op: 28 oktober 2004, 16:30:18 »
Overigen zat ik een week of wat geleden Born2Cook te kijken. Ik weet niet meer precies wat die pipo nou ging maken, maar hij had kip voor de vleeseters, en tofu voor de vego's. Nou, leuk, denk ik dan, de vego's worden niet vergeten! :)

Affijn, pipo heeft een pan vol hete olie staan, en gaat daar lekker de stukken kip in staan frituren. Na de gefrituurde kip met een schuimspaan uit de olie te hebben gevist, flikkert 'ie vervolgens gewoon alle gesneden tofu in diezelfde pan! :pukey:
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #35 Gepost op: 28 oktober 2004, 23:25:09 »
In mijn pannen mag gerust vlees worden gebakken hoor. Ik was ze daarna wel 2x af voordat ik er weer uit eet.

Schoon is bij mij schoon hoor.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #36 Gepost op: 29 oktober 2004, 00:03:51 »
Kijk, sinds ik op Vegatopia kom weet ik dat vega's daar blijkbaar moeite mee hebben. Maar anders zou het echt geen seconde in mij zijn opgekomen dat je zo fanatiek vega kunt zijn dat zelfs eten gekookt in dezelfde pan onrein voor je is. Je mag het van mij best vervelend vinden, daar gaat het niet om, maar verwacht niet zomaar dat een vleeseter er rekening mee houdt. Hoe moet hij dat nou ruiken?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #37 Gepost op: 29 oktober 2004, 02:18:12 »
In Suriname was ik al blij als ik niet ziek werd van het eten :P
Er werd wel vaak een ei gebakken in een pan waar daarvoor bijv. nog ham in gebakken was, ook niet hierna gewassen. En in keukens ben ik maar helemaal niet gaan kijken.
Maar in ontwikkelingslanden moet je maar 'het zij zo' denken, dingen gaan daar nou eenmaal anders dan hier, en daar moet je dan ook je eisen aan aanpassen.
Verder was vega eten in Suriname prima te doen, hoor! Beter dan in Frankrijk/Spanje/Portugal zelfs :)

Groetjes, Isa
'fish are friends, not food!'

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #38 Gepost op: 29 oktober 2004, 13:14:13 »
In mijn pannen mag gerust vlees worden gebakken hoor. Ik was ze daarna wel 2x af voordat ik er weer uit eet.

Schoon is bij mij schoon hoor.

ja, maar ik vind wel en weet dat bijv met een wok de smaak van vlees en vet er echt in kan trekken, kan je boenen wat je wilt...
Za Zemiata!

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees in mijn pan!
« Reactie #39 Gepost op: 01 november 2004, 14:13:10 »
Vorig weekend was ik bij mijn franse schoonouders en daar hebben ze altijd hele vieze vette vleespannen. (zelf geslachtte konijnen enzo)
Ik deed er een keer de afwas en dacht toen aan deze draad. Want wat ik vreselijk vies vind is een vleespan afwassen en dat je dan in hetzelfde sopje nog andere dingen af moet wassen.
Ik heb de pan eerst heel goed met heet water afgespoeld (met omgedraaid hoofd om niet die vieze lucht in te hoeven ademen), toen apart met een sponsje met zeep afgewassen, toen weer goed nagespoeld en toen het sponsje nog heel goed gewasseb eb uitgespoeld voor ik verder ging.
Maar het idee dat bij haar normaal gesproken de pan gewoon in het sop gaat en daarna nog andere dingen.....blegh.